"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. augusztus 11., szombat

TEJSZÍNES TÚRÓTORTA MASCARPONÉVAL
















Egy klasszikusnak mondható túrótorta... Vettem a piacon friss házi túrót, hátha jobb lesz, mint a bolti... Hát persze hogy jobb lett. Össze sem lehet hasonlítani a nagyüzemi túróval. Megjegyzem nem volt eddig semmi gondom soha a boltival, de tényleg van egy kis különbség a kettő között. Szeretem ezt a tortát, mert nem nagy kaland elkészíteni és hamar meg is van. Míg kisül a piskóta, addig a krémet ki is tudjuk keverni. Már csak a piskótát kell kihűteni és már tölthető is a krémmel. Az én párom egyedül ezt a tortát eszi meg, ebből is kért máris két szelettel, amikor elkészült...


Hozzávalók a piskótához: 3 tojás, 5 dkg liszt, 5 dkg étkezési keményítő, 3 kanál víz, 1/2 csomag sütőpor, 1 csipet só, 10 dkg cukor.


A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá felverjük, a sárgájákat fehéredésig keverjük a cukorral. Ez után hozzáadjuk a vizet. A lisztet összekeverjük a keményítővel és a sütőporral, majd a tojásos krémhez keverjük. A végén lazán beleforgatjuk a tojáshabot is a masszába. A piskóta masszát egy sütőpapírral bélelt, 24 cm-es tortaformába töltjük és 175 C-on, megsütjük. Közben elkészítjük a krémet.

Krém: 1/2 kg friss túró, 25 dkg mascarpone, 1 citrom reszelt héja és leve, 15 dkg cukor, pár csepp vanília eszencia, 2 dl Hulala tejszínhab.


A túrót áttörjük, hozzáadjuk a cukrot, a vanília eszenciát a citrom reszelt héját és levét, a mascarponét. Elkeverjük. A végén lazán beleforgatjuk a tejszínhabot. 

A torta összeállítása: A piskótát lapjában félbe vágjuk és az egyik lapot visszatesszük a kapcsos tortaformába. Rákanalazzuk a krémet, elsimítjuk, majd a tetejére illesztjük a másik torta lapot. Alaposan lenyomkodjuk, majd lefedve a hűtőbe tesszük dermedni. Tálaláskor porcukorral meghintjük, úgy szeleteljük fel.








Illéskrisz Konyhája




31 megjegyzés:

  1. Hát ez tiszta kínzás:) Azt hiszem két szelet is jöhetne most ebből.) Csodaszép:)

    VálaszTörlés
  2. Annyira egyszerű és mégis nagyszerű! csodaszép!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez a túrótorta annyira csodaszép és annyira könnyűnek tűnik elkészíteni, hogy már vittem is a receptet, a fotóid valami csodaszépek:-))))))

    VálaszTörlés
  4. Nézem a friss bejegyzésedet és arra gondolok, hogy vajon érezted-e már azt, hogy fáradt vagy a fotózás előkészületeihez? De ha elő is fordult, mégis töretlenül csinálod újra és újra, hiszen Te olyan magasra tetted a mércét, hogy tőled már egyenesen "elvárjuk" a megszokott nívót. Hozzád mindig úgy jövök, hogy tudom: valami gyönyörűség vár megint rám.
    Már csak ismételni tudom magamat: gratulálok a színvonalas fotókért. A legegyszerűbb étkeket is olyan profin, gusztusosan, ínycsiklandozóan tudod elrendezni, hogy az maga a tökély. Úgy vélem ennél nagyobb elismerést gasztroblogger nem kaphat az olvasójától. Köszönöm a recepteket, köszönöm a vizuális élményt, köszönöm, hogy vagy!
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fáraszt a fotózás, inkább ellenkezőleg.... Bár a család néha nagyon unja. Alig várják, főleg a fiam, hogy a tányért megkaparintsa amin az étel van... :o) Örülök, hogy tetszenek a képeim, igyekszem szépet csinálni!

      Törlés
  5. Kriszti a tortád álom szép, és el tudom képzelni hogy milyen fantasztikus finom! Imádom a receptet...nálunk nem láttam ennyi féle mascarpones torta krém receptet mint nálatok. Nemhogy csak magábal a mascarpone és a tejszin...de a turó kombinációval, valami zseni ötlet!
    A fotóid is gyönyörüek...fel is tüzöm ezt a szépséget a ...cake love...táblámra a Pinterestre!
    xoxo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam, megnéztem, köszönöm! És köszönöm a kedves szavaidat!!! :o)

      Törlés
  6. Ujra vissza jöttem...fel tüztem a gyönyörü tortádat, nézz be a Pinterest táblámra, a CAKE LOVE részen megteintheted...vissza linkeltem hozzád!

    http://pinterest.com/foodandthrift/

    A fő oldalon is megláthatod...pinterest.com ...de ott be kell iratkozni, az én táblámra csak rá kattinthatsz!

    VálaszTörlés
  7. http://pinterest.com/foodandthrift/cake-love/

    Mégsem lehet csak ugy bemenni a pinterestre...próbáld igy meg, copy és paste, utána kinyilik ez az oldal!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon fincsi lehet ez a csodaszép túrótorta. Biztos nálunk is nagy keletje lenne :)

    VálaszTörlés
  9. Csatlakozom az előttem szólókhoz!Álomszép!Most is leerőszakolnák valahogyan egy szeletet!:-)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű szép! Na, és a képek!! Csodaszépek, hangulatosak. :)

    VálaszTörlés
  11. Na, ezektől a fotóktól ismét elolvadok! Annyira szépségesek és romantikusak... A túrótorta ízét pedig érzem a számban. :P

    VálaszTörlés
  12. Túró és mascarpone, csakis jó lehet. :)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! Remélem, ha Ti is elkészítitek egyszer, nektek is fog majd ízleni!!! :o)

    VálaszTörlés
  14. De megennék akár most is egy nagy szeletet... akárhányszor benézek hozzád, éhesen távozok... :))

    VálaszTörlés
  15. Hát ezt muszáj lesz kipróbálni!! Aztaaaa!!! :)

    VálaszTörlés
  16. Gyönyörűséges, imádni való torta!!!! Nem csodálom, hogy a férjed kedvence. Én tuti két szeletnél nem tudnék megállni.:))

    VálaszTörlés
  17. Csodálatos lett a tortád, mint mindig amúgy:)

    VálaszTörlés
  18. Hú, de szép! Öröm ránézni!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon szép, gratulálok!
    Azt hiszem hamarosan én is el fogom készíteni. :)

    VálaszTörlés
  20. Tegnap megsütöttem ezt a tortát. Nagyon finom lett és tényleg pikk-pakk elkészül. A tészta légiesen könnyű, a töltelék meg istenien pikáns ebben az összetételben. Köszi az ötletet!
    Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi!

      Nagyon örülök, hogy megsütötted és hogy ízlett is. Szeretem, ha kapok visszajelzést egy-egy receptről. Köszi! :o)

      Törlés
  21. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a hozzászólásokat! :o)

    VálaszTörlés
  22. Szia!
    Ezt a gyönyörű tortát szeretném megsütni a párom szülinapjára, de még kezdő vagyok a sütésben.. :D Azt szeretném kérdezni,biztosan buta kérdés, hogy a felvert tejszínhabba kell belekeverni a mascarpones túrót, vagy pedig a folyékonyba? :)
    Válaszodat köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A krém hozzávalóit kikevered és a végén lazán beleforgatod a krémbe az előzőleg felvert tejszínhabot. :o)

      Törlés
  23. Szia! :) Már dermed a hűtőben. Tettem eperpürét és eperdarabokat is bele (+ 1 habfixálót, mert félek nem dermed meg. ;)) Holnap lesz felavatva. Szerintem rendben lesz!!! :) köszönjük :) E.

    VálaszTörlés
  24. Nekem van bevalt kavart teszta receptem, igy csak a tölteleket keszitettem el. Finom, könnyü, es ami szamomra fontos: ez az elsö oldal, ahol azt kaptam, amit a kepen latok. Köszönöm :) A tesztajat is ki fogom probalni :)

    VálaszTörlés
  25. Szia! Mekkora tortaformat hasznaltal a kesziteshez? Koszonom!

    VálaszTörlés
  26. SZia! Mennyire stabil ez a krém a tortába? Utaztatni kellene a tortát. Szerinted tegyek bele inkább zselatinfixet vagy folyékony zselatint?

    VálaszTörlés