"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. szeptember 23., vasárnap

GUNDEL PALACSINTA
















Az egyik leghíresebb Magyar desszert, igazi Hungarikum. Szerintem méltán...Kevés olyan magyar étterem van, amelynek étlapján ez a desszert nem szerepel, s kevés olyan magyar ember van, aki életében legalább egyszer ne kóstolta volna ezt a nagyon csokis-nagyon diós palacsintát. Nálunk apukám kedvence, most is ezt kérte az ünnepi ebédhez. Kérése parancs volt, így a két fogás után jöhetett a finom palacsinta desszert is... Rengeteg blogon szerepel már különböző recepttel, nálam így készült. Mogyoró csak azért került a töltelékbe, mert más sütibe már kevés lett volna, ide meg pont elkélt...



Hozzávalók: 8 db palacsinta. Töltelék: 15 dkg darált dió, 5 dkg darált mogyoró, 2 dl. tejszín, 3 evőkanál cukor, 1 vaníliás cukor, kevés rum, csipet fahéj. Csokoládé máz: 100 g keserű csokoládé, 2 tojássárgája, 1 evőkanál vaj, 1,5 dl tej, 2-3 evőkanál kristálycukor, 1 vaníliás cukor, 2 csapott evőkanál kakaópor, 3 evőkanál rum, 4 dkg vaj.


A töltelék hozzávalóit lábosba tesszük, majd lassan felmelegítjük. 2-3 percet főzzük, majd langyosra hűtjük.
A mázhoz tejet felmelegítjük, bele tördeljük a csokoládét. Mikor felolvadt benne a csoki, hozzáadjuk a kétféle cukrot, a kakaóport és a rumot. Lehúzzuk a tűzről. A tojás sárgáját állandóan kevergetve a forró mártáshoz keverjük. A végén hozzáadjuk a vajat. 
A palacsintákat megtöltjük a diós krémmel, tálra rendezzük. A felét megszórjuk porcukorral, a másik felére pedig csokoládé mártást öntünk. Darált dióval megszórva tálaljuk.









Illéskrisz Konyhája 

 

20 megjegyzés:

  1. De azt kevesen tudják, hogy valójában nem Gundel találta ki, hanem Márai Sándor felesége. Náluk ette vendégségben a híres Gundel, és fel is tette utána az étlapra, mert annyira ízlett neki. Szóval ezt a nagyon híres desszertet egy nő kreálta, igazából Lola palacsintának kéne hívni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, milyen jó dolgokat tud meg az ember! Köszönöm az infót, ezt én sem tudtam... :o)

      Törlés
  2. Mennyivel szebb neve lenne "Lola", bár így sem rossz.
    Az étteremben, ha van, és még belém fér, én mindig ezt rendelek mert rajongok érte! Milyen fura, hogy itthon még mindig nem készítettem... :)
    Gyönyörű tálalás, a villádért odavagyok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudok neked venni, ha gondolod... Az 1 Eurós boltban darabra van. Eddig kanalat és villát láttam, de ígértek kést is.

      Törlés
  3. Nagyon szép tálalás, finom lehet.Egyszer majd kipróbálom

    VálaszTörlés
  4. Egyszer régen, amikor még friss házasok voltunk Párommal, valamilyen ünnepi alkalomra készítettem Gundel palacsintát. Kezdő háziasszonyként tettem egy "kis" rumot a dió töltelékbe, tettem egy "kicsit" a csokiöntetbe is. Akkor valahol úgy olvastam, hogy a betöltött palacsintákat kevés vajon is át kell sütni, hát azt is megcsináltam, és utána öntöttük le jó alaposan a rumos csokiöntettel. Isteni volt, de rendesen becsíptünk tőle. Na azóta sem készítettem itthon Gundel palacsintát, de lehet, hogy meglepem vele a családot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor tényleg régen sütöttél ilyet...Itt lenne az ideje. A fiúk biztos szeretnék! :o)

      Törlés
  5. Imádom, ez az egyik abszolut favorit:) Lehet, hogy még palacsintát is nekiállok sütni, ki tudja:) Pont itt állt a fiam, látta a fotókat, így erős nyomás alatt állok, hogy ma ez legyen a desszert:) Szépek a fotók, tényleg jobban hangzik,Lola palacsinta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Különben én is ritkán sütök, pedig egyáltalán nem nagy kunszt, ha kész a palacsinta...Köszi! :o)

      Törlés
  6. De jó, hogy eszembe juttattad. Olyan régen csináltam már én is, pedig nagyon szeretjük. Étteremben sosem hagyom ki, bár volt néhol rossz tapasztalatom vele. A tiéd olyan étvágygerjesztő. Nagyon jól néz ki, ahogy a finom csokimáz csordogál rajta. Nyamm!

    VálaszTörlés
  7. Én is hallottam már régen erröl az érdekes történetröl...bizony, ez igy is történt, a Lola kreácója volt ez a hires palacsinta. Szerintem igy is hires lett volna Lola palacsintának hivva, mivel hogy Márai Sándor felesége volt. Külömben a felesége egy nagy szerelme volt Márainak:)

    Nagyon gyönyörü a tálalás...kimondottan szuper elegáns, és isteni finomnak néz ki. Én már évek óta nem készitettem, de most igyekszem ujra késziteni, mivel hogy gyakran sütök palacsintát. xoxo

    VálaszTörlés
  8. Nagy kedvencem. Gyönyörű tálalás, mint mindig. Nagyon szép a villád is. :)

    VálaszTörlés
  9. Nem vagyok nagy palacsinta fan, ha csinálok, azt a férjem vagy az unokahúgom kedvéért teszem csak. De ebben a formában bármikor jöhet... Ez a palacsinták királya!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta :)
    Szépek a tányérok is. Régóta keresek hasonlót. Hol vetted őket?

    Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly vettem a Tesco-ban. Sajnos mélytányér nem volt. Köszi!

      Törlés
    2. Köszi :)

      Zsuzsi

      Törlés