"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 7., szerda

CSALÁDI HÁZIKÓ SÓ-LISZT GYURMÁBÓL...










Lánykám már nagyon várja a Vasárnapot, a közelgő Születésnapi buliját. A készülődés is lassan elkezdődik. Arra gondoltunk Krisztikével, hogy a parti végén a búcsúzáskor,  meglepjük a kis vendégeinket, egy apró, kedves ajándékkal, egy ilyen kis fényképes házikóval. Otthon, ki-ki beragaszthatja a családja tagjainak fényképét. Szerintem szép dísze lehet majd a gyerekszobának...Só-liszt gyurmából készült.  Meggyúrtam és kivágtam a házikókat, Krisztike pedig a festésbe segít majd be, nekem. A prototipus házikó képeit egy reklám újságból vágtam ki, ők csak ábrázolt szereplők... :o)))  Leírom Nektek a gyurma összetételét, hátha valaki kedvet kap hozzá, hogy elkészítse. Szerintem a nagymamáknak, nagypapáknak, vagy Karácsonyra,  Szülinapra, kitűnő, saját készítésű ajándék lehet...

Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 1/2 kg só, kb. 2 dl. langyos víz. Ebből a mennyiségből készült el, a 12 db házikó. Összegyúrjuk az alapanyagokat, letakarva fél órát pihentetjük, majd tetszés szerint készíthetünk belőle bármilyen ajándéktárgyat. Sütőben, lassú tűzön, 100-120 C-on kiszáríthatjuk, vagy napos helyen 2-3 napig aszaljuk, hogy telesen megkeményedjen. Száradás után hobby vagy tempera festékkel befestjük a művünket. Jó szórakozást!





11 megjegyzés:

  1. De jó ötlet! Remek lesz az a buli, mert ennyi szeretettel készültök rá! :)))

    VálaszTörlés
  2. Megint egy szuper ötlet Tőled!Boldog szülinapot Krisztikének előre is!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik az ötlet!
    Biztos vagyok benne, hogy a vendégeknek nagyon fog tetszeni :)

    VálaszTörlés
  4. Kriszti ez nagyon kedves ötlet! Ráadásul saját készítésű, igazi figyelmesség, biztosan nagyon fognak örülni a kis vendégek.

    VálaszTörlés
  5. De jó! És mennyi mindent lehet belőle készíteni. Valahol, valamikor volt EGYSZER, talán igaz sem volt, egy ilyen 'receptem', elszórtam, meg el is felejtettem, jó hogy eszembe juttattad!! Mennyire nehéz vajon??

    VálaszTörlés
  6. Petra!

    Remélem úgy lesz, ahogy írod... :o))) !

    Nelli!

    Köszönöm szépen!

    Okki!

    Örülök, hogy tetszik, remélem a vendégeink is örülnek majd neki...

    Moha!

    Neked is köszönöm!

    Anazar!

    Akkor nem hiába írtam be a a tészta összetételét...Egyáltalán nem nehéz, nagyon könnyű vele dolgozni. Lényeg, hogy kemény, jól nyújtható legyen a tésztája!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon ötletes! Jó bulizást! :)

    VálaszTörlés
  8. Pilchard!

    Köszönöm!

    Farci!

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Ó, bocsánat, helyesbítek, súlyos, mármint a kiszáradt tészta ;-) Remek ötletet adtál vele!!

    VálaszTörlés
  10. :) jót találtál ki!!! Ugyanilyen házikót (só-liszt gyurmából) készítettem én is húgoméknak ajándékba, amikor beköltöztek az újonnan épített házukba. Abban az volt az "érdekes", hogy ugyanolyanra alakítottam, mint az ő házuk és színek is olyanok voltak....:)
    Ezek a házikók szuperek!

    VálaszTörlés