"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. szeptember 29., szombat

PORHANYÓS KIFLI















Ez egy nagyon régi receptem, egy ismerősömtől kaptam anno, x évvel ezelőtt. Ő, Ecetes kifliként írta le, de nekem valahogy a "porhanyós" jobban tetszik hozzá... Nagyon finom, igazi teasütemény. Rendkívül gazdaságos, mert nem sok minden kell hozzá. Lényeg, hogy sütésálló lekvárt töltsünk bele, mert könnyen úgy járhatunk mint én egyszer a sima lekvárral... Egyszer sütés közben, a sima lekvárral, az összes kifolyt és ott fortyogott a tepsiben eláztatva az egész tésztát... Mondanom sem kell, úgy ahogy volt, ment a kutyának, aki farok-csóválva boldogan megette az egész lekváros maszlagot. Szóval sütésálló lekvárral, vagy régi masszív szilvalekvárral remekül működik...



Hozzávalók: 35 dkg liszt, 1 Ráma, 3 evőkanál víz, 1 ek. 10%-os ecet, 1 ek. cukor, csipet só, 25 dkg sütésálló lekvár, vaníliás porcukor.



Gyors mozdulatokkal sima tésztát gyúrunk az alapanyagokból, majd hűtőbe tesszük pihenni 1 órára. Ez után 3 részre osztjuk a tésztát. Lisztezett lapon egyenként vékony, kb. 30 cm-es körré nyújtjuk ki a tésztát és felvágjuk 8 darabra. Mindegyik cikkre teszünk egy kávéskanálnyi lekvárt, majd feltekerjük.








 Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a kifliket, majd előmelegített sütőben, 180 C-on kb. 20 perc alatt, halványra megsütjük őket. Még melegen vaníliás porcukorba hempergetjük a kifliket.









Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, nekem is van egy ilyen receptetem, dióval, mákkal is fincsi:) Most, hogy itt az ősz, hűvösebb van, egyre több ilyen teasüti készül nálunk is:)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez a kifli recept tényleg könnyünek hangzik és kinéz...gondolom az ecet segiti porhanyósnak tenni. Gyönyörü a formája, és igazán elegáns is. Én sütöttem kiflit, lekvár és dióval töltve a mult Karácsonyra, de abban a tésztában lett krémsajt, és vaj. Oktvetlen kifogom próbálni ezt a receptet!

    VálaszTörlés
  3. "Porhanyhatna" ez nálunk a kredencben is? Mert akkor küldened kell nekem párat, mondjuk egy tálcányit. ;-))

    VálaszTörlés
  4. Kriszti, ezek a kiflik nagyon szépek. ...és látszik rajtuk, hogy tényleg porhanyósak. Fincsi. Biztos Ti is jól belakmároztatok belőle, igaz? Akkor én már hiába is kuncsorognék. :o)

    VálaszTörlés
  5. De helyesek ezek a kiflik! Nekem is ecetes kifli néven van nagyon hasonló, régi-régi receptem, le kéne végre porolnom.

    VálaszTörlés
  6. Az ecetet nem tudtam, nálunk ez a havasi kifli, de disznózsírból az igazi. Amúgy ezek csodásak!

    VálaszTörlés
  7. Szeretem az ilyen kifliket, csodásak a fotóid ismét:)

    VálaszTörlés
  8. Csodaszép képek, ahogy Tőled már megszokhattuk, és finom is lehetett!!

    VálaszTörlés
  9. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! Ahogy olvasom, elég sokatoknak ismerős ez a süti. Szerintem nagyon finom. Van aki zsírral készíti, akkor szerintem még omlósabb lesz.

    VálaszTörlés
  10. Imádom! Hókiflit szoktam sütni az is hasonló! Gyönyörű rózsás fotók lettek! :))

    VálaszTörlés
  11. Idejét sem tudom mikor ettem utoljára ilyen lekváros kiflit, de most nagyon megkívántam! :)

    VálaszTörlés