"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. május 26., vasárnap

VIZES KIFLI

















Rengeteg kiflik sütöttem már, de mindig van újabb és újabb recept, amit kipróbálok. Ez most olyan "dobjunk össze gyorsan valamit" módra készült. Bevallom őszintén nem mértem semmit. Ilyen még nem is történt velem... Na jó, azért vannak támpontok, de vajmi kevés. Már bánom, hogy nem mértem, mert majd agyalhatok a liszt és a víz mennyiségén mikor írom a receptet... Szerintem menni fog. Minden esetre  kifli nagyon finom lett. Olyan igazi régi időkből való, sűrű és laktató... Tea vajjal egy csipet sóval és egy bögre hideg tejeskávéval, maga volt a reggeli ébresztő...


Hozzávalók 8 kiflihez: kb. 55-60 dkg liszt, kb. 1,5 dl meleg víz, 2,5 dkg friss élesztő, 2 kanál tejföl, 1 kanál olaj, 1 csapott evőkanál só, 1 kávéskanál cukor, 2 kanál burgonyapehely.


Kevés lisztből, az élesztőből, a cukorból és annyi meleg vízből, hogy galuska sűrűségű tésztát kapjunk, gyors-kovászt készítünk. Letakarjuk és 1/2 órát pihentetjük. Mikor megkelt a kovász, hozzáadjuk a többi lisztet, melyben elkevertük a sót. A tejfölt kikeverjük az olajjal és ezt is hozzáadjuk a tésztához. Annyi meleg vizet dagasztunk hozzá, hogy rugalmas kenyértésztát kapjunk. Félidőben belekeverjük a burgonyapelyhet is. Hólyagosra dolgozzuk. Akkor jó, ha szép sima és rugalmas a tészta. Letakarva, meleg helyen, 1 órát pihentetjük. Mikor szépen megkelt, lisztezett felületre borítjuk a tésztát és elosztjuk 8 részre. Mindegyik tészta darabot szív alakúra nyújtjuk és ahogy a szélesebb részénél kezdjük feltekerni a tésztát, alul a csücskét kicsit mindig meg-megnyújtogatva tekerjük tovább. Ettől lesz benne sok tekerési csík... Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk, tejjel lekenjük őket és máris mehetnek az előmelegített forró, kb. 180 C-os sütőbe sülni. 








20-25 perc alatt pirosra, ropogósra sütjük a kifliket. A sütőből kivéve, rácson hagyjuk őket langyosra hűlni. És közben hallgatjuk, ahogy a kifli "beszél"... Reccsen-roppan a ropogós héj, szinte muzsikál...








Illéskrisz Konyhája



16 megjegyzés:

  1. Nem semmi ez a kifli, nekem is süthetne valaki:)

    VálaszTörlés
  2. Valóban nagyon finom reggeli lehet, olyan jó harapni való ez a kifli. Kipróbálom... Bár nálunk még mindig a tejes kifli a kedvenc, amit szintén Tőled próbáltam ki már régebben. :o)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszetősek lettek! :)

    VálaszTörlés
  4. Általában én is így sütök kenyeret zsömlét és kiflit, hogy nem mérek semmit. A kiflijeid gyönyörűek, meg is kívántam, asszem megyek sütök én is...:)

    VálaszTörlés
  5. Csodaszépek, hamarosan elkészítem én is :-)

    VálaszTörlés
  6. Csodálatosan szépek ezek a kiflik. Idáig hallom a harsanását, ahogy ropog, mint a régi békeidőkben. Érdekes, hogy akkoriban nem is lehetett "rossz" kiflit kapni, most meg jót nem lehet. Én is tea vajjal szeretem a legjobban, de a házi májpástétom vagy zöld fűszeres sajtkrém sem ártana neki. Kriszti, ez már a mesterfok, a képeid nagyon visszaadják a lényeget!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mindenki!

    Kati: Próbáld ki nagyon finom! :o)

    Gabi: Tejjel is készülhet, szerintem azzal is remek lesz!

    Anna: :o)

    Farci: köszönöm!

    Csiperke: Most fordult velem először ilyen, hogy nem mértem...Attól függetlenül, tényleg jó lett!

    Kisildi: Remélem fog ízleni! :o)

    Nea: Tényleg nem lehet mostanában jó kiflit kapni. Beleharapsz és szétporlik az egész...Fel vannak fújva, nincs bennük anyag. Köszönöm a kedves szavakat. Szívemnek jólestek! :o)


    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek, imádom a kifliket, s mivel az itt nincs ,meg kell sütnöm, ha azt akarok enni. Én a ropogós kifliket szeretem, a család meg mindig puhát akar, de szerintem ez ízlene nekik:)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűek! Én is éppen tegnap sütöttem kiflit, mert nagyon megkívántam, ha elöbb látom a tied az is motiváló lett volna :D Ma már bent van a sütőbe tejes kiflik, amik lefagyasztásra fognak kerülni, hogy ha megkívánjuk legyen mindíg kéznél. :D

    VálaszTörlés
  10. Ezek a képek...! Olyan jó hangulatúak!:))

    VálaszTörlés
  11. Már a fb-on is megcsodàltam...ez valami meseszèp...meg is fogom sütni, ès falatonkènt fogom kenni rà a vajat...:))

    VálaszTörlés
  12. Hűha de szeretnék enni egy-pár darabot a fincsi kiflidböl...imádom!

    VálaszTörlés
  13. Csodás fotók,csodás kiflikről :)Imádom a kiflit ...is!

    VálaszTörlés
  14. Ropogós kifli, a kedvencem! Nagyon guszták. Megfogom sütni. :)

    VálaszTörlés
  15. Szia,
    szeretném megkérdezni, hogy zabpehellyel lehet-e, érdemes-e helyettesíteni a burgonyapelyhet?
    köszi a választ! :)

    VálaszTörlés