"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. május 30., hétfő

VERDENS BESTE














Ez egy redeti Norvég sütemény...Évekkel ezelőtt a NLC, Sütik-képpel c. topikjában söpört végig a Verdens hullám. Aki élt és mozgott, mind megsütötte, és magasztalta ezt a méltán finom süteményt. Én is sokszor elkészítettem már, és mindig nagy sikert arattam vele, a vendégeim körében. Lényege a friss házi tojás, és a kíméletes sütés. Nem szabad magas hőfokon sütni, mert a tojáshab megég a tetején, és alul pedig, nyers marad a tészta..


Hozzávalók:
12,5 dkg margarin, 12,5 dkg porcukor,  12,5 dkg liszt, 4 tojás, 4 evőkanál tej, 1/2 sütőpor.
 A margarint habosra keverjük a 12,5 dkg cukorral, majd a 4 tojás sárgájával. Hozzáadjuk a tejet, majd a sütőporral elkevert lisztet. A tojások fehérjét keményre verjük a 20 dkg cukorral.
A sárga masszát egy sütőpapírral bélelt, kb. 20x30 cm-es tepsibe kenjük, (tepsi szélein hagyunk kicsi helyet, mert terjeszkedni fog) majd rá a cukros tojáshabot. 150 °C-os sütőben megsütjük. Elég hamar megsül, érdemes többször ránézni és tűpróbát végezni. Ha nagyon barnulna a tojáshab a tetején, akkor takarjuk le a sütés vége felé. Míg sül a tészta, addig elkészítjük a vanília krémet.
Krém: 6 dl tej, 1 vaníliás pudingpor, 2 evőkanál liszt, 15 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 4 tojás, csipet só. 
4 dl tejet felforralunk, a tojásokat szétválasztjuk. A sárgájákat kikeverjük a megmaradt 2 dl tejben, a kétféle cukorral és a liszttel, és a pudingporral. A fehérjét pedig, csipet sóval kemény habbá verjük. Ha felforrt a tej, állandóan kevergetve hozzá csurgatjuk a tojásos masszát és sűrű krémmé főzzük. még forrón belekeverjük a tojáshabot. a krémet kihűtjük.
Ha kihűlt a tészta is, hosszában két részre vágjuk és vaníliakrémmel megtöltjük. Porcukorral meghintjük és pirított dióval díszítjük a kész süteményt.





9 megjegyzés:

  1. Szia, nagyon jó a blogod, gratulálok:) Ezt a sütit nekem is ki kell próbálnom, Norvégiában élek és még soha nem készitettem, tiszta szégyen:) Jól néz ki nagyon, hétvégére beterveztem. Kösz az ötletet és a receptet is:)

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu!

    Köszönöm! És örülök, hogy elviszed a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Emlékszem,hogy az Nlc -n sokan sütötték,de nálam kimaradt,nem is tudom miért,mert nagyon guszta és az íze is biztos finom.Magyon gusztára sikeredett.

    VálaszTörlés
  4. Megvan a hétvégi sütemény nálunk is! :)

    VálaszTörlés
  5. Úúúú nagyon jól néz ki a sütid! Nálunk is ez fog készülni legközelebb. Egy kérdésem lenne: mikor kell a vaníliás pudingport belekeverni?

    VálaszTörlés
  6. Nagy!

    A pudingport a megmaradt 2 dl tejbe kell belekeverni a többi hozzávalóval...és köszi, hogy szóltál, tényleg nem írtam oda...Már kijavítottam!

    VálaszTörlés
  7. Én is nagyon sokszor sütöttem mikor az NLC-n megjelent.
    Karamellás pudinggal is töltöttem már, isteni lett.

    VálaszTörlés
  8. én meg most iziben megsutom nagyon guszta a kinezete

    VálaszTörlés
  9. Most találtam erre a finom sütire,jobb későn mint soha,és el is mentettem!!! Köszönöm!!!

    VálaszTörlés