"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. október 9., vasárnap

CSÍKOS KALÁCS









Nagyon régen nem sütöttem meg ezt a kalácsot, pedig egyáltalán nem macerás. Éppen tegnap reggel juttatta az eszembe az én párom, " Nem sütnél, olyan izés kalácsot?" Egyből tudtam mire gondol...Hát hogy a viharba ne! Mivel későn keltek, így tízóraira éppen elkészült. Úgy belakmároztak belőle vajjal és forró kakaóval, hogy az ebéd hiába várt, a bableves ott figyelt a kuktában, dolgavégezetlenül...


Hozzávalók 2 kisebb kalácshoz: 50 dkg finom liszt, 10 dkg rétes liszt, 3 dl langyos tej, 1/2 kocka friss élesztő, 3 evőkanál cukor, 1 mokkáskanál só, 2evőkanál vaj, 1 tojás, 3 evőkanál kakaópor, 1 tojás sárgája a kenéshez.


Az élesztőt egy kevés langyos cukros tejben felfuttatjuk. Közben a kétféle lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a maradék tejet, a tojást, a cukrot, a sót, a vajat és a végén a felfutott élesztőt. Géppel vagy kézzel, alaposan kidagasztjuk. Akkor jó a tészta, ha elválik az edény falától vagy a kezünktől. Ezután a tésztát elfelezzük, és az egyik felébe bele keverjük a vízzel kikevert kakaóport. A kétféle tésztát letakarjuk, majd meleg helyen kétszeresére kelesztjük. Ezután lisztezett lapra borítjuk a tésztákat, mindkettőt elfelezzük és 4 téglalapot nyújtunk belőlük. 





Alulra tesszük a világos lapot, és rátesszük a kakaósat. Szorosan feltekerjük a tésztát, majd a roládokat két beolajozott püspökkenyér formába tesszük. 




Letakarjuk a formákat és még fél órát pihentetjük a tésztát. Mikor ismét megkeltek a kalácsok, akkor tojás sárgájával lekenjük őket, és előmelegített sütőben, 165 C-on, kb. 30-40 perc alatt készre sütjük.










25 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, jó ötlet püspökkenyérformában sütni, így nem tud elterülni, szépen felfelé nő. Recept mentve!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek! Nagyon tetszik ez a recept és tényleg nem macerás úgyhogy már nyomtatom is!!! :D

    VálaszTörlés
  3. Kriszti!
    Csodaszépet alkottál!:) (Megint)

    sherpa

    VálaszTörlés
  4. Istenien néz ki és meggyőződésem, hogy annyira finom, hogy olvad a szádban!!!

    Kérlek nézz be hozzám, díjat szeretnék átadni neked!

    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/10/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  5. Hűűűű de szépségesek lettek!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett a csiga kalács:) Mert nálunk ezt így hívjuk. Szoktam én is ilyet sütni, de elég ritkán, pedig tényleg nagyon egyszerű.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűséges! Vittem is a recepted! :)))

    VálaszTörlés
  8. Kriszti!Annyira nagyon szépek lettek!:-) Tényleg jó ötlet a formában sütni és nem tepsiben.
    Nekem pont ez a receptem van csak még ír 1 citrom reszelt héját is.:-)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!

    Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást! :o))

    VálaszTörlés
  10. Szólni szeretnék hogy ami bejegyzésed van ez után a recepted után, nem lehet megjeleníteni. Nem tudom hogy csak nekem vagy esetleg másnak is ?

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű, ki kell próbálnom

    VálaszTörlés
  12. Éva!

    Én nem látom a problémát,remélem már nálad is megszűnt!

    Vicuska!

    Köszönöm!

    Bianka!

    Köszönöm! próbáld ki te is!

    VálaszTörlés
  13. Kriszti, megsütöttem, majd fel is teszem!!!
    Cserébe kapsz tőlem egy díjat! :DD

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép lett, megint, ahogy azt Tőled megszokhattuk :)

    VálaszTörlés
  15. Barbi!

    Alig várom, hogy lássam! A díjat pedig, köszönöm!

    Maria!

    Ó, köszönöm!

    VálaszTörlés
  16. Bent a sütőben a kalács, remélem fele olyan jól fog kinézni mint a tied akkor már elégedett leszek :D Jól kezelhető frankó kis tészta, köszönet érte!

    VálaszTörlés
  17. Megsütöttem ezt a kalácsot, nagyon finom. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon finom kalács, szuper jó a recept.Köszi !

    VálaszTörlés
  19. Gyönyörűek lettek! Én is épp most sütöttem meg, csak kifliként.
    Szeretném Tőled is megkérdezni (az nlc-n már kérdeztem), h nem tudod kitől ered ez a recept, tán éppen Tőled? Mert anno az nlc-ről mentettem le, de a forrás nélkül..

    VálaszTörlés
  20. Szia!
    Tegnap megsütöttem ezt a csodát,gyönyörűséget....mondhatom:életem legszebb és legfinomabb kalácsát sikerült elkészítenem a segítségeddel.Mi sem bizonyítja jobban,hogy milyen sikere volt: egy közösségi oldalon "eldicsekedtem" a kalácsommal(természetesen linkeltem a forrást) és 800 !!!!! (Y) -ot kaptam :)) Köszönöm ezt a szuper receptet!!!

    VálaszTörlés
  21. Mennyi vízben kell elkeverni a kakaóport? Köszönöm a válasz.

    VálaszTörlés
  22. Kedves Krisz!
    Megsütöttem a kalácsot. Annyit módosítottam rajta, hogy nem 2 kicsi, hanem 1 kalácsnak sütöttem meg,(mert csak egy formám van)valamint tettem bele citromhéjat.Hatalmas lett, az ízét még nem tudom, most hűl. Biztosan finom lesz. De már az nagy öröm számomra, hogy gyönyörűen megkelt, és hatalmasra növekedett a sütőben is. :)

    VálaszTörlés