"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. október 20., vasárnap

ÖNTÖTT TÚRÓS PITE












Már nem is tudom megszámlálni, hogy hány túrós pite receptem van, és abból is már hányfélét sütöttem meg....  Ez is a sokadik recept. De ezt biztosan nem teszem a fiókom aljába, mert bevallom őszintén, ez a legfinomabb amit eddig sütöttem. Iszonyatosan könnyű és habos, pedig olajjal készül a tésztája, és nem is kevéssel. Ezt a tésztát nem kell gyúrni vagy dagasztani, hanem tuti módon, csak önteni, ahogyan a süti nevében is szerepel. Érdemes megsütni, biztos vállveregetés lesz a vége, és persze üres tepsi...

 
Hozzávalók a tésztához: 6 tojás sárgája, 12 evőkanál cukor, 18 evőkanál olaj / kb. 120 gr. /, 18 evőkanál tej / kb. 120 gr. /, 12 evőkanál liszt / kb. 16 dkg. /, 1 kávéskanál sütőpor, csipet só.

 
 Mielőtt a tésztát kikevernénk, érdemes a tálat lemérni üresen, mert a masszát majd pontosan el kell feleznünk. A tojásokat szétválasztjuk, majd a sárgájákat fehéredésig keverjük a cukorral. Ezután hozzáadjuk az olajat, a tejet és elkeverjük. Ez után hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet is. Alaposan, simára keverjük a masszát. Kivajazunk és liszttel meghintünk egy kb. 20X30 cm-es tepsit és a fele mennyiségű masszát belesimítjuk. 175 C-on, kb. 10 perc alatt elősütjük benne a tésztát. Közben elkészítjük a tölteléket.

 
Töltelék: 1/2 kg tehéntúró, 6 tojás fehérje, 3 kanál búza dara, 10 dkg cukor, 1 Bio citrom reszelt héja, 1 vaníliás cukor, csipet só.
 
A túrót kikeverjük a kétféle cukorral, hozzáadjuk a citromhéjat és a búzadarát. A tojások fehérjét, csipet sóval kemény habbá verjük és lazán a túróhoz keverjük. Ezután a tölteléket rásimítjuk az elősütött tésztára, majd a túrós töltelékre ráöntjük a másik fele folyékony tésztát. Kanállal elkenegetjük a süti tetejét. Visszatesszük a sütőbe és 150-160 C-on tovább sütjük addig, míg a teteje is szépen megpirul. Ha nagyon sülne a süti teteje, akkor alufóliával letakarjuk és úgy sütjük tovább. A végén tűpróbával ellenőrizzük, hogy biztosan átsült-e a sütemény. Kihűtjük, majd felkockázzuk és porcukorral meghintve tálaljuk. 






 Illéskrisz Konyhája


31 megjegyzés:

  1. Kriszti ez a sütemény is csodaszép lett, és nagyon tetszik a recept! Bár én amilyen ügyetlen vagyok néha, félek a túróra nem tudnám szépen rásimítani a tésztát.:))) De azért elteszem talonba, mert istenien néz ki!!!

    VálaszTörlés
  2. Barbi, ne viccelj már! Ezt egyszerűen nem lehet elrontani. A tészta konkrétan folyik, szinte magától terül, csak egy kicsit kanállal kell neki segíteni, hogy a sarkokba is eljusson... Próbáld ki, nagyon fog ízleni!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, és látszik rajta mennyire légiesen könnyű a töltelék. Én is sokféle túróst sütöttem már, na de ezt is mindenképpen kipróbálom. :)
    Krisztikém megérkezett a nyereményed???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém, képzeld már meg is kaptam. Szuper nagyon! Köszönöm, hogy szóltál!!! :o)

      Törlés
  4. Kriszti, egyszerűen gyönyörű ez a süti! Az pedig nem is kétséges, hogy finom. Nekem is van lementve egy hasonló kavart sütis túrós sütim, csak az kakaós tésztával készül. (de tudom, Te nem szereted a kakaós tésztát a túróval:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi köszönöm! Nahát, így emlékszel rá, hogy nem szeretem a túrót a kakaóval?! :o)

      Törlés
  5. Krisztikém!
    Nem írtál el véletlenül valamit? Nem akarok értetlenkedni, de biztos, hogy a sok folyékony hozzávaló mellé csak 12 kanál liszt kell? Így látatlanban nagyon hígnak képzelem a tésztakeveréket. A fotód gyönyörű, de a leírt arányok alapján nehezen tudom ezt a végeredményt elképzelni.
    Úgy gondoltam, inkább kérdezek a kísérletezés előtt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem írtam el semmit, ez a recept így szól. Nyilván a lisztet amikor mértem, nem simítottam le a kanalat. Ez egy folyós tészta, hisz a nevében is benne van:öntött... Ha megsütöd, majd látod, hogy nem csal a végeredmény. :o)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a pontosítást, nagyon kedves vagy! :)

      Törlés
  6. Ú de nagyon guszta. Azt hiszem meg van jövő 7végére a desszertünk! :D (persze ha kibírom addig, hogy ne süssem meg ;) )

    VálaszTörlés
  7. Csodás sütemény, nagyon finom lehet! :) Látszik a képeken is, hogy mennyire könnyed, légies! :)

    VálaszTörlés
  8. Az az igazság, hogy túrós pite receptekből sosem elég:) Ismerem a receptet, gyönyörű lett nálad, szinte kedvem lenne most nekiállni:)

    VálaszTörlés
  9. Wow, igazi kulináris erotika :-) gyönyörű képek, sugárzik belőle a hammbekaplak effektus :-) köszönet érte!

    VálaszTörlés
  10. Trollanyu!

    Így igaz, túrósból sosem elég...Kár, hogy nálatok nincs tehéntúró. Nem tudom, hogy a ricotta valamelyest kárpótol?

    Aleda!

    Köszönöm!

    Anikó!

    Hű, ezt még nem mondták a sütimre... De kiváltképp hízelgő! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon rég nem ettünk túrós sütit, most nagyon megkívántattad. :) Mentem is a receptet.
    Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  12. Kriszti, ezt a fantasztikus turós pite receptet okvetlen kipróbálom...mivelhogy nálunk itt, a legfinomabb európai igazi száraz tehén túrót lehet kapni. Sok európai nép él itt, és nagyon fel van kapva az európai túró. Akkor még van az amerikai is amit rengeteget árulják és csak le ugrik a polcrol. Az meg olyan krémes fajta formában van, és lehet kanállal csak ugy enni. Az olasz ricotta, az meg egy sürü massza, az sem felelne meg, de abban is lehet kapni a száraz félét, amit ricotta salata-nak hivják...és persze van Philadelphia krem sajt, de az meg egész más forma.

    Szóval a receptedet teljesen meg értettem a kanál méretben, és vettem is egy kis súj mérleget amin rajta van a metric súj is. Ki is fogom próbálni hamarosan, mert nagyon de nagyon gyönyörüen sikerült neked, és mennyei finom!

    VálaszTörlés
  13. Hát én felbátorodtam a perec recepteden, amelyet néhány napja készítettem el (nyoma sem maradt igen rövid idő alatt :)), és ma megsütöttem ezt a szépséges sütit. Kicsit izgultam, hogy milyen lesz, nem bénázom-e el, de úgy tűnik nem sikerült elrontanom, mert nagyon bejött a családnak :) Köszönöm ezt a csudafinom receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angéla! Nagyon szívesen, örülök, hogy megsütötted és hogy a családnak is ízlett. Gondoltam, mert ez egy nagyon kiváló süti. :o)

      Törlés
  14. De imádom az ilyen légiesen könnyed sütiket, ha túrós, akkor meg még inkább. Nálad minden olyan szép és kívánatos, hogy már a látványától felszaladnak rám a kilók. Ez is telitalálat! Mindenképpen kipróbálásra vár.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nea! Bátran állj neki, mert biztos befutó lesz. Csak utána próbálj meg ön-megtartóztatni... Nekem nem sikerül ennél a sütinél...:o)))

      Törlés
  15. Nagyon jól néz ki ez is, mint mindegyik, amit csinálsz :) Egyébként is imádom a túrós sütiket, meg édességeket. Hatalmas rudi rajongó is vagyok. Erről jut eszembe, hogy próbáltátok az új málnás rudit? Ezt: http://redir.ec/igazimalnas

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :o) Köszönöm! A gyerekek nagyon szeretik a Túró Rudit, nekem viszont nagyon édes... lehetne kevesebb cukorral készíteni, hogy a túró ízét lehessen érezni, ne a tömény édes ízt...De azért majd megkóstolom. :o)

      Törlés
  16. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  17. Amikor elolvastam a receptet meglepödtem hogy önteni kell a tésztát aztán megsütöttem és akkor meglepödtem hogy ez milyen nagyon finom, köszi a receptet

    VálaszTörlés
  18. Előttem szólok már mindent elmondtak a sütidről, mesés fotók, finom túrós, ami nálam privilégiumot élvez! :)

    VálaszTörlés
  19. Tegnap megsütöttem ezt az isteni sütit, köszönöm szépen :)! A maradék túróhoz és egy kevés cseresznyéhez kerestem receptet, és amikor a google kiadta az öntött sütidet, már alig vártam, hogy lássam a gyönyörű képet, ami hozzá tartozik (mindig így vagyok a receptjeiddel :) ). Most cseresznyét is kevertem a túróhoz, legközelebb a nélkül is elkészítem, mert fog még belőle készülni, az biztos ;)!

    VálaszTörlés
  20. Válaszok
    1. ... és nagyon finomra sikeredett! Köszi a receptet! :)

      Törlés