"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. május 28., kedd

BÉCSI VANÍLIÁS APRÓ KEKSZ














Hüvös van... mi is esik jól ilyenkor a legjobban, mint egy forró tea vagy kávé...., és mellé egy finom omlós keksz. Régóta szemeztem már ezzel a finom klasszikussal: a sima bécsi keksszel. Alapvetően nagy kekszimádók vagyunk, főleg a párom. Lekváros, töltött, sima, kakaós, kerek vagy egyenes, jöhet bármelyik vele szemben, hamm bekapja! Ha hazaér és meglátja a tálban az apró kekszecskéket, már tudom előre, hogy benyúl a hűtőbe a tejért, és úgy állva neki áll az evésnek. Annyira ismerem már... Szóval neki sütöttem.


Hozzávalók: 13 dkg puha vaj, 5 dkg porcukor, 1 teáskanál vanília eszencia, 14 dkg sima liszt, 1-1 csipet só és sütőpor. Ebből a mennyiségből egy levesestálnyi apró keksz lesz.


A vajat habosra keverjük a porcukorral és a vanília eszenciával, majd hozzáadjuk a lisztet, a sót és a sütőport. Alaposan kikeverjük a masszát. Nyomózsákba töltjük a keksz alapot és sütőpapírral bélelt tepsibe, csillagcsővel, apró kekszeket nyomunk. Persze lehet karikát, rudat, S alakot formázni, kinek mi az elképzelése... Előmelegített sütőben, 180-200 C-on, kb. 12 perc alatt világosra kisütjük őket. Rémes, hogy milyen finom... Nem lehet abbahagyni...











Illéskrisz Konyhája



16 megjegyzés:

  1. Na látod, ez a keksz most Nekem is jól jönne - muszáj valamit sütnöm ma... :o)
    Nagyon helyesek a kekszeid, és annyira imádom a "kellékeidet", mindig minden passzol. :)
    ...és amit a Jancsidról írtál, nagyon ismerős. :) Bár a férjem nem nagyon szereti a kekszeket, de amikor hazajön és lát valamilyen sütit a konyhapulton, szintén benyúl a hűtőbe, önt magának egy pohár tejet és szintén állva eszik-iszik. (bevallom, Nekem ezzel az állva evéssel a pultnál az idegeimre bír menni :)))

    VálaszTörlés
  2. Èn is kekszet sütöttem, csak èn sablee-t! :))
    Sajnos mèg nem sikerült beszereznem habzsàkot formàkkal..pedig már nagyon kellene az ilyen jellegű kekszek elkèszìtèsèhez...

    VálaszTörlés
  3. Mondtam már hogy imádom a képeidet? - Százszor?-sebaj, most újra elmondom! ;-) Én is eléggé didergek, jól jönne egy maréknyi keksz nekem is...:)

    VálaszTörlés
  4. Én is elmondom akkárhányszor: csodásak a képeid!! A fejléced meg a legszebb!! :) A kekszek meg, el tudom képzelni, milyen finomak.

    VálaszTörlés
  5. Pont ilyen kekszekre vágyom, hétvégén meg is csinálom!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem az egyszerü finom vanilliás cukros kekszeket, amit én is szivesen sütök ha alkalom engedi. Szép kis formája van a tiédnek, biztos ilyen forma diszes csillag alaku kinyomott tészta lehet, amit Karácsonykor szokjuk késziteni. Szép és finom, az biztos!

    VálaszTörlés
  7. Gabriella: Ezek a pasik már csak ilyenek... Akkor tényleg hasonlóak, én is ki vagyok az állva evéstől. A múltkor mellé álltam enni, fel sem tűnt mit csinálok...A második falat után tiszta ideg lettem, hogy már én is ezt csinálom, puffogva leültem. Jancsi meg jól kiröhögött... :o) És köszönöm a kedves szavakat!

    Mozzarelli: szuper habzsákot a Tchibo-nál láttam, de sajna már elfogyott, én is lecsúsztam róla...A sablee is nagyon finom!

    Teller-cake: akárhányszor mondod, nagyon jól esik! Köszönöm! Várlak szeretettel! :o)

    Aleda: Neked is nagyon köszönöm! Mindig jól esik... Így még inkább szeretek fotót készíteni... :o)

    Csiperke: szerintem máris duplázd meg az adagot. Már egy szem sincs... :o)


    VálaszTörlés
  8. Pont ezt akartam írni, hogy azonnal duplázni vagy triplázni kell az adagot:) Gyönyörűek, szinte kínálják magukat, nagyon hasonló a juharszirupos kekszemhez, ami nálunk most a sztár, bár a juharszirpot az ára miatt mostanában melasszal helyettesítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor elkészült a massza, már tudtam, hogy nem lesz hatalmas adag... Legközelebb duplázom én is. Szerintem a juharszirup itthon még drágább... Mondjuk még nem is kerestem és nem is láttam. De biztos fellelhető... :o)

      Törlés
  9. A képeid engem is mindig elbűvölnek, meg az edénykéid, tányéraid, kiegészítőid:)
    S persze a recept, a süti is. Ettem már hasonlót, tudom nagyon finom.

    VálaszTörlés
  10. Most nagyon jól jönne a reggeli kávé mellé :) Nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  11. Látszik a képeken, hogy milyen finomak a kekszek. Kipróbálandó, de csakis tripla adagban. ;)
    Ja és a képek nekem is nagyon tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  12. Elkészítve, legközelebb dupla adag lesz, nagyon finom, köszönet a receptért! :)
    http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2013/06/becsi-vanilias-aprokeksz.html

    VálaszTörlés
  13. Szeretném megkérdezni hogy ezek ropogós kekszek lesznek?Előre is köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Porhanyós és omlós... Inkább morzsalékos mint roppanós. Nagyon finom!

      Törlés
    2. Köszönöm szépen mindenféleképpen ki fogom próbálni.Esetleg tudsz-e olyan receptet vagy trükköt mondani amittől olyan jó ropogós lesz mint a bolti keksz.köszi

      Törlés