"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. október 3., hétfő

DIÓS JO-JÓ











Vasárnap délután, amikor már elég sokat pihentem / talán egy film erejéig....:o)))  /, kedvem lett megsütni ezt a finom tea süteményt. Volt hozzá itthon mindenféle alkotó elem, így gyorsan össze állítottam. Nem sok macera volt vele, egy jó zene mellett, pikk-pakk meg is volt. Tényleg finom, porhanyós sütemény, főleg ha még meg is van bolondítva, egy finom csokoládé krémmel. Persze, ha nem akarunk a krémmel kenceficézni, akkor is finom, csak úgy pőrén, egyszerűen, mert a külsején megpirult dió, maga a csábítás...


Hozzávalók: 35 dkg liszt, 8 dkg zsír, 12 dkg vaj, 15 dkg cukor, 1 tojás, 2 tojás sárgája, 1 cs. vaníliás cukor, egy csipet só, 1 korty rum, 1/2 Bio citrom reszelt héja, 1 evőkanál tej. Tetejére: 2 tojás fehérje, 20 dkg darált dió. Töltelék: csokoládé krém, vagy lekvár.
Csokoládé krém: 100 ml tejszín, 10 dkg étcsoki
A tejszínt felmelegítjük a csokoládéval. Mikor elolvadt teljesen a csoki, kihűtjük a krémet, hűtőben megdermesztjük, majd habverővel kemyény krémet keverünk belőle. Ezzel töltjük meg a diós kekszeket.


A hozzávalókat összegyúrjuk, majd egy órára a hűtőbe tesszük dermedni. Ezután vizes kézzel, cseresznye nagyságú golyókat formázunk a tésztából. Mikor elkészültek, akkor megforgatjuk a golyóbisokat a tojás fehérjékben, és meghempergetjük őket a darált dióban.









Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a diós golyókat, majd előmelegített sütőben, 180 C-on, kb.15-18 perc alatt készre sütjük a süteményeket. Mikor kezd a dió a tetején megpirulni, akkor már biztosan átsült a sütemény. Rácsra téve, kihűtjük, majd tetszés szerinti krémmel, vagy lekvárrar, kettőt-kettőt összeragsztunk.




Net.



ILLÉSKRISZ KONYHÁJA



21 megjegyzés:

  1. Hát ez valami mennyei lehet, én is kipróbálom!!

    VálaszTörlés
  2. Vittem is a receptedet! Szuper. A csokikrémes verzióra voksolok... :)))

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is viszem, már csak diót kell törni hozzá. Nutellával ragasztottad össze vagy saját gyártmányú csokikrémmel?

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon klassz! Én is vittem a receptet. :)

    VálaszTörlés
  5. Csatlakozom az előttem szólókhoz, nagyon guszta és finom így én is elvittem! Nekem még diót sem kell tőrnöm!:)

    VálaszTörlés
  6. Húú, ez nagyon jó, és tényleg egyszerűnek tűnik! :)

    VálaszTörlés
  7. Recept mentve. Ahogy lesz dióm el is készítem :)

    Nagyon fogjuk szeretni! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon csábítóak lettek:) Isteni lehet az íze. És tényleg egyszerű elkészíteni, az ilyen receptek jól jönnek:)

    VálaszTörlés
  9. Szia!Zsír helyett valami mást tudsz ajánlani?Köszönöm.

    VálaszTörlés
  10. Kolozsgabi, Petra, Csilla, Éva, Barbi, Okki, Trollanyu!

    Örülök, hogy tetszik Nektek a süti...Tényleg nagyon finom! Érdemes megkóstolni. Szerintem jó tagja lehet például, a Karácsonyi süteményes tálnak....

    Moha!

    Pótoltam a receptben a csoki krémet, amivel megtöltöttem. Egyszerű ganache krém...De ahogy írtad, lehet Nutellával is. :o)))

    Noémi!

    Ha nem szeretnél zsírt bele tenni, akkor az egész zsiradék vaj legyen.

    VálaszTörlés
  11. Kriszti köszi! És milyen igazad van, ez a karácsonyi repertoárban is helyet kaphat. Úgyis újítani akarok az idén.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik a recept, finom lehet!

    VálaszTörlés
  13. Csúcsszuperrrrrr!!! A képek pedig olyan csodálatosak, hogy most bizony én is beletudnék harapni. Ezt is meg kell csinálnom, mi lesz így a kilóimmal!!:)))

    VálaszTörlés
  14. Kedves Krisz!
    Istenien néz ki ez a süti. Kipróbáltam. Hát, azt nem mondhatom, hogy rossz, mert ennek sajnos semmi íze sincs. Mitől lett a Tiéd olyan isteni?
    Kár volt a sok dióért.
    Marika

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szépek a képeid, csak egy dolog érdekelne: hogyan került ide a sütiről készült legalsó kép, hiszen az egy másik oldalon már megjelent? Névlegesen itt: http://www.coolinarika.com/recept/kresenti/
    Teljesen véletlenül bukkantam rá, és ismerős volt a kép. A horvát gasztrooldalon a hölgy lefényképezte a recept eredetijét a füzetben, úgyhogy őt nem lehet plágiummal vádolni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a két alsó képet e-mail-ben kaptam a recepttel együtt. Nem tudom kié, de kép alján ott a "net" szó. És örülök, hogy a felső két képem tetszik neked is! :o))

      Törlés
  16. Cukor nem kell bele?
    Zsuzsi

    VálaszTörlés