"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 31., szombat

ADIDAS TORTA













Ma ünnepeltük a "kis" fiam 19. Születésnapját. Meglepetés volt a torta... Habár a napokban addig-addig faggatózott, míg félszavakból, de kitalálta.... De a lényeg, hogy nem látta a formáját és a színét sem.  Ma reggel, mikor még aludt mindenki, csendben a konyhába lopóztam és megsütöttem neki. Persze mikor habot kellett verni, bevonultam a masinával a fürdőszobába, hogy halkan, ott csapjak zajt... Itt szeretném még egyszer megköszönni Feketepillangónak / Zsuzsinak, hogy küldött nekem fekete ételszínezőt, amivel meg tudtam festeni a marcipánt. Nagyon könnyű volt vele dolgozni, nem gondoltam volna, hogy ilyen szép egységes sötét színe lesz a kész marcipánnak. A torta alapja egy sima fehér piskóta, a krémje pedig vanília puding-mascarpone és tejszínhab volt. A krém között volt egy sor babapiskóta is.

A fiamat ebéd után köszöntöttük fel, hangos éneklés közepette tettem asztalra az ADIDAS Tortáját. Annyira tetszett neki, hogy alig lehetett rávenni arra, hogy felvágjuk végre. A papa is ott izgult már, hogy mikor bontjuk már meg: " Kisfiam ne szórakozz már, add anyádnak, had vágjon már bele..." A húga pedig bele akarta szúrni a közepébe a tűzijátékot is, de arról hallani sem akart. Végül becsukta a szemét és úgy döftük le a tortát. Szóval nagyon örült neki. Én meg annak, hogy örömet szereztem neki. Persze nem csak a torta volt, hanem minden erőnket összeszedve, ebben a metsző szélben, főztünk az én Jancsimmal egy finom vörösboros bogrács pörköltet. Félig odafagytunk a bogrács állványhoz, de sebaj, a tűz jól melegített...Tyű, a mindenit de finom lett! Szóval így történt a mai szülinapunk...


A terített asztal...


 




 Illéskrisz Konyhája



13 megjegyzés:

  1. 1. A torta fantasztikus!
    2. A fiad nagyon jóképű, büszke lehetsz rá! Nagyon boldog szülinapot kívánok neki!
    3. A tányérok meseszépek!
    4. Ilyen szélviharban bográcsozni? Bátrak vagytok! :) A hideg egy dolog, de nem fújta tele a szél mindenfélével a pörköltet?
    5. Kellemes ünnepeket!! :))

    VálaszTörlés
  2. Kriszti! Szuper ez a torta, annyira jól néz ki!! De már megszoktam, hogy Te mindig tökéletes munkát adsz ki a kezedből. :)
    Milyen nagy fiad van már... Nagyon boldog születésnapot kívánok Neki! :)
    A tányérjaidban meg nem győzök gyönyörködni...
    Mi is nagy bográcsozók vagyunk a férjemmel, de ekkora szélben nem mertük volna bevállalni. Bár Mi mindig úgy járunk, hogy amikor elkezdünk bográcsozni, akkor szép, napos, csendes idő van, aztán hirtelen jön egy nagy szél vagy vihar, aztán recseg-ropog a fogaink között az étel... :-)))

    További szép hétvégét Nektek!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon boldog szülinapot kívánok a Fiadnak:) Csodás, igazi férfias tortát sütöttél neki, gratulálok:) Nagyon bátrak vagytok, olvastam, hogy milyen ítéletidő van most Magyarországon:) Szép hétvégét, kellemes húsvéti készülődést:)

    VálaszTörlés
  4. A nem is kicsi fiadnak nagyon boldog szülinapot kívánok ! Helyes felnőtt fiad van gratulálok! Rendes hogy hagyta magát lefotózni a tortával! A tortád nagyon szép lett ! További jó szórakozást kívánok a hét hátralévő részében!

    VálaszTörlés
  5. Boldogságot, egészséget, minden jót kívánok!
    Szuper a torta! Ügyes vagy! :))) - de ezt tudjuk!!!
    A tányérok szerintem is nagyon mutatósak!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon klassz torta, és gyönyörűek a tányérok:)

    VálaszTörlés
  7. Isten éltesse a fiadat, nem semmi ez a torta:)

    VálaszTörlés
  8. Boldog szülinapot még egyszer a fiadnak!

    Az alap végül szép fekete lett. Hiába ijesztgettelek. Klasszul megalkottad, s a lényeg, hogy az ünnepelt tetszését is elnyerte.

    Szép terített asztal köré ültetek.

    VálaszTörlés
  9. Gratulálok, és boldog születésnapot kívánok a fiadnak! A torta eszméletlen a terítés csodás!

    VálaszTörlés
  10. hat ahogy a holland mondja, GEFELICITEERD met jou 19 verjaardag, de azt hiszem ertheto, es milyen volt a torta az unnepeltnek? es a tanyerok is pont egy 19 evesnek jellemzo, es /baratno nem volt?/judit, ja kellemes napot es tovabbi eveket

    VálaszTörlés
  11. Isten éltesse a "kis" fiadat!
    Minden csodás, mint mindig!! ;)

    VálaszTörlés
  12. Igazán fiús torta! Isten éltesse sokáig! :) nem is tudtam, hogy ilyen nagy fiad van!

    VálaszTörlés
  13. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a jó kívánságokat a fiam nevében is. Pár kérdésre válaszolok: A bográcsot mi fedő alatt szoktuk főzni, így nem került bele semmi oda nem illő dolog...:o) A marcipánt nagyon könnyű volt színezni, pedig tartottam tőle...És nekem is furcsa, hogy ilyen gyorsan elrepült 19 év. A pelyhes kiscsirkéből egy kis "kakas" lett...de imádom az összes hanyagságával és hibáival együtt!!! :o)

    VálaszTörlés