"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. május 8., vasárnap

"LÁBTÖRLŐ"


 A sorozatos képlopások miatt a "Lábtörlőmre" Is vízjel került... 

















Meg ne ijedjen senki, ez nem egy hagyományos ajtó előtti lábtörlő, hanem egy virslis-tésztás,
finom lepény féleség. Egyszerű pizza tészta, virslivel megszőve. Gyerekbulira készült, kockára vágva ehetik majd a lurkók mustárral, ketchuppal, majonézzel megízesítve. Különben egy négytagú családnak is bőven elég, egy egyszerű vacsorára...



Pizza tészta: 35 dkg liszt, 1.5-2 dl tej, 1/4 kocka friss élesztő, 1-1 csapott kávéskanál só és cukor, 1 evőkanál olaj. 

A szövéshez: 7 db roppanós virsli

Lekenéshez: 1 tojás


A tészta hozzávalóiból tésztát dagasztunk, ha kell még tejet pótolunk, majd letakarva, meleg helyen duplájára kelesztjük. Ezután kinyújtjuk kb. 25x35 cm-es lappá, majd óvatosan átemeljük egy sütőpapírral bélelt tepsire. Pizzavágó kőrkéssel, hosszanti irányban végig vágjuk a tésztát, de végeinél kb. 2 cm-re meghagyjuk a széleket. Ezután a hosszában félbe vágott virsliket, beszövögetjük a tészta csíkok közé. Felvert tojással lekenjük, majd előmelegített sütőben, 180 C-on pirosra sütjük a "lábtörlőt".













  Mikor megsült, kicsit hűlni hagyjuk, majd különböző mártásokkal és friss kerti zöldségekkel tálaljuk.















.

39 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, ötletes és legfőképpen finom. Ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű, mint minden amit készítesz!

    VálaszTörlés
  3. Milyen jol nez ki!S be jo otlet!

    VálaszTörlés
  4. AZTAAAAA!!!:O :O Ezt muszáj lesz!!Nagyon ötletes!Ügyes vagy le a kalappal.

    VálaszTörlés
  5. Mrita, Ottis, Iri, Tündi!

    Köszönöm Nektek a hozzászólásokat! Semmi ördöngösség, csak némi kézügyesség..:o)))

    VálaszTörlés
  6. Hát ez m..ha jó!!! :D Mentem! Köszi! :)))

    VálaszTörlés
  7. A kerítés pedig kolbászból van? :D
    Nagyon guszta, imádnám, ha ilyen reggelivel vagy vacsorával várnának.

    VálaszTörlés
  8. Krisztike!

    Gyönyörű, egészen biztosan megcsinálom a közeljövőben! És a fotó(k) is gyönyörű(ek)!:)

    VálaszTörlés
  9. Hát ,ez nagyon ütős,ötletes!És a gyerekek valóban kapnak az ilyen ételekre. Ügyes!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó!!!! Nem semmi! Ez így nagyon kívánatos! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon tetszik, biztosan én is elkészítem, hogy csodálkozhasson a család!! Milyen jó ötlet!! Köszi!

    VálaszTörlés
  12. Barbi!

    Örülök, hogy elviszed a receptjét!

    Tücsök!

    Még csak az kéne, hogy a kerítés kolbászból legyen, így is van némi plusz! Szerintem a kislányaid szívesen beleszőnék a tésztába a virslit! :O)))

    Sherpa!

    Kíváncsian várom a fotókat, mikor csinálod! :O)))

    Aleda, Bence/Emöke, Maria!

    Köszönöm, kedvesek vagytok!

    VálaszTörlés
  13. A fiaim imádják a virslit.
    Szerintem nagy sikere lesz.
    A recepten meg nem is kell változtatnom, mert tej és tojásmentesen is készíthető.
    Köszi!

    VálaszTörlés
  14. Azta! Elállt a szavam, nagyszerű ötlet!!!

    VálaszTörlés
  15. Mónika!

    Örülök, hogy tudod majd használni a receptet! Az élesztő futtatásához írt tejet simán ki lehet cserélni vízre...remélem tetszik majd a fiúknak!

    Gesztenye!

    Köszönöm!!

    VálaszTörlés
  16. Ezt én is lementettem! Nagyon ötletes! :)

    VálaszTörlés
  17. De szép ez a szőttes!:-)Annyira jók az ilyen receptek!A gyerekek mindig örülnek neki.

    VálaszTörlés
  18. Mesi, Nelli!

    Örülök, hogy tetszik, vigyétek a receptet, szívesen adom!:o)))

    VálaszTörlés
  19. Megsütöttem!!! Nagy sikere volt!
    A tésztához növényi tejet használtam.
    http://zabtej.blogspot.com/2011/05/virsli-kelt-tesztaban.html

    VálaszTörlés
  20. Na, még egyszer neki ugrok...Szóval, megnéztem az oldaladon!! Nagyon jó lett és örülök, hogy ízlett mindenkinek!

    VálaszTörlés
  21. Limara!

    Köszönöm! Tőled ez nagy elismerés számomra!

    VálaszTörlés
  22. Kedves Krisz!

    1 dl. tej nem kevés 35 dkg. liszthez?
    Erkó

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok !
    Egyáltalán nem sikerült, pedig kétszer is meg akartam csinálni. Mind a kettőt ki kellett dobni...

    VálaszTörlés
  24. Erkó!

    A receptben ott van, ha kell még pótolunk tejet.

    Bejja!

    Nem tudom, miért nem sikerült, pedig már sokaktól kaptam fotókat az elkészült műről. Sajnálom, hogy kétszer neki futottál és nem sikerült. :o((

    VálaszTörlés
  25. Az első lehet hogy azért nem sikerült, mert a kenyérsütő gépbe tettem dagasztani, bár máskor bevált.
    A másodikat kézzel csináltam, az kőkemény lett, egy hangyányit nem kelt.
    Az élesztőt a cukros tejben fel kellett futtatni ?

    VálaszTörlés
  26. Kedves Krisz!
    Örülök, hogy ide találtam hozzád, amit eddig láttam lenyűgözött.Holnap frissen átnézem a receptjeidet és elsőként a "Lábtörlődet" fogom elkészíteni.:)

    Köszönettel: cipruska

    VálaszTörlés
  27. Bejja!

    Igen, az élesztőt a tejben kell felfuttatni kevés cukorral. Arra figyelj, hogy a tej se túl hideg, se túl meleg ne legyen, hanem langyos. Én a tejben elkeverem a cukrot, utána az élesztőt is! Letakarom egy tejfölös pohár műanyag fedelével és addig kelesztem, amíg megemeli azt. Szerintem így sikerülnie kell! A tejjel meg lehet játszadozni. Annyi kell a tésztába, hogy kissé ragacsos legyen, dagasztás közben. A végére, mikor szépen összeállt a tészta, akkor el kell, hogy váljon a kezedtől...Ügyes leszel, biztos fog sikerülni!!!

    Cipruska!

    Nagyon örülök, hogy megtaláltál, szeretem az ilyen lelkes látogatóimat! Süssél-főzzél, ami tetszik!!

    VálaszTörlés
  28. Köszönöm a biztatást :))) Megpróbálom mégegyszer, annyira gusztusos, megüt a guta ha nem sikerül..
    Hátha az élesztő volt rossz :)

    VálaszTörlés
  29. Nagyon-nagyon tetszik! Biztosan el fogom készíteni valamikor! És tudod mi az érdekes? Nem itt a blogodon találtam rá, hanem egy kedves ismerősöm küldte e-mailben, hogy milyen jó receptet talált!!!!!!!!!!! Tehát már e-mailen is kering!

    VálaszTörlés
  30. De jó, nagyon tetszik, ötletes! Valamikor biztos elkészítem. :)

    VálaszTörlés
  31. Bejja!

    Ügyeskedjél, biztos sikerül, drukkolok neked!

    Kreatív konyha!

    Örülök, hogy sok embernek tetszik, és ha elkészítik meg vannak vele elégedve, de annak kevésbé örülök, hogy néhányan a képeimet is felhasználják, komment nélkül...

    Flóra!

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  32. Szia Krisz!
    Elnézést,töröltem az előző receptet,amikor feltettem,nem tudtam kié,Azért volt odaírva,hogy kitől kaptam.Nagyon tetszik az oldalad,egy pár receptet biztos elviszek a lányoknak,és kipróbáljuk a főződélutánokon.
    Szia Éva.

    VálaszTörlés
  33. Szia!
    Ez nagyon finom!Ez volt vacsorára, nagyon ízlett a családnak. Köszi Enikő

    VálaszTörlés
  34. Ez nagyon finomnak tűnik ma fogjuk megcsinálni :))

    VálaszTörlés
  35. Original y exquisito especial para los niños les llama la atención.abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  36. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást!

    VálaszTörlés
  37. Jöttem megnézni a lábtörlődet, nagy nehezen rá is akadtam. Mivel írtad, hogy májusban "gyártottad", ott akartam keresni, de nincs blogarchívumod. Viszont a virslis címkék között rábukkantam végre. :) Csodálatos neked is. Igen, a receptben van némi változtatás... pl. szuper, hogy Te félbevágtad a virsliket, így nem kellett hozzá 7 pár virsli, csak 7 db!! Ez egy kis spórolás... :)
    Közben végignéztem a többi virslis "cuccodat" is, és annyira tetszenek! Szerintem a copfokat és a vánkost ki fogom próbálni, mert csuda jól néznek ki, és különben is imádjuk a virslis dolgokat.
    Bocsi, nem tudtam, hogy Tőled ered a lábtörlő...

    VálaszTörlés