"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 4., szerda

HONGKONGI MOLNÁRKA






Már régen elterveztem, hogy kipróbálom ezt a finom péksüteményt. Pár blogon már kacsintott rám a csíkos külsejével és minduntalan alkalommal elcsábultam tőle. Viszonylag átlagos kelt tészta recept, ám a cukor mennyisége, először meghökkentett egy pillanatra, mert első olvasásra, nekem egy kicsit soknak tűnt. Én a kalács tésztájába is, ennél jóval kevesebbet használok. No mindegy, végül nem tértem el a megadott recepttől, pont úgy méricskéltem, ahogy ott leírták. A könnyű, rugalmas, puha tésztával élvezet volt dolgozni. Rengeteg kelt tésztát készítettem már, ilyen-olyan formában, de meg kell állapítsam, hogy ez is nagyon finom! Nem hiába, szokták mondani, hogy : "Jó pap is holtig tanul..." Forrás innen, de azért bemásolom a receptet ide is...


Hozzávalók:
  • 230 g meleg víz
  • 1 tojás
  • 1 tk só
  • 500 g kenyérliszt BL-80
  • 8 g vanília pudingpor
  • 20 g tejpor
  • 10 g szárított élesztő
  • 100 g kristálycukor
  • 75 g olvasztott vaj
Tetejére:
Mexikói díszítés:
  • 50 g puha vaj
  • 20 g porcukor
  • 45 g finomliszt


  1. A lisztet összeszitáljuk a vanília pudingporral és a tejporral.
  2. A hozzávalókat -a vaj kivételével- a fenti sorrendben kenyérsütőgép üstjébe tesszük. Dagasztás-kelesztés programot választjuk. A dagasztás utolsó 10 percében hozzáadjuk az olvasztott vajat is.
  3. A megkelt tésztát enyhén lisztezett deszkán átgyúrjuk. 10 db kb. 100g-os labdacsokra osztjuk és letakarva 10 percet kelesztjük.
  4. A tésztagolyót ovális lappá nyújtjuk, keskenyebb részénél fogva feltekerjük, úgy hogy a hajtás vége alul maradjon. Sarkait összecsípjük és alányomjuk. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre tesszük. Letakarva 45 percig kelesztjük.
  5. Előmelegítjük a sütőt 180 °C-ra.
  6. Elkészítjük a mexikói díszítést: kikeverjük a hozzávalókat. Fontos, hogy a vaj csak puha legyen és ne olvadt! Nyomózsákba vagy kis zacskóba töltjük.
  7. Egy tojást villával lazán felverünk és lekenjük vele a bucikat. Szezámmagot szórunk a tetejükre.
  8. A mexikói díszítéshez a nyomózsákba töltött vajkrémből 3-3 sávot nyomunk mindegyikre.




Én gőzös sütőben sütöm a középső sütősínen. A recept szerint 12 perc, nálam tovább csücsülnek a hagyományos gázsütőben, hogy szép aranybarnák legyenek. Rácson hagyjuk hűlni a molnárkákat.


 


ILLÉSKRISZ KONYHÁJA


17 megjegyzés:

  1. Maravilloso pan lucen perfectos son una delicia al paladar,una receta que haré pronto es original y un verdadero manjar,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  2. Rosita!

    Gracias por sus amables palabras, me alegro de que, como este pastel! ¿Qué clase de honor para mí escribir esa distancia. ¡Gracias!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néznek ki ezek a molnárkák:) A képeid is csodásak, mint mindig.

    VálaszTörlés
  4. hát első ránézésre sósnak gondoltam. asszem a szezám miatt. néztem is nagyot, mikor a sok cukrot írtad, de még mindig nem vettem a lapot, hogy ez édes. csak mikor látom, hogy puding.....nahát.
    tudod mit? ha már puding, aminek próbája az evés, akkor ezt ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták lettek! Érdekes, hogy a tésztába tejpor és pudingpor is kell, kíváncsivá tettél, ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  6. Én is sósnak gondoltam! :) Nagyon jó, mint mindig!!!

    VálaszTörlés
  7. Még nem is hallottam eddig ilyenről, de finom lehet:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta!! Most sajnos édeset nem eszünk, de mentem a receptet, és megfogom én is sütni.

    VálaszTörlés
  9. Trollanyu!

    Köszönöm kedves vagy! A fotókkal meg állandóan bíbelődök, hogy szépne sikerüljenek... :o)

    4Gyerek!

    Csak ajánlani tudom, mert nagyon finom! Igazi reggeli kalács. Pont jó az édessége, pedig azt hittem, hogy sok lesz benne a cukor. A tetjén azok a csíkok pedig ropogósra sülnek... Érdemes megsütni!

    Ottis!

    Köszi! :o))

    Nankka!

    Süssd meg, biztos fog ízleni! :o))

    Bence/Emőke!

    Köszi! :o))

    Kati!

    Bizony, nagyon finom! :o)

    Gizi!

    Csak nem fogyókúra? Én visszafogom magam egy kicsit, de ezt megkóstoltam. Muszály volt. Sajnos nagyon finom...

    VálaszTörlés
  10. Amíg el nem olvastam valami sós kis bucira gondoltam, de így még jobban hangzik, és ahogy kinéz! Gyönyörűek és nagyon gusztusosak! :)

    VálaszTörlés
  11. Roza!

    Köszönöm!

    Barbi!

    Köszönöm! Igen, sokan nézték sósnak, pedig egy mesés édes buci! :o)))

    VálaszTörlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  13. Most készítem. Csak annyit jegyeznék meg, hogy az olvasztott vaj leírás szerint hozzátétele a gépbe nem szerencsés...lesz mit takarítanom.

    VálaszTörlés