"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. április 17., kedd

MÁKHABOS SÜTEMÉNY













A mákos süteményeknek egyszerűen nem tudok ellen állni...Olyan vagyok mint a nagyim, "Dodi mama" régen élt fekete puli kutyája, a Szutyi, aki  képes volt órákig pitizni egy darabka mákos süteményért...Az volt a kedvence, remegett érte. Azért ne higgyétek, hogy én is ezt művelem az asztal körül, csak tényleg a legkedvencebb süteményem nekem is, a mákos. Ez meg főleg. Nem mondom, kissé munkás, de ha belejön az ember lánya, pikk-pakk készen vannak a hosszúkás csiguszkák. Nagyon finom, porhanyós teasütemény. Készíthető dióval, kókusszal, vagy kakaóval is.


Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 1 Rama margarin, 4 tojás sárgája, 2 dl tejföl, 2 evőkanál cukor, 1 mokkáskanál só.

Töltelékhez: 4 tojás fehérje, 1 mokkáskanál ecet, 20 dkg darált mák, 20 dkg porcukor, 1 citrom reszelt héja.


Először a tésztát készítjük el. A hozzávalókból közepesen kemény tésztát gyúrunk, majd 3 részre osztva, fóliával letakarva a hűtőbe tesszük 2-3 órára dermedni / az sem baj, ha egy éjszakára.../. Ez után egyenként, lisztezett alapon egész vékony kb, 2-3 mm-es lappá nyújtjuk ki őket és megkenjük a felületüket olvasztott zsírral. Ezután szorosan feltekerjük őket és máris 3 darabra vágjuk a tekercseket. Így lesz összesen 9 darab tészta roládunk.





Ameddig elkészítjük a tölteléket, addig betesszük a tésztát a hűtőbe. A töltelékhez a tojások fehérjéjét kemény habbá verjük, félidőben hozzászórjuk a porcukrot és az ecetet. A végén lazán beleforgatjuk a darált mákot és a citrom reszelt héját. A tészta hengereket egyenként kb. 10 x 25 cm-es csíkká nyújtjuk ki, majd kb. 1.5 evőkanál tölteléket kenünk rá és feltekerjük. Éles késsel kb. 5-6 cm-es darabokra felvágjuk a töltött tésztahengereket. 



 



A sütiket sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk és előmelegített sütőben, 200 C-on, 10-15 perc alatt világosra kisütjük. Sütés után langyosra hűtjük, majd porcukorral meghintve tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája



36 megjegyzés:

  1. Hát ez valami isteni! Tündér vagy.

    VálaszTörlés
  2. Csodás:) Biztos nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  3. Nem csoda, hogy nem tudsz ellenállni...
    Ezt a habos mákot én is ismerem, csak más sütiben, nagyon finom. A tésztáját nem, kifogom próbálni vajjal.
    Egészségedre!

    VálaszTörlés
  4. Már pitizem is :D Kaphatok egyet?

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem a mákot és a mákos sütiket. Többszörösen is jó recept: finom mákos:)és nem kell azon agyalni, mi legyen a tojások fehérjével:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az öcsémnek ezt szülinapjára meg kell csinálnom. :)

      Törlés
  6. A férjem mindkét kezemet csókolgatná érte! :D Megnézem, van-e minden itthon hozzá...

    VálaszTörlés
  7. Csoda finom lehet Kriszti!:-) Ecet miért kell bele?
    Viszem Én is a recit!:-)Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nelli!

      Most megfogtál...Fogalmam sincs miért kell bele ecet...Ja, már tudom! Mert így szól a receptje...:o) Vicceletem, ne vegyél komolyan! Tényleg nem tudom. Talán fixálja a habot sütés közben?!...

      Törlés
  8. Nagyon jól néznek ki:) Mákos, a kedvencem, én sem tudok neki ellenállni:) De nem is akarok:)

    VálaszTörlés
  9. Ezzel most megfogtál! Imádnám! :)

    VálaszTörlés
  10. Tudod miért fogom elkészíteni ezt a süteményt? Mert a bevezető szöveged mosolyt csalt az arcomra:)És csak az tud ilyen fantasztikus bevezetőt írni, akinek tényleg valami kincs van a birtokában. Ez nekem a biztosíték arra, hogy ez egy tuti finom sütemény:)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szeretem a mákot, ha az asztalod mellett lennék, most én is remegve pitiznék egy darabkáért! :)

    VálaszTörlés
  12. Hűűű, ez brutális! Mák minden mennyiségben jöhet hozzánk:)

    VálaszTörlés
  13. Én is imádom a mákot ez pedig nagyon jól néz ki.

    VálaszTörlés
  14. Nekem a mák nem a kedvencem, sőt...DE mindenki más szereti nálunk, főleg a tesómék! Már csak abban reménykedem, hogy nem járnak erre... :) - pedig szoktak :))- Csoda szép süti, még így mákosan is! :))

    VálaszTörlés
  15. Nagyon finom, a mák a kedvencem! Nekem vannak mák korszakaim, olyankor mákot mákkal ennék. Ez a süti lesz a következő!

    VálaszTörlés
  16. A mák iránti rajongásodban egészen magamra ismertem. :))))
    Épp a napokban beszélgettük a kolléganőimmel a mákos sütikről, és nagyon megkívántam. Most meg már végem is van... :9

    VálaszTörlés
  17. Akkor itt vagyok én is, jövök a mákos klubba! :)) Teljesen kivagyok, már a látványtól is!!! Csodálatos sütemény! :)

    VálaszTörlés
  18. Ennivalóan jól néz ki, nagyon guszta!Imádom én is a mákos süteményeket!

    VálaszTörlés
  19. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólását! Süssétek meg, elég finom! :o)

    VálaszTörlés
  20. Én is mákimádó vagyok, és most bizony pitiznék mint a nagyid kutyusa, egy darabkáért. Nagyon guszta, és szuper jó recept. Kölcsön is kérem, és én is megsütöm.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nellikém vidd, szívesen adom! Örülök ha megsütöd! Ha szeretitek a porhanyós sütiket, akkor biztos ízleni fog! :o)

      Törlés
  21. Lehet felezni? Pasinak mákos nekem kókuszos?
    Bár nem is. Legújabb szerelem nálam a mák-gyömbér páros. Kész, megvan. Ez lesz az anyósom gyerekeinek a közös szülinapjára a finomság. Már ha fel nem faljuk az úton míg odaérünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mák-gyömbér?! Nagyon titokzatos párosítás! Próbáltad már? Friss vagy szárított gyömbérrel teszed? Mennyi mákhoz mennyi gyömbér? Na, most jól elláttalak kérdésekkel...:o)

      Törlés
  22. Ezzel a tálcával jöhetnek hozzánk is ezek a gyönyörűségek! Fincsi és fincsi. :))

    VálaszTörlés
  23. Csodás fotók! És igen guszta sütike :)

    VálaszTörlés
  24. Gabriella!

    Köszönöm! :o)

    Ami!

    Köszönöm neked is! :o)

    VálaszTörlés
  25. Csodaklassz, annyira tetszenek ezek a képek!

    VálaszTörlés
  26. Se sütőpor, se élesztő nem kell a tésztába? Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyik sem kell bele. Hasonló a tésztája mint a házi rétesnek...

      Törlés
  27. Isteni finom :) Az enyém nem lett olyan szép, mint a Tiéd, viszont egy biztos sokat fogom gyakorolni! Köszönöm szépen a receptet!

    VálaszTörlés
  28. Én nem értem :( A hengert kihengergetve vagy így hengerben nyújtom ki? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A már zsírral megkent hengereket nem kell kitekerni, hanem úgy ahogy van, kinyújtani kb. 10x25 cm-es csíkká. A mákos krémet rákenni és hosszanti oldalánál fogva feltekerni. Ebből egy vékony "kígyó" lesz, ezt kell aztán 5-6 cm-ként felvágni. :o)

      Törlés