"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. december 29., csütörtök

GYÖMBÉRES LAZACPÁSTÉTOM










Karácsonyi restancia ez az előétel...Tudtam, hogy valami kimaradt az ünnepi menüből...Ez van...Mikor Trollanyu meglátogatott engem a Trollok országából, kaptam tőle egy tálca, mélyhűtött füstölt lazacot. Akkor jó mélyen elsuvasztottam a mélyhűtő fiókjába, arra gondolván, hogy elteszem Karácsonyra és majd ebből készítek finom előételt az ünnep tiszteletére. Nos, ez elmaradt. Olyan mélyre sikerült eldugnom, hogy a minap találtam meg, nagy sikoltás közepette: " Hogy én milyen balga vagyok, hát direkt Karácsonyra tartogattam!! Ha elmúlt az ünnep, már nincs mit tenni, elkészült utólag... Trollanyu, ezúton is köszönöm a gasztro ajándékot, mert olyan ízorgiában volt részem, hogy elmondani sem tudom. Ez valami mennyei kence lett! Pirítóssal a kezemben ott ájuldoztam az étkező asztalánál. Szívesen ajánlom ezt a receptet annak, aki halfüggő és szereti az ínyenc ízeket.


Hozzávalók: 25 dkg füstölt lazac szelet, 5 dkg natúr vajkrém, 1/2 citrom leve, 1 kanál tejföl, csipet só, 1 mokkáskanál reszelt gyömbér, 1/2 csokor kapor.






A halat aprítógépbe tesszük, hozzáadjuk a vajkrémet, a tejfölt, a citrom levét. Pürésítjük az egészet, majd a krémet ízesítjük a vágott kaporral, a reszelt gyömbérrel és egy csipet sóval. Tálkába tesszük, fóliával letakarjuk és a hűtőben, állni hagyjuk. A lazacpástétomot pirítós kenyérrel, friss paradicsommal és fekete kaviárral tálaljuk.






ILLÉSKRISZ KONYHÁJA


4 megjegyzés:

  1. Itt minden jol hangzik!Lazac,gyomber....

    VálaszTörlés
  2. Szuperszónikus! Micsoda finomságot kanyarítottál már megint. :)
    Boldog Új Évet kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Kriszti, örülök, hogy ízlett. Ez pompás előétel lett volna karácsonyra, nagyon klasszul felturbóztad, a gyömbért is imádom:) Van is otthon füstölt lazacom, meglepem vele magam holnap:) A családodnak is ízlett vagy csak te szereted a halat?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon, nagyon, nagyon guszta!!!! Imádom a lazacot, így ez a pástétom igencsak kedvemre való.:)

    VálaszTörlés