"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. október 27., csütörtök

KARAMELLÁS KEKSZPITE













Néha házi áldás, egy sütés nélküli sütemény...Pont mint ez. Az alapanyagokat nézve is egy pofon egyszerű krémes nyalánkság.  Még egy magát, "egyáltalán nem vagyok konyhatündér" -nek nevező egyén is könnyedén elkészítheti. A fiam pedig, kiváltképp ezekért a kekszes édességekért van oda teljesen. Egy hibája van, pihentetni kell egy éjszakát, hogy jól megpuhuljon...


Hozzávalók: 1 csomag / kb. 400 gr. / vajas keksz, 2 csomag karamellás pudingpor, 7 dl tej, 7 evőkanál cukor, 2.5 dl tejszín, kakaópor a szóráshoz.


Először a cukrot karamellizáljuk, hogy szép arany színe legyen. A tejből 2 dl kimérünk, majd elkeverjük benne a pudingport. A maradék tejet ráöntjük a forró karamellre és lassú tűzön addig kevergetjük, míg teljesen feloldódik benne az égetett cukor. Mikor felolvadt, hozzáöntjük a pudingporos tejet. Állandóan kevergetve, sűrű krémet főzünk belőle. Kissé kihűtjük. Ezután a kekszekkel kibélelünk egy kb. 15x20 cm-es kisebb tepsit és elkezdjük a rétegezést. A kekszre rásimítjuk az 1/3 krémet, kirakjuk  keksszel a tetejét, majd még így teszünk 3 sorral. A sütemény tetejére befejezésül, ismét egy sor keksz kerül.








Fóliával letakarjuk a süteményt, majd egy éjszakára a hűtőbe tesszük pihenni. Másnap a keményre felvert tejszínnel megkenjük a sütemény tetejét, kakaóporral feldíszítjük és kockára felvágva tálaljuk.





18 megjegyzés:

  1. Ez megint egy nagyon finom és guszta édesség! Nagyon szép a fotód ! Ha tudnád mennyi süteményes receptem van már arra várva hogy kipróbáljam, pedig ezt is oda fogom tenni. Egyszer csak rákerűl a sor!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta. Ez nekem nagy kedvencem lenne,mert szeretem a karamellt,de csak csokisan meg vaniliásan szoktam készíteni hasonlót,hisz csak azt hajlandóak megenni:)

    VálaszTörlés
  3. Húha ezt nekem raktad fel! Milyen egyszerű és, lágy meg krémes! Mentem nyomban és rohanok egy dossziét venni, mert már muszáj valahogy rendezni a recepteket!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Összefutott a nyál a számban... Kriszti ne csináld ezt velem :'( Ez annnnnnyira, de annnyira hmmmmmm. Kell nekem :D

    VálaszTörlés
  5. Kriszti igazad van, bár nagyon szeretek sütni, de néha valóban áldás egy ilyen recept. Viszem is:) Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  6. Istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  7. KIriszti, ez valami isteni lehet:) Én mostanában kifjezetten szeretem begyújtani a sütőt, mert itt hideg van. De a receptet vittem és mindenképpen elkészítem:)

    VálaszTörlés
  8. Finom lehet, és olyan barokkos hangulatú a fotód:)

    VálaszTörlés
  9. Szép a tányérod! Ami meg rajta van...amilyen egyszerű, annyira finom lehet.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon nagyon szép süti, biztosan finom is!

    VálaszTörlés
  11. kedves kriszti, ha nem tudnam hogy nincs N.D.K. akkor azt mondanam hogy te 1989-ben ottmaradtal M.O.-n mert ez eredetileg regi N.D.K-s recept oma judit de meg mindig latni fozoprogramokon a nemeteknel. finom oma judit

    VálaszTörlés
  12. Egyszerűen nagyszerű,már viszem is köszönöm:))

    VálaszTörlés
  13. Tényleg nagyon jól néz ki, én is biztos elkérem! Ja, és mint Barbi, már muszáj lesz valami dosszié után néznem, mert hamarosan ellep az elkészítendő receptek óriás halma....

    VálaszTörlés
  14. Már mentem is a receptedet, szuper! :)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a hozzászólásokat, kedvesek vagytok!

    Judit!

    Az NDK-ban sosem jártam, ezt a receptet akkor este ötlöttem ki, mert sok kekszem és pudingporom gyűlt össze...de ha ez egy Német recept, akkor ám legyen! :o)))

    VálaszTörlés
  16. Egyszerű és nagyszerű, pont van egy csomag lejárni készülő vajas kekszem!

    VálaszTörlés
  17. ÁÁÁ ez nagyon ütős isteni

    VálaszTörlés