"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 7., szerda

VAJAS PUFFANCS

















A nagy fiam mikor beleharapott a Vajas puffancsba, csak annyit mondott: "Anya, ez nagyon bitang lett!" Szó se róla, tényleg igaza volt, mert utána én is lekaptam egyet a tálról, és megkóstoltam még langyosan, hogy tényleg valót állít-e, ez a gyerek...De igaza volt... Sokféle kiflit sütöttem már, sokféle tésztából, de ez! Veri az összeset...Ahogy sül a puffancs, a benne lévő vaj, meg és kiolvad belőle, alá folyik a tészta alá, és kvázi a vajban sül meg a tészta alja. Ettől alul ropogós, belül meg finom foszlós lesz a puffancs...


Hozzávalók: 1/2 kg átszitált liszt, 1.5 dl. langyos te, 1 dl langyos víz, 1/2 kocka friss élesztő, 1 evőkanál cukor, 1.5 kávéskanál só, 4 evőkanál olaj, 1 evőkanál tejföl. A lekenéshez: 1 tojás sárgája, 1 evőkanál tej, csipet só.


Az élesztőt felfuttatjuk egy fél dl. tejben, majd a többi hozzávalóval, kelt tésztát dagasztunk. Letakarva, meleg helyen, a kétszeresére kelesztjük. Mikor megkelt, lisztezett felületre borítjuk, és  elfelezzük a tésztát. 




Egyenként, kb. 20x30 cm-es lappá nyújtjuk ki.. Ezután éles késsel, hosszában elfelezzük, majd kb. 4 cm-es csíkokra felvágjuk a tésztát. Nekem 1 lapból, 12 darab tészta csíkom lett...




Mindegyik csík egyik végébe teszünk egy körömnyi vajat, majd a vajas résznél egy kicsit széthúzva a tésztát, feltekerjük.



Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a puffancsokat, konyharuhával letakarjuk és még egy keveset kelesztjük.



Mikor keltek ismét egy kicsit a tészták, a tojás sárgáját kikeverjük a tejjel és a csipet sóval, és megkenjük vele a puffancsok tetejét. Előmelegített sütőben, 175 C-on, 20-25 perc alatt arany barnára sütjük a péksüteményeket. Langyosra hűlve tálaljuk.









26 megjegyzés:

  1. Én sajnos nem fogok hétvégéig várni (megtehetem, itthon betegeskedem). Már látom a holnapi elfoglaltságomat, köszi, az én fiam is ezt fogja mondani...

    VálaszTörlés
  2. Szeretjük a bitang jó vajas kifliket!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Hát bitang jól is néz ki:) Nagyon helyes duci puffancsok. Nálunk is elkészül hamarosan.

    VálaszTörlés
  4. Bianka!

    Rendben, várom a visszajelzést! :o))

    Kolozsgabi!

    Jobbulást kívánok, remélem nem komoly a bajod! Jó sütögetést!

    Vicuska!

    Akkor jó, mert tényleg bitang jó! :o))

    Trollanyu!

    Köszönöm! Meglátod, nem fogsz csalódni benne...!

    VálaszTörlés
  5. Na erre jöttem volna invitálás nélkül is! :D Nagyon szép kívánatos puffancskák.

    VálaszTörlés
  6. Én is elkészítem hamarosan, szuper!

    VálaszTörlés
  7. Nyálcsurgatóan szép puffancsok!!

    VálaszTörlés
  8. Vittem én is a receptet!

    Nagyon kis édes puffancskák :)

    VálaszTörlés
  9. nem ment át, így mégegyszer: NEM bírtam ki holnapig, az eredményt a blogon (Csokismálna) láthatod. Bocsi a lopkodásért. (köszi a jó kívánságot, a bajom - péntekre várom az eredményt - ha minden igaz, porclevállás a térdemben.)

    VálaszTörlés
  10. A bitang mindenit! Kellett nekem erre jönnöm?
    Bizony én is leloptam volna a kupac tetejéről, de nemám egyet!! Én is ellopom a recit! Köszi! :)

    VálaszTörlés
  11. Az, az bizony, én tanuskodhatom róla!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  12. Tücsök!

    Gyere bármikor, szívesen várlak!

    Ottis!

    Biztos neked is nagyon fog ízleni!

    Anazar, Gomba!

    Köszönöm!

    Okki!

    Vigyed, drága! Fogadd szeretettel!

    Barbi!

    Persze, hogy erre kellett jönnöd, mert Téged is szívesen látlak, itt nálam! Örülök, hogy elvitted a receptet, meglásd milyen finom lesz!!

    Chriesi!

    Gabi már meg is sütötte, bizony nagyon finom!!

    Gabi!

    Még egyszer jobbulást, remélem hamarosan felépülsz! Írtam a blogodra, hogy nagyon ügyes vagy, a tieid is nagyon szépen sikerültek!!

    VálaszTörlés
  13. Hát ez!!!... a fiad már kimondta :))

    VálaszTörlés
  14. Csodálatosan bitang!!!! Beletudnék harapni, olyan guszta. Én elég ügyetlen vagyok, de kipróbálom az tuti.(igaz ilyen csodaszép nem lesz az biztos)

    VálaszTörlés
  15. Aleda!

    Igen, ez a szó a legalkalmasabb rá..

    Adél!

    Oké! Vidd is el bitangul!! :o)))

    Gizi!

    Dehogy vagy ügyetlen, finomakat főzöl és istenieket sütsz, sőt a fotóid is remekül sikerülnek. Szeretek hozzád is benézni mindig. Ha a receptet követed, ugyan ilyen lesz!!

    VálaszTörlés
  16. Ez remekül néz ki! kellett neked? most majd én is ki kell próbáljam, a héten úgy látom, minden gasztroblogger ezt süti majd :)

    VálaszTörlés
  17. Nagyon jól néznek ki, már vittem is a recepted. :)))

    VálaszTörlés
  18. Márti!

    Persze, hogy kellett erre felém jönnöd! Pont ezért a puffancsért! :o))) Örülök, ha sokaknak örömöt tudok szerezni, egy-egy recepttel...

    Petra!

    Köszönöm! És örülök, ha Te is megsütöd!
    Puffancsra fel! :o))

    VálaszTörlés
  19. Reggeli péksütemény varázslással bármikor meglephetem a családomat, főleg szombat reggel, amikor kicsit tovább alszunk :) Szerintem ez lesz az! Amivel most készülők. A legutolsó kakaós csiga és a briós is éjszaka, megformázva pihent a hűtőben, hogy aztán reggel hamar. Szerintem ezzel is kipróbálom az éjszakai műszakot! Köszi

    VálaszTörlés
  20. Ma megcsinálom a fiúknak mákosan és tej- tojásmentesen.
    Biztosan örülnek majd neki.

    VálaszTörlés
  21. Beastie!

    Nahát micsoda ötleteid vannak! Legalább nem kell korán felkelni, ha frissen szeretnénk enni! Ezt a tippet meg én köszönöm!

    Mónika!

    Biztos úgy is finom lesz! Kíváncsian várom az eredményt!!

    VálaszTörlés
  22. Ezt én is vittem :) nagyon bitang! :))

    VálaszTörlés