"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. szeptember 24., hétfő

ZSÚRKENYÉR

















Már olyan rég nem sütöttem itthon kenyeret, éppen itt volt az ideje... Elfogyott az összes kenyér délutánra, kedvem meg nem volt átsétálni a boltba... Inkább kötényt kötöttem, elővettem a gyúródeszkát, bekapcsoltam a rádiót és hófehér lisztet szórtam a táblára... Olyan nyugalom volt itthon, szinte jólesett az alkotás. A Sütés Bibliája c. könyvből vettem ezt a receptet, annyira megtetszett. Tejjel és vajjal készült, nagyon finom puha belsejű kenyérke lett belőle. Holnap ebből készülnek majd a "suli" szendvicsek.



Hozzávalók: 80 dkg sima liszt, 1,5 bögre langyos víz, 1/3 kocka friss élesztő, 1/2 dl langyos tej, 1 csapott evőkanál cukor, 1 evőkanál só, 2 evőkanál vaj, 3 evőkanál tejpor.



Az élesztőt felfuttatjuk a tejben egy csipet cukorral. A lisztet tálba szitáljuk, közepébe mélyedést készítünk. A mélyedésbe öntjük a felfutott élesztőt és a többi hozzávalót. Alaposan kidolgozzuk a tésztát, hogy jó rugalmas és sima legyen. Ezután olajos kézzel átsimogatjuk, majd letakarva, meleg helyen 1 órát kelesztjük. Mikor megkelt lisztezett lapon finoman átgyúrjuk a tésztát, majd ketté osztjuk. Oválisra nyújtjuk, majd feltekerjük. A végeit összecsípjük, majd olajozott gyümölcskenyér formába tesszük. A másik tésztával is így járunk el. Ismét letakarjuk a tésztát, majd addig kelesztjük, amíg fel nem emelkedik a sütőforma pereméig.








 A sütőt előmelegítjük, majd 180 C-on, pirosra sütjük a kenyereket. A formában langyosra hűtjük, majd rácsra téve teljesen kihűtjük őket.









Illéskrisz Konyhája




24 megjegyzés:

  1. Hmmm, mennyire hiányzott az én kencém mellé egy ilyen finom, puha, friss kenyérke!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a kenyérkéd! Kipróbálásra fog kerülni az én kis konyhámban is az biztos! Hogy mikor? Azt még nem tudom mert sokan várnak próbasütésre-főzésre!:-))

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos kenyérkék!!! Kedvem lenne beleharapni abba a szeletkébe. Szerdán kirándulni megyünk, így éppen kapóra jött ez a recept. Holnap reggel neki is látok a kenyérsütésnek. Köszönet a receptért.:)

    VálaszTörlés
  4. Meseszépek! Holnapra én is kérek szendvicset belőle! ;-))

    VálaszTörlés
  5. Te mindig ilyen szépségeket sütsz:)

    VálaszTörlés
  6. Ezt tuti megcsinálom! Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  7. Félelmetesen jól néznek ki! Nem hiába a könyv címe, mert mennyei lehet ez a kenyér! Hová mentegessem már ezt sok finomságot???? :)

    VálaszTörlés
  8. Hűűűű de gyönyörűségesek lettek!!!!!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek ezek a kenyérkék, én is szeretném ma este megsütni, de érdekelne, hogy a tejport azt ki lehet hagyni, vagy tudom mással helyettesíteni? valamint a formád milyen hosszú? Mert nekem az egyik széthúzhatós a másik meg lehet kicsi a tiedéhez képest.
    Köszönettel Timie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timie!

      Sokszor én sem igazi tejport szoktam bele tenni, hanem van ez a kávé tejpor...Most is az került bele, de szerintem semmi különbség nincs a kettő között. A sütőforma kb. 10 X 20 cm nagyságú, nem az a legnagyobb fajta. Sok sikert a kenyérkékhez! :o)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a válaszodat, már kelesztem a kenyérkét :))
      Azonban lenne még egy kérdésem, szerinted, ha beteszem egy nagy formába amit kb 35cm-re tudok széthúzni akkor lehetne egybe sütni???

      Törlés
    3. Szerintem lehet, csak akkor magasabb lesz a kenyér... :o)

      Törlés
  10. Lányok!

    Köszönöm szépen a hozzászólásokat! Nagyon finom puha kenyérke, igazi szendvicsnek való!

    VálaszTörlés
  11. Nekem nagyon tetszenek a kenyereid. Majdnem hasonló receptből szoktam készíteni a tejes-vajas zsömléket, kifliket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Viki! Majd meglesem a zsemléket... :o)

      Törlés
  12. Nagyon szépek!! Finomak lehettek!!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon klassz kenyerek:) Nálunk ez a lányom kedvence, ő mindig fehér kenyeret szeretne, mert azt én ritkán sütök. De azért néha meglepem vele:)Mostanéban sok kenyeret sütök, nem győzöm sütni, már gondoltam is, hogy inkább veszek, abból nem fogy annyi:)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon gyönyörüek lettek a kenyérkéid...igazán perfekt fehér kenyér szednvicseknek. A gyerekeknek ez a leg kedvence. A lányom gyakran süt kenyereket, és élesztős dolgokat, azért én nem is igyekszem sütni kenyeret, mert mind azt is nekik adnám.

    Köszi a jó kis receptet, nekünk is legalább teljesen egyform a recept, és ugyszintén tej port is kell adni hozzá!
    Jó volt olvasni a kellemes postodat is:)

    VálaszTörlés
  15. Maria, Gabriella!

    Köszönöm!

    Trollanyu!

    Nálunk is az otthoni sütés fogy azonnal. A bolti is elmegy csak az lassabban. De ez tényleg verte az összes többi kenyeremet.

    Elisabeth!

    Köszönöm a kedves sorokat. Te egy igazán jószívű Mama vagy! Akkor a lányod is nagyon ügyes lehet! Ő nem ír blogot? Megnézném... :o)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Krisz!

    Érdeklődni szeretnék, hogy a második kelesztést azt lehet a hűtőben végeztetni, mert most derült ki, hogy el kell itthonról mennem, ha igen, akkor utána szerint hogy süssem a kenyeret?

    Köszönöm előre is válaszodat

    Üdv Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég nehezet kérdeztél, mert nem volt még tapasztalatom félbe hagyott kelesztésről...Fogalmam sincs, de szerintem nem lehet baja, mert hallottam már olyan kenyérről, amit bedagasztanak, hűtőbe teszik és csak másnap sütötték ki...próba-szerncse... :o) Sajnálom, hogy érdemleges választ nem tudtam neked adni ez ügyben.... Majd írj a tapasztalásról!

      Törlés
    2. Igaz csak másfél órát csücsült a hűtőben, de utána hideg sütőben kezdtem el sütni és tökéletes lett :)) Több idővel nem tudok szolgálni, de másfél órás hűtéssel tökéletes lett :)

      Köszönöm a receptet ismételten :))

      Törlés