"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. május 9., hétfő

ZEBRA KOCKA
















Finom kekszes-kókuszos sütemény...szinte azonosulva a kókusztekerccsel. Azonban egy apróságban mégiscsak különbözik tőle, hogy a kókuszkrémje főzve van benne...



Hozzávalók: 500 gr. őrölt keksz, 5 evőkanál keserű kakaópor, 3 evőkanál baracklekvár, 1 evőkanál rum, 5 dkg tea vaj, 5 evőkanál porcukor, kb. 3 dl tej.

A hozzávalókat alaposan összegyúrjuk. annyi tejet adagolunk hozzá, hogy formázható, nyújtható masszát kapjunk. Olajos papírral átkenünk egy kb. 20x30 cm-es tepsit. A kekszes alapot 3 egyenlő részre osztjuk, majd porcukorral meghintett alapon, akkora lapot nyújtunk belőlük, amki éppen beleférnek a tepsibe. Közben elkészítjük a krémet is.

Krém: 3 dl tej, 3 evőkanál liszt, 1 vaníliás cukor, 5 evőkanál cukor, 5 dkg tea vaj, 15 dkg kókuszreszelék.

Tetejére: 1 tábla keserű csokoládé, 2 kávéskanál olaj.

A tejből, a lisztből és a vaníliás cukorból, és a fele kókuszból, sűrű pépet főzünk, majd kihűtjük. Ha kihűlt a krém, hozzáadjuk a porcukrot a maradék kókuszt és a vajat. Habosra keverjük, majd ezzel krémmel töltjük meg a lapokat. Az első lapot a tepsibe helyezzük, rákenjük a fele krémet, majd a második lap jön és a krém másik fele. A végén az utolsó lappal befedjük a sütemény. Tetejére olvasztott csokimáz kerül.












10 megjegyzés:

  1. A kekszes édességet nagyon szeretjük,de így sosem készítettem még,jó ötlet és nagyon mutatós.Gyönyörűek lettek a képeid.

    VálaszTörlés
  2. Krisztikém!De jó a képed!Nagyon jól áll a szemüveg Neked!:-)
    Ez a süti guszta, olyan finom roppanós a tetején a máz!:-)

    VálaszTörlés
  3. Aleda!

    Köszönöm! Úgy gondoltam, kicsit formát bontok a tekercsel szemben, de nem bántam meg. A képekkel szenvedtem egy kicsit a fényviszonyok miatt, de elfogadhatóak lettek...

    Nellikém!

    Ó, köszönöm...Sajnos néha kell már az okuláré, mert az apró betűs rész már nem megy...:o))) Én is öregszem...A máz most nem lett roppanós, csak olyan ragacsos. De így is fogy rendesen a süti.

    VálaszTörlés
  4. Kriszti!
    Nagyon tetszik a süti, mindenképpen kipróbálom.
    Kérdésem az lenne, hogy a tészta rendesen nyújtható lesz, nem törődik?

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye!

    A tejet lassan adagolva kell a kekszes masszához keverni, mert nem minden keksz egyforma, más-más a folyadék felvétele. Gyurma sűrűségűnek kell lennie, akkor jól nyújtható. Persze a szélei repedeznek majd nyújtás közben, de az nem gond. Én úgy csináltam, hogy pontosan lemértem a tepsit, a kinyújtott kekszes alapot is arra méretre vágtam, így pont belepasszolt a tepsibe...

    VálaszTörlés
  6. Nálam is elkészült! Köszönöm a receptet, nagyon finom lett! Én soha nem ettem meg a klasszik keksztekercset, meg semmi hasonló kókuszos sütit, mert a tömény cukor+vaj kókuszkrémtől kirázott a hideg. Ez zseniális a főzött krémmel, nem is túl édes, szóval nálam bejött:)

    VálaszTörlés
  7. Ez most komoly hogy 3 réteg kijön a a fél kilós tésztából és ilyen vastag is lesz?? Nem hinném

    VálaszTörlés
  8. Miért gondolod, hogy félre vezetem az embereket? Gyakorolni kell a nyújtást és ha elég ügyes vagy, hidd el sikerülni fog 3 lapot készíteni! Drukkolok! :o)

    VálaszTörlés
  9. Elkészült végre nálam is :) Távolról sem ilyen szép, mint a tied, voltak nehézségeim vele, de nagyon finom lett! Legközelebb okosabb leszek és talán szebbre sikerül majd :D

    VálaszTörlés