"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. július 6., péntek

A LEGJOBB SAJTOS RÚD...















Már korábban szemet vetettem erre a "Legjobb sajtos rúdra", amit Latsia blogjában láttam. Elhittem neki, hogy nagyon finom és bizton állítom, hogy nem árult vele" zsákba macskát..." Valóban a legjobb! Finom ropogós, jó ízű, igazi sajtos ropogtatni való. Sajtos rajongók ki ne hagyják! Nagyon egyszerű és kivitelezhető sós finomság, pillanatok alatt... Egy baráti összejövetel középpontja lehet! Csak ajánlani tudom!


Íme a receptje, változtatás nélkül ide másolva:


40 dkg liszt
6 evőkanál tejföl
20-25 dkg sajt reszelve
30 dkg margarin vagy vaj
1 ek só


A lisztet a margarinnal elmorzsoljuk, a sajt felét a tésztába tesszük, a sóval és a tejföllel összedolgozzuk.
Előfordulhat, hogy 1 evőkanállal több tejföl kell bele.
Azonnal kinyújtjuk kb. 1,5 cm vastagra, megkenjük 1 tojássárgájával és a reszelt sajttal jó bőven megszórjuk. (Minél vastagabbra nyújtjuk, annál finomabb lesz!)
Derelyevágóval kb. 1,5 cm széles, 7-8 cm hosszú csíkokra vágjuk és mehet is a sütőbe.
180 fokon sütjük kb.15-20 percig.



Nagyon finom!








ILLÉSKRISZ KONYHÁJA

31 megjegyzés:

  1. Ez ránézésre is tényleg a legjobb. Jajj de jó lenne tengerparton eszegetni, kagylókat gyűjtögetve, mint a képeden a hangulat:)

    VálaszTörlés
  2. Elhiszem Neked/Nektek, hogy finom és el is mentem receptet. :) Most már csak arra várok, hogy egy kicsit hűvösebb legyen, hogy a sütőt tudjam bekapcsolni.

    VálaszTörlés
  3. Micsoda csodafotók! Még önmagadat is felülmúltad!

    VálaszTörlés
  4. Hmmm, nagyon jól hangzik. Amolyan "azonnalmegyekésmegissütöm" rágcsika. Nekem való, sajtrajongónak. :-))

    VálaszTörlés
  5. Tényleg nagyon finom, én is sokszor sütöm ezt, azt hiszem a blogra is feltettem:) Hihetetlen sebességgel szokott elfogyni.

    VálaszTörlés
  6. Most jövök Petra oldaláról, hogy gratuláljak a Klasszikus Hungarikumok kategória 2. helyezéséhez!! Szóval gratulálok :)!!
    Látom megint milyen finomságot készítettél. Legszívesebben lenyúlnám a képernyőről :)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maria!

      Köszönöm, hogy szóltál, meg sem néztem... Nagyon örülök neki!!! Ahogy láttam, Gizi is nyert a kakaós csigával! :o)

      Törlés
  7. Nagyon guszta!!!! Több sajtos receptem van, de ezt semmiképpen nem hagynám ki.:)

    VálaszTörlés
  8. Én is keresem a tökéleteset, úgyhogy elmentettem, és kipróbálom.:)

    VálaszTörlés
  9. Hasonló az én receptem is és bizton állíthatom, hogy a legjobb sajtosrúd!!! A kedves háziorvosunktól kaptuk a receptet. :) Előző este is elkészíthető, és a hűtőben a másnapi sütésig tökéletesen eláll. Abba sem bírjuk hagyni!!! :)

    VálaszTörlés
  10. Lányok!

    Köszönöm! Tényleg nagyon finom volt, csak ajánlani tudom! :o)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon guszta es finom a sajtos rudak. En mar regen sutottem ezt, de nalunk a narancs sarga sajtal,amit"cheddar cheese-nek" nevizik, meg a parmesan sajtal. Megint ismet gyonyoruek a fotok, persze precizen el keszitetted mint a Latsia, csak nekem nagyon furcsa hogy o nem hagyott kommentet a te blogodon ilyen megtisztelo post utan. Nalunk itt nagy tisztelet mind ketto blogosnak ha meg emlitik egymast, vagyis a receptet veszik es elkeszitik!

    VálaszTörlés
  12. Már ki is próbáltam, isteni finom lett, köszi a receptet!:)

    VálaszTörlés
  13. Tegnap megsütöttem, nagyon-nagyon fini lett, ezután csak így csinálom, köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  14. Szia! Érdeklődni szeretnék, hogy ez amolyan száraz, ropogós fajta rúd,vagy olyan, ami puha, omlós? Előre is köszönöm a választ! Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Inkább ropogós fajta és nagyon finom! :o)

      Törlés
  15. mindent a betű szerint csináltam...iszonyat vajas lett a végeredmény és nagyon nedves mardt a tészta...én azt hittem, hogy ez egy kicsit szárazabb/ropogosabb süti...
    de azért mentettem a menthetőt...még melegen szétszedtem a rudacskáket és lazán elrendezve két rácson visszatettem a sütőbe alacsony hőfokra, légkeverésre hogy kicsit száradjon...így már elviselhetőbb lett a végerdmény....viszont alpapba nem tudom mit csináltam rosszul :)

    VálaszTörlés
  16. Többször sütöttem már, isteni finom és gyors.
    Köszi, a receptet!

    VálaszTörlés
  17. Kriszta, képzeld a nagy recept keresgélés közben, mégis a jól bevált recept mellett döntöttem. Tepsiben van, reggel sütöm ki.
    Isteni finom volt eddig minden alkalommal.

    VálaszTörlés
  18. Meg kell mondjam tényleg a világ legjobb sajtos rúdja :-) tegnap sütöttem meg. De vaj nem volt itthon így 20 dkg zsírral helyettesítettem. Isteni finom. Köszönöm a receptet 😊😊😊.

    VálaszTörlés
  19. Rettentő sokat próbáltam, ez viszi a pálmát!!!!!!!!!! ISTENI!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper! Örülök, hogy ízlik! Áldott Karácsonyt!
      Kriszti

      Törlés
  20. Szia!Nincs vèletlenül elìrva hogy 1.5 cm vastagságùra nyùjtjuk? Inkább mm ??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nincs elírva... 1,5 mm a réteslap szokott lenni.

      Törlés
  21. most találtam erre a receptre,nagyon jónak tűnt,azonnal meg is csináltam,isteni finom lett,köszönöm,mindíg ezt fogom sütni.

    VálaszTörlés
  22. Szuper recept, rengetegszer már megsütöttem!

    VálaszTörlés