"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 16., péntek

SOPSZKA SALÁTA














Nem tudom mikor, de legalább tizenöt éve nem ettem, ezt az általam elfelejtett salátát. Még ifjú koromban, az érettségi után, úti-laput kötöttünk a talpunkra a barátnémmal, és meg sem álltunk Bulgáriáig. A Napos-part volt az úti-cél.... Akkor még nem volt olyan egyszerű külföldre menni, emlékszem, még kellett valuta lapot is váltani, amibe gondosan be kellett írnunk azt az összeget, amit magunkkal szándékoztunk vinni....Szóval ez elég régen volt... Amúgy az utazás nagyon jól sikerült, a tenger csodálatos volt, a Sopszka saláta pedig Isteni finom. Ha jól emlékszem, minden nap felszolgálták a menühöz, mi meg minden nap jóízűen meg is ettük. Szóval, ennyi év távlatából, ma elkészült ez a méltán híres és elfeledett saláta, a finom sült mellé...



Hozzávalók: 1 kígyóuborka, 4 paradicsom, 2 paprika, 1 nagyobb fej vöröshagyma, 1 kis üveg fekete olajbogyó, 20 dkg feta vagy juhsajt, oliva olaj, 1 citrom leve, só. Én felvágtam hozzá még egy negyed jégsalátát is...


A zöldségeket kisebb kockákra felvágjuk és egy nagyobb salátás tálba szórjuk, majd meglocsoljuk egy kevés oliva olajjal és a citrom levével. Sóval ízesítjük, majd jól átforgatjuk az egészet. A végén a tetejére halmozzuk a feta vagy a juh sajtot. Behűtve tálaljuk.




5 megjegyzés:

  1. Több ilyet kellene ennem nekem is! Én amúgy vagyok nagy salátás, de pl. a cézárt imádom és ezt is megkóstolnám, olyan szépen tálaltad! :)

    VálaszTörlés
  2. Húúú, a Sopszka! Megboldogult lány koromban de sokat ettem! Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  3. Istenien hangzik. Pont ma vettem fetát, igaz görög salátát terveztem, de most módosítok azonnal. ;DDD

    VálaszTörlés
  4. Szépek a fotók, jöhetne egy adag sali!

    VálaszTörlés
  5. Isteni finom és én sem ettem már jó pár éve.Nagyon guszta lett a salátád, mi nagy salátások vagyunk,nem is tudom hogy merülhetnek feledésbe ilyen finomságok:)

    VálaszTörlés