"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. december 19., hétfő

PUNCS SZELET








Régen sütöttem már Puncs szeletet, és most arra gondoltam, hogy a Karácsonyi süteményes tálra is fogok tenni, ebből a finom süteményből. Van egy régi jól bevált receptem hozzá, még anya megsárgult füzetéből való...Eddig kerek torta formában készült, most viszont szeletben. Nagyon finom, szaftos sütemény és nem is bonyolult elkészíteni. Jó, ha egy éjszakát pihen a hűtőben, tálalás előtt.



Hozzávalók: 6 tojásból sütött, kb. 20x30 cm-es piskóta alap. Töltelékhez: 4 evőkanál rum, 1 dl tej
1 tojás, 13 dkg porcukor, 1 csapott kávéskanál keserű kakaópor, 15 db babapiskóta, 1 dl. feketekávé, 10 dkg vaj,  5 dkg durvára darált dió, 5 dkg mazsola, 5-6 evőkanál baracklekvár és málnaszörp.
Máz: 20 dkg porcukor, 1 db. tojásfehérje, 3 evőkanál málnaszörp.


A piskótából levágunk egy akkora darabot, hogy a maradék kocka alakú maradjon. A kocka piskótát lapjában félbe vágjuk, a levágott darabot pedig, széttördeljük a babapiskótával együtt. Az egészet egy mélyebb tálba tesszük. A piskóta morzsát meglocsoljuk a tejjel elkevert rummal. Állni hagyjuk. Ezután a  tojást elkeverjük a porcukorral, a kakaóval, kávéval, és vízfürdőben állandóan kevergetve, besűrítjük. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a vajat, a piskótamorzsát, a diót, 5 dkg mazsolát, a baracklekvárt és a málnaszörpöt. Kevés lekvárral megkenjük az alsó torta lapot, majd köré, alufóliával egy peremet készítünk, hogy majd megtartsa a tölteléket. Ezután rákenjük a rumos piskóta masszát, ráillesztjük a felső piskóta lapot, kissé lenyomjuk, majd hűtőbe tesszük dermedni. Díszítéskor a mázhoz a porcukrot sűrű péppé keverjük a tojásfehérjével, és megfestjük szörppel.
A tortát rácsra helyezzük, bevonjuk a mázzal, és száraz, hűvös helyen hagyjuk megkötni. Másnap éles késsel, hosszúkás szeletekre vágjuk a süteményt.





ILLÉSKRISZ KONYHÁJA

35 megjegyzés:

  1. Húúú de imádom :-). Ezek a szeletek pedig különösen guszták, és a fotó is szuper ;-).

    VálaszTörlés
  2. Egyik kedvencem! :)) Szépséges szeletek!

    VálaszTörlés
  3. Ó, de csodás!!!!
    Imádom, az egyik kedvencem, de még sosem sütöttem.
    A fejléced is nagyon tetszik :)
    Üdv: Lekvároskukta

    VálaszTörlés
  4. Ezzel az édességgel (is) levettél a lábamról! Egy szeletkét küldesz? Kérlek... :)

    VálaszTörlés
  5. Le a kalappal! Már megint olyan finomat és gyönyörűt készítettél. A puncs a kedvencem, egyszerűen imádom. Tényleg nem bonyolult elkészíteni, ki fogom próbálni! Köszi a szuper receptet!

    VálaszTörlés
  6. Aztaaaaa, nagyon gusztusos, pazar, nagyon szeretem!! :)))

    VálaszTörlés
  7. Gyerekkori nagy kedvenc! Recept mentve, köszi!!

    VálaszTörlés
  8. Csodaszép:) Nem is emlékszem mikor ettem ilyet utoljára egy cukrászdában. Ha nem is most karácsonyra, de meg fogom sütni:)

    VálaszTörlés
  9. Csodálatos képek!!! Imádom a puncs szeletet, de ezer éve nem ettem. Most én is szívesen leemelnék egy szeletkét. Szinte érzem az ízét. Jól felcsigáztál vele, de juszt se sütöm meg karácsonyra.:)))) (remélem meg is tudom állni:))

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok! Szép, guszta a süti, és csodás a fotó!!! Gyerekkoromban ki tudtak volna üldözni a világból a puncstortával....aztán eltelt ez a "pár" év és a fő kedvencem most!!! Így aztán különösen örültem a receptednek, és becsúsztattam az "kipróbálásra váró receptek" mappába!!!

    VálaszTörlés
  11. Az én drága vőm kedvence, de még sosem sütöttem.Lehet mos ki fogom próbálni!:-)

    VálaszTörlés
  12. Bitang jó képet készítettél! Istenien néz ki a süti, szeretem a puncsosat, hát még Esztim aki a cukiból mindig puncsos mignont kér! :)

    VálaszTörlés
  13. Ez nagyon finom lehet :) Anyukám kedvence a puncsos de még sosem sütöttem neki :) ezzel lehet, hogy megpróbálkozom :)

    VálaszTörlés
  14. hatha ez ilyen egyszeru, akkor en is 2 balkezes a sutesben kiprobalom!!!koszi es miutan en most Chanukat is unneplek kiprobaljuk a mezessel eggyutt. Neked es kedves csaladodnak kellemes karacsonyt /oma/ judit holl.bol

    VálaszTörlés
  15. Kedves Mindenki!

    Köszönöm szépen a kedves megjegyzéseket! Áldott, Békés Ünnepet Kívánok!

    VálaszTörlés
  16. Naháááát, nagyon örülök a receptednek! A párom kedvenc sütije és nekem nem volt jó receptem hozzá. Nagyon szép a süteményed!:)

    Legyen nagyon boldog, békés Karácsonyotok!

    VálaszTörlés
  17. Roza!

    Köszönöm a jó kívánságot, én is hasonló képen kívánok Nektek Boldog Karácsonyt!!

    VálaszTörlés
  18. Szia Krisz, van egy pozitív és egy negatív kritikám. Először is, imádom a blogodat, kiválóak a receptek, kedvesek az írásaid, és lenyűgözőek és gyönyörűek a fotóid. De éppen azért, mert minden nap olvaslak... Kicsit jobban oda kellene figyelned a helyesírásodra. Először is sok összetett szót, illetve igekötős igét különírsz, amelyeket egybe kellene. Pl. tortaforma, összeállít, stb.
    A másik, ami rendkívül zavaró: helytelenül használod a vesszőket a mondatokban. Kb 2x annyi vesszőt használsz, mint amennyit valójában kellene, olyan helyekre teszel vesszőt, ahol abszolút indokolatlan. Mivel egyébként rendkívül igényes vagy a munkádra, nem ártana az írásaidat valakivel, akinek jobban megy a helyesírás, átnézetni megjelenés előtt. Ne haragudj, ez teljesen építő jellegű kritika akart lenni!!!

    VálaszTörlés
  19. Kedves Ágnes!

    Először is köszönöm a blogomat érintő válaszodat, másodszor pedig, a helyesírást illetően, azt kell mondjam, hogy sokszor hiszek a számítógép javító programjának és javítok....Lehet nem kéne?

    VálaszTörlés
  20. Imádom ezt a sütit és örülök, hogy végre rábukkantam erre a receptre Nálad, hisz' régóta keresem (számomra ez az igazi puncs szelet recept)! Köszi Neked!
    A fotóid pedig csodaszépek! :))

    VálaszTörlés
  21. Gabriella!

    Köszönöm, örülök, hogy tetszik! Boldog Karácsonyt!

    VálaszTörlés
  22. Szia!
    Hát szerintem a vesszőhibákkal nem tud mit kezdeni a helyesírásellenőrző program, meg az egybe - különírással sem :)
    De utána lehet nézni, mindkettő viszonylag egyszerű dolog :)
    Ahol beszéd közben sem vinnéd fel a hangsúlyt, tartanál rövid szünetet, oda vessző sem kell. Pl ebben a posztban nem kell ezek után:
    "fogok tenni",
    "levágott darabot pedig"
    "állandóan kevergetve"
    "majd köré"
    "éles késsel".
    Ha az igekötő az ige előtt áll, mindig egybe. Összetett főneveket csak ritkán írunk, főleg, ha két szó együtt hordoz egy jelentést. Pl. tortaforma az egy sütőedény, torta forma pedig torta alakút jelentene... Vagy piskótamassza az a nyers cucc, amiből sütjük, piskóta massza pedig egy nagy massza, ami kisült piskótából áll :)
    Remélem, tudtam segíteni, további sok sikert Neked!!!

    VálaszTörlés
  23. Összetett főneveket csak ritkán írunk KÜLÖN, bocsi, ez kimaradt :)

    VálaszTörlés
  24. Szia!
    Azt szeretném kérdezni, ha belerakom a töltelékbe a kávét és a kakaóport is, akkor szerintem nem lesz ilyen rózsaszín. Te kihagytad? Vagy hogy csináltad?
    Köszi, ha válaszolsz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A receptet úgy írtam be, ahogy a füzetben volt, nem akartam változtatni rajta. Kevesebbet tettem bele mindkettőből, így nem lett sötétebb a töltelék.

      Törlés
  25. Szia!
    Csatlakozom az előttem szólóhoz. Betartottam a recept minden szavát,de sem látványban, sem ízvilágban nem azt kaptam, amire vártam. Így is finom lett, de nem puncsszelet.
    Egyébként a kedvenceim között van elmentve a blogod, mert nagyon tetszenek a receptjeid.
    Üdv.: Zsazsi

    VálaszTörlés
  26. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  27. Névtelen!

    Ne fáraszd már magad ennyire, ha neked nem sikerült az nem a recept hibája....:o) És köszi, hogy megint benéztél! :o)

    VálaszTörlés
  28. Szia :-)

    Olyan kérdésem lenne, hogy amikor a tojás-porcukor rész jön, a vizfürdő alatt azt érted, hogy gőz fölött?
    A másik kérdés uhyan ez csak a màzzal kapcsolatban :-) Azt is gőz fölött? Nagyon szép a foto! Gratula :-)
    Üdv. Bianka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bianka!

      Csak a tölteléknél kell a gőz fölött készíteni a tojás-porcukor témát, a máznál nem kell. És köszönöm!

      Törlés
  29. Szia.
    Anyukámnak szeretném megsütni torta formájában születésnapjára, és említetted, hogy régebben kerek formában sütötted te is. Az lenne a kérdésem, hogy mit csináljak máshogy, hogy úgy is tökéletes legyen? :)
    Köszönöm szépen előre is!

    VálaszTörlés
  30. Kedves Krisz! Nagyon szepek a fotoid, klasszak a receptjeid, igazan jo olvasmany receptimadoknak. Ami a helyesirasodat illeti, sztm ne foglalkozz az epito ^kritikakkal^, csak fozz es suss, fotozz es blogolj, es erd be annyival, hogy vannak akik igy is megnezik nap mint nap az oldaladat. Hogy profi vagy a temaban, ahhoz nem ferhet ketseg, a szekfoglalot nem varja el senki, mint ahogy a focistatol se varjak. Gretsi Laszlotol meg nem varom el, hogy 11-seket rugjon, sot puncstorta sutest sem. a te erteked ugyanjis ebben rejlik, es ha ez nem feltetlenul irodalmi nyelven tortenik, –hat EZ VAN!!!! ezert meg nem allok odebb.

    VálaszTörlés
  31. Kedves Krisztina! Nagyon szépen köszönöm,ezt a csodás receptet,valóban sokkal könnyebb a készítése,mint ami nekem van meg egy régi szakács könyvemben. Két hét múlva mire unokáim jönnek arra elfogom készíteni,e szuper jó receptet. Én csak olyankor sütök hétvégén amikor tudom jön a család délután mamáékhoz. További sok sikert és jó sütés főzést kívánok.
    Üdvözlettel: Gabriella.

    VálaszTörlés