"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. május 3., kedd

PUHA SAJTOS TÚRÓS POGÁCSA







Egy összejövetel alkalmából, egy kedves ismerős hölgy, hozott egy tál pogácsát a sok finomság mellé. Első látásra nem volt benne semmi rendkívüli, pirult sajtos volt a teteje, finom  volt az illata és úgy ahogy volt, jól nézett ki a tálban.....No de mikor megkóstoltam, majdnem elaléltam a gyönyörtől. Annyira puha volt belül, hogy már szinte krémes és annyira finom volt az íze, hogy azon melegében elkértem a receptjét. Tényleg semmi rendkívüli nincs az összetevőkben de mégis csúcsot döntött nálam.


Íme a receptje:


60 dkg liszt, 1 Rama margarin, 50 dkg túró áttörve, 2 tojás sárgája, 1 élesztő, 2 kis dobozos tejföl, tej+cukor a felfuttatáshoz, 1-1.5 evőkanál só /ízlés szerint.../ 20-25 dkg reszelt Trappista sajt, 1 tojás a lekenéshez.


Az élesztőt felfuttatjuk kb. 1dl tejben egy kevés cukorral. A többi hozzávalóval, a  só kivételével lágy tésztát gyúrunk, a sót a legvégén adjuk a tésztához. Letakarva kb. 1/2-1 órát kelni hagyjuk. Ezután lisztezett lapon, ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát és 2 x hajtogatjuk. A végén szintén ujjnyi vastagra nyújtjuk, nagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, tetejét a tojások felvert fehérjéjével átkenjük, majd reszelt Trappista sajttal megszórjuk.






 Előmelegített kb. 200-220 C-on pirosra sütjük.







13 megjegyzés:

  1. Most legutóbb juhtúrót is tettem bele.Finom lett tőle.
    Szépek a képek Kriszti!

    VálaszTörlés
  2. Nelli!

    Ha lett volna juhtúróm, tettem volna bele, de sajna hiján voltam... Úgy még finomabb lett volna.

    Ottis!

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Kriszti, gyűjtöm a pogi recepteket, ezt biztosan ki fogom próbálni!! Másnap is finom? Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Barbi!

    Mivel élesztős, így másnapra egy kicsit megszikkad, de akkor is finom. Viszont frissen, elképesztő...:o)))

    VálaszTörlés
  5. Ebből be bírnék kapni most néhányat :)

    VálaszTörlés
  6. Maria és Aleda!

    Köszönöm, vegyetek bátran! Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni...:O)))

    VálaszTörlés
  7. ha pogácsa, legyen puha :)
    szuper jól néz ki

    VálaszTörlés
  8. Beastie!

    Köszönöm szépen! Nálunk a ropogós is elfogy rögtön, mert itt, egy sáska had lakik...:O)))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon-nagyon finom lett! Köszönöm a receptet! :-)

    VálaszTörlés
  10. szia!

    Én ezt a fajta pogácsát szeretem a legjobban, amelltt, amiket rendezvényeken szoktak adni kis vajas pogácsa néven. Na azt az ízt, állagot még sosem tudtam elérni itthon. DE ez! Puha, szaftos, mésnap pár másodperc a mikróban, és abbahagyhatatlan. A túrótól egészen különleges savas-sajtos íze lesz, és az állaga...!

    Valódi vajas pogácsát, nem az íztelen vajas leveles tésztából készültet, tudnál ajánlani?

    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sima vajas pogácsát még nem sütöttem, úgy hogy sajnos nem tudok neked ajánlani tuti receptet... A neten nézz körül, hátha találsz. Én a képek között szoktam keresni recepteket, ott rögtön látszik, hogy melyik néz ki a legjobban! :o)

      Törlés