"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. április 3., kedd

GÖNGYÖLT PULYKA CSÍK







Vettem szép pulyka mellet, de azon töprengtem, hogy miként tegyem asztalra...Szaftos husi nemrég volt, egyben lesütve nem elég nagy a mennyisége, úgy hogy maradt a pácolás és a csíkozás. Készítettem egy egyszerű olajos-mustáros pácot sok-sok fűszerrel, ebben pihentek két órát a húscsíkok. Nagyon finom sült lett belőle, a gyerekek oda volta érte. Másnapra maradt pár csík, azt betettem zsemlébe és a fiam elvitte magával a suliba tízóraira. Tehát hidegen is megállta a helyét, úgy hogy jól illene egy hidegtálra is...



Hozzávalók: 1 kg pulykamell filé, 25-30 dkg húsos bacon szalonna, olaj, mustár, só, citrombors, fűszerpaprika, grill fűszerkeverék.


A húst megmossuk, szárazra töröljük majd kétujjnyi vastag csíkokra felvágjuk. Kb. 1.5 dl olajat kikeverünk 2-3 evőkanál mustárral és ízlés szerint a felsorolt fűszerekkel. Ráöntjük a húsra pácot, alaposan átforgatjuk és belemasszírozzuk a szószt a csíkokba. 2-3 órára hűvösre tesszük, hogy az ízek átjárják a pulykát. Ez után minden húscsíkot betekerünk egy szál bacon szalonnába, majd sorba lerakosgatjuk őket egy teflon sütőedénybe. Előmelegített sütőben, 180-200 C-on pirosra ropogósra sütjük benne a pulya csíkokat. Tejszínes-vajas burgonyapürével és salátával tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. Amikor megláttam, az jött zsigerből: Az anyját, de jól néz ki, mi ez:))Szóval érted, nagyon szép, ízléses a tálalás, csodás a fotó stb.stb.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ínycsiklandozó. A húsvéti asztalon is megállja a helyét. Csodás a tálalási is, mint mindig :O)

    VálaszTörlés
  3. És hogy milyen szépen ki tudod tenni minden mellé a kruplipürét, nekem soha nem lesz ilyen szép:)

    VálaszTörlés
  4. Én is a krumplipürédet imádom, hogy nem röstelled habzsákba tölteni, ki is fogom próbálni! :)) Isteni ebédetek volt, de mikor nem? :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, és akár az ünnepi asztalon is megállja a helyét. Ezektől a fotóktól teljesen elalélok, és rögtön éhen halok. Én ha megfeszülnék sem tudnám ilyen csodálatosan tálalni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogynem tudsz te szépen tálalni! Látom én a fotóidat! :o)

      Törlés
  6. De jó, hogy ebéd után jöttem, mert itt kapartam volna a falat, hogy ilyet akarok! :-) Szuper!

    VálaszTörlés
  7. Írtam ehhez a bejegyzésedhez megjegyzést tegnap, sőt, láttam is, amikor kitette a gép... és hová tűnt??? Na mindegy, írom ismét: azt írtam, hogy hihetetlen, hogy egy egyszerű krumplipürét is milyen csodásan tudsz tálalni!! A pulykacsíkról meg ne is beszéljünk! :D Ezt el kell készítenem nekem is, egyszerű és nagyszerű. :D

    VálaszTörlés
  8. Lányok!

    Köszönöm a megjegyzéseket!
    Ha vendégek jönnek akkor így tálalom a krumplipürét, egyébként hétköznapokon, csak kanállal odacsapom a tányérra...hihi :o) A pulykacsík pedig nagyon finom, tényleg!

    VálaszTörlés