"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. szeptember 15., szombat

MINIMÁLIS PIZZA...


















Pizza, minimál stílusban... Régóta terveztem már, hogy ilyen formában is sütök egyszer pizzát, de valahogy mindig elmaradt. Akkor jutott állandóan az eszembe, amikor már sült a tepsin az egész adag. Most viszont direkt erre készültem... A fele tésztát kinyújtottam, majd a legnagyobb pogácsa szaggatómmal kiszaggattam a köröket. Kevés pizzaszósszal megkentem  .lapocskákat, majd berakosgattam őket a teflon sütőforma mélyedéseibe. / Korábban ebbe a sütőformában készült  a Mandulás linzer csillag is.. / Megraktam mindenféle finomsággal, majd reszelt-sajt szórás után, mehetett is a forró sütőbe. A másik fele adag tésztával pedig a szokásos módon jártam el. A kicsi pizzák olyan finom ropogósra sültek, hogy mindenki csak azt szedegette le a tálról. Persze aztán a másik is elfogyott, nem maradt egy morzsa sem. Ebből a tésztamennyiségből lett 12 db mini pizza, és egy nagy tepsi sima négyszögletes. Amennyiben csak mini pizzákat akarunk sütni, akkor kijön belőle legalább 48-50 db.



Tészta: 1/2 kg liszt, 3 dl langyos víz, 1 dl tej, 2 dkg friss élesztő, 1 csapott evőkanál só, 1 mokkáskanál cukor, 1/2 dl olaj, 1 csipet oregano, 1 csipet bors.


Feltét: sült csirkemell kocka, sonka, szalámi, kukorica, paradicsom, oliva bogyó, sajt, ketchup, kakukkfű, őrölt bors...


A élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben, majd a többi hozzávalóval kelt tésztát gyúrunk. Megkelesztjük majd vékonyabbra nyújtjuk. Vagy két nagyobb kőrt nyújtunk belőle vagy 1 nagyobbat és kb. 12 kicsit. Olajos tepsibe simítjuk a pizza tésztát majd, megkenjük egy kevés pizza szósszal. Mindenféle finomsággal megrakjuk a tésztát, fűszerezzük kakukkfűvel és egy csipet őrölt borssal. Reszelt sajttal megszórva, máris mehet a forró, 180 C-os sütőbe. 20-25 perc alatt készre sütjük a pizzát. Mártásokkal, forrón tálaljuk.








És a sütőforma...








 
Illéskrisz Konyhája



17 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak ezek a mini pizzák, de ebből egy tepsivel meg lehet enni, hogy az ember jóllakjon [nálunk legalábbis a fiúknak biztos kellene annyi :)]. Mondjuk vendégségre bor- vagy sörkorcsolyának nagyon szuper lenne, persze biztos akkor se tudná megállni senki, hogy csak egyet egyen belőle:)!

    VálaszTörlés
  2. Kriszti, a kis mini pizzáid gyönyörüek...fantasztikusan sikerült a finom hozzáadásokkal. Ropogós, és a szine is perfekt, a sajt szépen megpirült. Imádom a fotókat, ezt lehetne megnagyitani, és egy olasz restaurant faljára feltenni a képet! Gratula!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kis guszták ezek a mini pizzácskák, most jó nagyokat nyelek.:)

    VálaszTörlés
  4. A minimális pizza nekem maximálisan bejön(ne). A feltétek is nagyon jól össze vannak állítva, mind ízvilág, mind színek szempontjából. A fotók különösen szépre sikerültek. Nagyon tetszik a sütőforma, a mandulás süti is nagyon mutatós ebben készítve.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta pizzák, a fotók is csodaszépek!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a hozzászólásokat és a kedves szavakat a fotóval kapcsolatban...Szóval érdemes egy kicsivel több időt rászánni a mini pizzákra, mert hihetetlenül finom, igazi ropogós nassolni való lesz belőle. Egy baráti csevej és italocskák nélkülözhetetlen kísérője...

    VálaszTörlés
  7. Bevallom, a minimalista stílusért nem nagyon rajongok, de a minimális pizzád igencsak tetszik! De még mennyire. Nekem egyébként is jöhet mindenféle pizza, mert a pizzának viszont rajongója vagyok. :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ha elkészíted, biztosan fog neked ízleni! Köszi! :o)

      Törlés
  8. Minimálisan odavagyok a kicsi pizzáidért! :)) A sütőformát azóta sem láttam sehol pedig figyelek! :))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon ötletes! Olyan, mint a Piccolinis. Azt pedig nagyon szeretjük. :-))

    VálaszTörlés
  10. Barbi!

    Köszi! :o) Különben én sem láttam azóta, de ha netán látok, szólok! Talán egy Intersparban fellelhető...

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Meg tudnád írni a sütőforma nevét,hogyan keressem.Köszönöm.
    Csilla

    VálaszTörlés
  12. Szia! Tegnap megsütöttem a piciket és az egy nagyot, isteni finom! A receptet mentettem! Köszönöm! =)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm a visszajelzést! Örülök, hogy ízlett nektek is!

      Törlés