"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. október 18., kedd

CHERRY KOCKA










Rengeteg meggyet tettem el a nyáron, úgy hogy szerintem eljött az ideje, hogy egy zacskót felhasználjak belőle. Kicsit legalább visszajön a nyár íze...Mára megígértem a fiamnak, hogy sütök belőle valami nagyon finom, krémes, amolyan "nyammos" süteményt...Így is történt... Alig, hogy készen lettem a sütivel, a fiam már ott nyitogatta a hűtő ajtaját..Hiába mondtam neki, hogy sicc onnét, mert dermednie kell még, nem értett a jó szóból...Kénytelen voltam idő előtt előszedni a frigó mélyéről a tepsit. Ezért lett olyan "maszatolós" a szelet...Persze nála ez nem lényeg, két falatra lenyelte..Utána, én is... :o)))


Hozzávalók a piskótához: 6 tojás, 15 dkg cukor, 3 dkg keserű kakaópor, 18 dkg liszt, 3 kanál víz, 3 kanál olaj,1/2 sütőpor.


A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket kemény habbá verjük egy csipet sóval. A sárgájákat pedig fehéredésig keverjük a cukorral. Ezután hozzáadjuk a vizet és az olajat, majd ezzel is elkeverjük. Ezután jöhet bele a liszt, a kakaópor és a sütőpor. Ezzel is simára dolgozzuk. A végén lazán beleforgatjuk a tojáshabot. Sütőpapírral bélelt, kb. 30x40 cm-es tepsibe simítjuk a masszát, majd előmelegített sütőben, 170 C-on, 15-20 perc alatt készre sütjük a kakaós piskótát. Kihűtjük és keresztben félbe vágjuk a tésztát.

1: Töltelék: 45 dkg magozott meggy, 3-4 evőkanál cukor, 2 evőkanál étkezési keményítő, egy korty rum, 1 vaníliás cukor.

A meggyet kevés vízzel felfőzzük, ízesítjük a kétféle cukorral, majd a kevés vízben elkevert keményítővel besűrítjük. Teljesen kihűtjük a meggyes krémet. 

2. Töltelék: 2.5 dl tejszín.

A tejszínt kemény habbá felverjük. Majd összeállítjuk a süteményt. Az alsó piskótára kenjük a fele tejszínt, erre rakjuk a fele mennyiségű zselés meggyet, majd ráhelyezzük a sütemény tetejére a másik piskóta lapot is. Megkenjük a felső piskótát a megmaradt zselés meggyel, majd rákenjük a megmaradt tejszínhabot. Csokoládé reszelékkel díszítjük a süteményt, majd hűtőbe tesszük dermedni 3-4 órára. Kockára felvágva tálaljuk.







15 megjegyzés:

  1. Nem volt jó ötlet most megnézni ezt a sütit, mert nagyon megéheztem édességre és már délután nem nagyon szoktam enni! Ha azt mondom hogy álmaim sütije akkor azt hidd el nekem! Csodálatosan guszta, az íze nagyon finom lehet! Elteszem a receptet és egészen biztos hogy kipróbálom mert ez nagyon csiklandozza az ízlelőbimbóimat!:-))

    VálaszTörlés
  2. Krisz, ez mennyei! Én nem vagyok oda ezekért a habos sütikért, de ezt megkostolnám!!!

    VálaszTörlés
  3. Fáj a szívem.Itt nem lehet meggyet kapni sehol pedig imádom az ilyen sütiket.A tartalékom elfogyott.De majd otthon jól bevásárolok megint és akkor elkészitem én is.

    VálaszTörlés
  4. Istenien néz ki! És a tálalás is nagyon szép! :)

    VálaszTörlés
  5. Én nagyon szeretem a habos gyümölcsös sütiket:) Istenien néz ki. Itt csak kész meggyszószt lehet kapni, de talán avval is működik.

    VálaszTörlés
  6. Jaj, ez istenien néz ki!!! Teljesen odavagyok, éppen Csillánál írtam, hogy nyár óta nem ettem ilyen habos krémes sütit!! Gyönyörű lett a szelet a nem kellő dermedtség ellenére is! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki, nálunk is van meggy a fagyasztóban, de még várni akarok vele.. lehet, hogy nem fogok:)

    VálaszTörlés
  8. Csodás, meggyem nekem is van a fagyasztóban, hátha veszem a bátorságot és kipróbálom. Gyönyörű a teríték:)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Sütitündér!Hozd el ezt a szeletet nekem reggelre!:-)A férjem a villára áhítozott!Mondtam neki övé a villa, enyém a süti.Na ki jár jobban?
    Eszméletlenül finom lehet!Viszem a recit.

    VálaszTörlés
  10. Éva!

    Amennyire flancosnak néz ki ez a süti, épp ugyan annyira olcsó is. csak egy kis doboz tejszínt kellett vennem hozzá, a többi pedig szerintem mindenkinek van otthon..Talán még a meggy, ha nem tettünk el nyáron. Örülök, hogy a kedvenc sütidet láttad nálam! :o))

    Martinelli!

    Habosnak még habos, de nem volt édes egyáltalán, inkább pikáns a savanykás meggytől...

    Vica!

    És meggybefőttet sem? Mert abból is kivitelezhető...:o))

    Flóra4

    Köszönöm! :o))

    Trollanyu!

    Szerintem azzal is jó, legfeljebb nem lesznek benne meggy darabok...Süsd meg, mert nagyon fincsi! :o)))

    Barbi!

    Köszönöm! Na látod, megéreztem a gondolatodat, hacsak virtuálisan is tudlak megkínálni vele...:o))

    Csupa Csoki!

    Én is így voltam vele...Aztán megálmodtam ezt a sütit...

    Kati!

    Ha követed a receptet, nem kell bátorság, ilyen lesz a tiéd is! :o)))

    Öhöm, merre is laksz? Félek, pont az ellenkező irányba indulok dolgozni...:o)) A férjednek meg azt üzenem, hogy jó ízlése van, ez egy antik ezüst desszertes szervírozó készlet...Nem tudom ki járna jobban?! :o))

    VálaszTörlés
  11. Jaj, az utolsó írás Nellinek ment, csak a név lemaradt véletlenül! :o)))

    VálaszTörlés
  12. Na ezt nem értem én sem...Olaszék imádják a fagyit ami meggyet tartalmaz de Meggy...aaaaz nincs!Se fagyasztva se befottbe.Fa sincs még a kornyéken sem, itt kozép tájon sehol.Hát ez van.Talán valamelyik kamionos barátunk megkonyorul és kapok tole 1-2 uveggel.

    VálaszTörlés
  13. Szépséges! A közeli kép maga a csábítás! A fiad helyében én sem tudtam volna várni. :)
    Ha legközelebb piskótát sütök, mindenképpen ezt az olajos receptet fogom kipróbálni, mert már több helyen láttam, hogy milyen klassz.

    VálaszTörlés
  14. Meg kellett néznem megint!:-)

    VálaszTörlés
  15. Fenséges, micsoda zamatos sütemény

    VálaszTörlés