"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. május 13., hétfő

SAJTKRÉMES-SZALONNÁS CSIRKEMELL, PENNÉVEL...















Ez az egyik kedvelt szószos csirke ételünk. Szerintem csirke melle húsából a legfinomabb. Olyankor szoktam főzni, amikor gyorsan kell valamit hirtelen összeütni. Amíg fő a tészta, addig szinte a mártás is elkészül. Három fő dolog kell hozzá, ami szinte mindig van otthon: csirkemell, bacon szalonna és Trappista sajt... Persze lehet játszani a sajtok ízével is, ki mit szeret, mert mehet bele füstölt, tömbös, vagy lágy sajt is. Nagyon finom, könnyű húsétel a gyorsaság jegyében...



Hozzávalók 4 személyre: 1 nagyobb egész csirkemell filé, 15 dkg apró kockás bacon szalonna, 15 dkg trappista sajt, 1 ömlesztett Camping sajt, 2 dl tej, 2 dl főzőtejszín, 2 kanál liszt, olaj, só, bors, szerecsendió, 1 csokor petrezselyem, 1 zacskó penne tészta.



A csirkemellt kisebb kockára felvágjuk és fűszerezzük a sóval és az őrölt fekete borssal. Egy serpenyőben kevés olajat forrósítunk, rádobjuk a szalonnakockákat és addig sütjük, amíg a zsírját kiengedi és kap egy kis színt. Ez után hozzáadjuk a csirkemell kockákat is, és rózsaszínűre megsütjük az egészet. Közben egy másik serpenyőben kevés olajat forrósítunk, a lisztet megpirítjuk benne. Levesszük a tűzről, majd állandó kevergetés mellett hozzáöntjük a tejet és a tejszínt. Besűrítjük. Olyan sűrű, tejszínes-krémes állagúnak kell lennie, akkor a jó... Ízesítjük a mártást sóval, borssal és szerecsendióval. A mártásba tesszük a lereszelt sajtot és belenyomjuk a Camping sajtot is, valamint a fele mennyiségű aprított petrezselymet is. Elkeverjük. A kész mártásba tesszük a sült húst és szalonna keverékét. A tésztát sós-lobogó vízben fog-keményre megfőzzük és leszűrjük. A mártást a tésztára halmozzuk, a tetejére aprított petrezselymet szórunk és forrón tálaljuk az ételt.








Illéskrisz Konyhája



18 megjegyzés:

  1. Én imádom, kár hogy a férjem nem rajon érte...:) Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Meghiszem, hogy nagy kedvenc, nálunk is az lesz! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom lehet, elkészítem én is ,bár az én férjem sem rajong a tejszínes mártásokért, inkább a paradicsomosért.

    VálaszTörlés
  4. Csatlakozom az előttem szólókhoz, én is imádom az ilyen egyszerű tésztás-szószos ételeket, sőt még a férjem is. Olyan gusztán tálaltad, hogy már a látványától is megéheztem.

    VálaszTörlés
  5. Ezt most így ahogy van befalnám! Ebédre alig ettem valamit, most meg majd éhen halok, miközben ezt a csodás tésztát nézegetem.

    VálaszTörlés
  6. Csilla!

    Szerintem egyszer ha megkóstolja a párod, meg fog vele barátkozni! :o)

    Teller cake!

    Remélem, hogy fog ízleni! :o)

    Aleda!

    Szerintem fog neki ízleni! :o)

    Gizi!

    Nálunk is nyerőek a szószos ételek. Főleg tésztával... :o)

    Maria!

    Mondanám, hogy megkínálnálak! Éhesen nem jó blogokat nézegetni. Tapasztalom én is.... :o)

    VálaszTörlés


  7. De jól néz ki, imádom a tejszínes-sajtos szószokat :)
    A tányér is tetszik :)

    VálaszTörlés
  8. Hasonlót készítettem én is, csak éppen újhagymával. Igazából akár szalonnás, akár sajtos, vagy hagymás, vagy épp gombás, nekem jöhet...:))

    VálaszTörlés
  9. Jajj, én is úgy megkívántam, imádom az ilyen tésztás ételeket, főleg ha ennyi finom sajt van benne:)

    VálaszTörlés
  10. Micsoda felvételek, micsoda finom étel! :-)) Krisztikém! Sajnos egy ideig lehet nem kommentelek, csak olvaslak, de itt vagyok Nálad. Viszont az egyetemre annyit kell olvasni, alig érem utol magam. Még Nagyfiút is kiadom két hétre a szüleimhez. :-D De Te csak sütögess-főzögess szépeket és mi olvasunk. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha olvasol, nekem az is jó! :o) Kellemes tanulást! Egyél sok csokit, állítólag az segít... :o)

      Törlés
  11. Most már félig csukott szemmel kell, hogy jöjjek hozzád, mert még elkárhozom. Azt mondja a Biblia, hogy ne kívánd meg másét..., de én ezt most nagyon megkívántam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kívánd meg és készítsd el! Nehogy azt hidd, hogy én Nálad nem pont így vagyok... :o) Köszi!

      Törlés
  12. Kati, Csiperke, E73!

    Köszönöm a kedves szavakat! :o)

    VálaszTörlés
  13. Mi más kéne ehhez a finom baconos, krémes, sajtos tésztához? Egy jó kis pohár Chardonnay fehér bor...egy kész PARADISE!

    VálaszTörlés
  14. Imádom az ilyen ételeket!! A férjem meg még Tőlem is jobban... :)
    ...és imádom ezt a tányérkészletet is, amellyel már napok óta szemezek Nálad. :)

    VálaszTörlés
  15. Mi az a piros a tetejere szorva!? :-) Most allok neki....kivancsian varom, mar nagyon ehes vagyok.

    VálaszTörlés