"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. március 8., kedd

~VADAS GOMBA GNOCCHIVAL~










A " vadas " az egyik kedvenc ételem. Régi családi recept, anyukámtól tanultam, szerintem Ő pedig a Nagyitól... Sok helyen kóstoltam már, de nekem így ízlik a legjobban. Nagy átlagosságban marhahúsból készítem, de ha hozzájutok friss vadhúshoz, akkor bizony abból. De ha egyik sincs éppen kéznél, akkor csiperke gombából. Azzal is nagyon finom, sőt! Így legalább a vegetáriánusoknak sem kell lemondani, eme fenséges ételről. Számtalan formában készítik, van aki húslevest főz és az az alapja, van aki lepirítja a zöldségeket és utána behabarja, de biztos van olyan technikája is, amit meg én nem ismerek. Szóval ki így, ki úgy... Egy biztos, nagyon finom bárhogy is készül. Én így készítem egyszerűen, kuktában. Zsemlegombóccal, apró burgonyagombóccal, gnocchival vagy főtt tésztával fogyasztjuk. Mennyei!


Hozzávalók: 6-8 nagy fej csiperke gomba, 1 nagy fej vörös hagyma, 4 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 cikk zeller, 1 szelet szikkadt kenyér, só, 1-1 kiskanál őrölt fekete bors, pirospaprika, 2-3 babérlevél, 2,5 dl tejföl, 1 evőkanál mustár, 1/2 citrom leve, 1 csapott evőkanál liszt.


A zöldségeket megpucoljuk és karikára felvágjuk, a hagymát és a zellert feldaraboljuk. Egy kukta aljába szórjuk az összes zöldséget, rárakjuk az egészben hagyott, megmosott gombákat, a kenyér szeletet, a fűszereket, és a babérleveleket. Sózzuk és felöntjük annyi vízzel, hogy a zöldségeket ne lepje el teljesen. Lezárjuk a kuktát a fedővel és puhára főzzük az egészet. Mikor megfőtt, akkor a babérleveleket eltávolítjuk belőle, a gombákat kivesszük a léből. A visszamaradt alapot botmixerrel pürésítjük. Közben a tejfölben elkeverjük a lisztet, a mustárt és a citrom levét és ezzel habarjuk be a szószalapot. A gombákat felszeleteljük és a szószhoz keverjük. Kissé összeforraljuk az egészet és máris tálalhatjuk. Apró krumpligombóccal a legfinomabb, de jó hozzá a főtt tészta vagy a zsemlegombóc is. 





1 megjegyzés: