"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 8., vasárnap

TÚRÓS RÓZSA










Szintég régi, tarsolyban lévő recept ez a "rózsa". Legelőször egy külföldi oldalon láttam, akkor gyorsan leírtam egy sajtcédulára, mert nagyon megtetszett. Ott sós verzióban készült, én pedig, mivel mi jobban kedveljük az édes ízeket, édes--túrós töltelékkel készítettem el. A készítés menete legjobban az Ötletkonyha oldalán látszik. Habár a receptem eltér az ott olvashatóval, de gondolom az is ilyen finom lehet, mint ez a verzió. Azt hittem, hogy sokkal bonyolultabb lesz a formázása, de meg kell állapítsam, hogy a nyolc éves kis asszonykám is remekül tudott volna segédkezni, ha nem lenne még korán reggel, és nem aludna a drágám...Ezért még biztos kapok tőle, hogy kimaradt a lisztezés-gyurmázás örömeiből...Sebaj, mire felkel, máris majszolhatja a finom vasárnapi reggeli rózsát, egy pohár kakaóval. 


Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 csésze langyos tej, 1/2 csésze olaj, 1/2 csésze joghurt, 2 evőkanál cukor, 1 tojás, 1/4 kocka friss élesztő, 1 mokkáskanál só. A csésze űrmértéke: 180 ml. Töltelék: 25 dkg túró, 1 tojás sárgája, 2-3 evőkanál cukor, 1 vaníliás cukor, csipet só, fél Bio citrom reszelt héja vagy pár csepp citrom-aroma. A hozzávalókat kikeverjük, úgy adagoljuk majd a tésztára...



Az élesztőt 1/2 dl. langyos-cukros tejben felfuttatjuk. Közben kimérjük a lisztet, átszitáljuk, közepébe mélyedést készítünk. Ebbe a mélyedésbe öntjük a felfutott élesztőt, a tojást és a cukrot. A megmaradt tejet egy tálba öntjük, hozzáadjuk a joghurtot és az olajat. Habverővel elkeverjük, hogy szép sima legyen. Ezt a keveréket is a liszthez adjuk a sóval együtt. Alaposan kidagasztjuk a tésztát, majd letakarva, langyos helyen duplájára kelesztjük. Ezután lisztezett lapra borítjuk a tésztát és finoman átgyúrjuk. Elosztjuk kb. 10 egyforma darabra. Mindegyik darabból készítünk egy gombócot, amit meglisztezünk, hogy a nyújtásnál majd ne ragadjon oda. A gombócokat tenyérnyi körré nyújtjuk, majd 4 helyen bemetsszük, de úgy, hogy a kőr közepe ép maradjon. Ide teszünk a töltelékből egy jó kávéskanálnyit. Ezután sorban felhajtogatjuk a "szirmokat" a töltelékre. 




A kész rózsákat sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, majd letakarva még 1/2 órát pihentetjük. Ezután tojással lekenjük a virágokat majd mehetnek az előmelegített, 175 C-os sütőbe. Kb. 20-25 perc alatt szép arany színűre sütjük a túrós rózsákat. Porcukorral meghintve tálaljuk. Nagyon finom péksütemény!






ILLÉSKRISZ KONYHÁJA



27 megjegyzés:

  1. Csodaszépek! A formázás ötlete nagyon tetszik, kipróbálós. :)))

    VálaszTörlés
  2. hát erről a formázásról teljesen megfeledkeztem, pedig már én is láttam.
    ami bizonyítja, hogy nem is tippeltem erre, az, hogy a bloglistámon levő fotókon végigfutva először ide vezetett az utam.
    a cím meg a fotó egyből kattintásra késztetett.
    áhh, kicsit sem vagyok tészta (kelt) mániás.
    gyönyörű-gyönyörű.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  4. Én is láttam már pár oldalon, a régi gépemen el is mentettem, de elveszett a mentett könyvjelző, jó, hogy elkészítetted, így elmentem, nagyon jól néz ki, tetszik nagyon:-))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták és biztosan finomak is!

    VálaszTörlés
  6. Csodásak:) Mennyire élethűek, tényleg, mint a rózsa. Na a töltelék sem rossz, annyira szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  7. WAUW WAUW WAUW! /ez csodalatos/ hogy neked mennyi otleted van vasarnap d.u.!!!!!nem hoznad ki ide, vendegeket varok es csak holl. finomsagok vannak. ez pont jol jonne a tv.ele a m.o-rol kozvetitett e.b. korcsolyabajnogsaghoz. judit

    VálaszTörlés
  8. :) Vittem ezt is! A szíveim nem lettek olyan szépek mint neked, de felfaltuk ketten vacsorára-reggelire őket :D

    http://szavaa.blogspot.com/2012/01/szivek-kelt-tesztabol.html

    Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon-nagyon tetszik, olyan ötletes, és tényleg nem nehéz a formázása... (Szépek a képeid is!) Most mennyire megennék belőle egyet... kettőt... Na jó, tovább nem is sorolom. :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! :o)))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépek, biztosan örömmel fogadta a család! De jó lenne, ha egyszer én is ilyen szépséges finomságra ébredhetnék vasárnap reggel:)!

    VálaszTörlés
  12. Csodálatosak!!! Szívesen cserélnék Veled egy hétvégi ebédre.:)

    VálaszTörlés
  13. De nagyon szépek! Én is szeretek hasonlókkal babrálni, de hogy vasárnap reggel ezért felkeljek... ehhez külön gratula:-)))

    VálaszTörlés
  14. Piszke!

    Köszönöm!

    Maria!

    Hamar elfogyott, az biztos. Én is ébrednék egyszer ilyen finomságra, amit nem én sütök...:o)))

    Gizi!

    Köszönöm!

    Gerdi!

    Köszönöm! Tudod évek óta reggel 5-kor kelek, sajnos vasárnap is felébredek és utána nem igazán tudok lustálkodni. Vagyis csak ritkán...

    VálaszTörlés
  15. Lucen deliciosos me encantan,quiero probarlos,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a receptet, elkészítettem! :))

    VálaszTörlés
  17. Én is megsütöttem, köszi a receptet és a formázási ötletet. :-)

    VálaszTörlés
  18. Andrea!

    Láttam nálad is, csodaszép lett!!!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon tetszik, feltétlenül megsütöm!Egyelőre várólistára kerül.

    VálaszTörlés