"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. május 19., vasárnap

SÜLTPAPRIKÁS-VIRSLIS PITE















Szeretem az ilyen rusztikus pitéket. Egyrészt azért mert hamar elkészülnek, másrészt meg azért, mert lehet tölteni a tésztáját sós, vagy édes töltelékkel egyaránt. Gyümölcsös változatokat sokszor sütöttem már, de sósat még sosem. Ma arra gondoltam, hogy kipróbálom a sós tölteléket vele, bíztam benne, hogy nem fog csalódást okozni így sem... Nem okozott. A tészta természetesen cukor nélkül készült, a tölteléke pedig, az oly nagy kedvenc: a sült hagyma-paprika változat lett, virslivel fűszerezve. Brutál finom volt. Egy ilyen töltött pitécske bőven elég egy személynek, mert komolyan laktat...


Hozzávalók: 15 dkg liszt, 3 dkg kukorica liszt, 1 csapott evőkanál tejföl, 7 dkg fagyos vaj, 1 mokkáskanál só, 5-6 evőkanál jéghideg víz. Töltelék: 2 TV paprika, 1 paradicsom, 4 szál jó minőségű virsli, 2 szál újhagyma, 1 vöröshagyma, só, oliva olaj, fokhagymás fűszerkeverék.


A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal sima tésztává gyúrjuk, elfelezzük és mehet a mélyhűtőbe addig, amíg a tölteléket elkészítjük. A hagymát szálasra, az újhagymát karikára felvágjuk és olajon hirtelen lepirítjuk. Mikor kezd pirulni, hozzá vágjuk a paprikákat is. Együtt addig pirítjuk, míg kapnak egy kis színt. Mikor elkészült, lehúzzuk a tűzről és kissé kihűtjük. Közben a tésztát kb. lapos tányér nagyságúra kinyújtjuk, majd egyenként átemeljük a kinyújtott tésztákat egy sütőpapírral kibélelt tepsire. A paradicsomot félbe vágjuk majd vékonyan felszeleteljük és így teszünk a virslivel is. A sült hagymás keverékhez adjuk a paradicsomot és a virslit, fűszerezzük a tölteléket sóval és a fokhagymás fűszer keverékkel, majd elfelezve, a tészta közepére halmozzuk. A tészta széleit kissé ráhajtjuk a töltelékre, néhol összecsípve, peremet alakítunk ki a pitének. 








Oliva olajjal átspricceljük az egészet, majd mehetnek a forró, 180-200 C-os sütőbe. Addig sütjük őket, míg a tészta szélek megpirulnak és a töltelék is átsül. Nagyon finom, igazi villás reggeli...








Illéskrisz Konyhája



8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták:) Én galette-t szoktam hasonlóan készíteni:)

    VálaszTörlés
  2. Jajj, de szuper! Azt hiszem, ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  3. Szemet-szájat gyönyörködtető finomságot készítettél!! A fejléced is nagyon szép. eddigi legszebb:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó elgondolás volt ez a sós változat. Nagyon gazdag ebéd vagy vacsora lehet.

    VálaszTörlés
  5. Micsoda finomságokat készitesz Kriszti! Én is nagyon szeretem a rusztikus pitéket...nagyon guszta és finom, az biztos! Már csak a neve is csábitó, és a fotók álom szépek, mint mindig! Tetszik a gyönyörü Sablonod-Template. Jól mutatnak az epres fotók! Puszi

    VálaszTörlés
  6. Isteni finom lehetett ez a pite, na meg persze gyönyörű is, csak úgy, mint a fejléced.

    VálaszTörlés
  7. Már a képek láttán éhes lettem. Biztos gyorsan fogyna, ha most itt lenne...:)

    VálaszTörlés
  8. Amikor megláttam az első fotókat, rögtön azt gondoltam, hogy annyira szeretem az ilyen rusztikus pitéket - mind kinézetre, mind ízre. Aztán ahogy lentebb görgettem, látom, hogy Te is pont ezzel kezdted a bejegyzést. :))

    VálaszTörlés