"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 25., vasárnap

CSOKIBAN TOCSOGÓ MÁKOS













Ma, a családdal ültük meg a lánykám szülinapját, és költöttünk el, egy finom ebédet. Az egész hétvégém a főzésről szólt, mert szombaton szüreti batyus bálon voltunk, ma meg a családra készültem. Most csak a desszertet hoztam megmutatni, ami két recept egybeolvadásából lett. Egyrészről a híres bögrés-mákos süti, másrészről pedig a házi csokoládé puding receptjéből... Nagyon finom, igazi csokiban tocsogós édesség volt.


Hozzávalók  süteményhez: 1 bögre / 3 dl. / darált mák - liszt - cukor - tej, 2 tojás, 10 dkg vaj, 1/2 sütőpor, csipet só és fahéj. A puding receptje pedig ITT olvasható.



A száraz hozzávalókat egy tálba öntjük, hozzáadjuk a tejet a vajat és a tojást. Alaposan kikeverjük a masszát, majd egy kb. 20x30 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a tésztát. Előmelegített sütőben, 165 C-on, 25-30 perc alatt, tűpróbáig sütjük. Kihűtjük és a tésztát felkockázzuk. Míg sül a sütemény, addig a pudingot megfőzzük és kihűtjük. Ha netán a puding sűrűbb lenne a kelleténél, akkor tejjel hígítsunk rajta egy kicsit. A mákos kockát leöntjük a csokoládé pudinggal, majd tejszínhabbal díszítve tálaljuk. Mennyei desszert!




9 megjegyzés:

  1. Meghiszem azt hogy finom volt! Egy ilyen nagy tál krémes édességet én is elfogadnék most! Már a pudingodat készülök előállítani! Nagyon szép a tálalás!

    VálaszTörlés
  2. Lánykádnak boldog szülinapot! Guszta a sütid és a tálalás.

    VálaszTörlés
  3. Isteni lehet ez a mákos, főleg így csokiban áztatva:) Már a látványtól is híztam egy kicsit. A mákos sütik a gyengéim.

    VálaszTörlés
  4. Gusztusos!
    Nálunk is sütés-főzés volt porondon, leegyszerűsítettem francia almatortára - melyből 3 tepsi fogyott a hétvégén, természetesen dupla adaggal, egy almás lepény, nagy tepsi rizskoch. A főzéseket nem is sorolom.

    VálaszTörlés
  5. Mákos, csokis és még tocsog is... Imádom. :)))

    VálaszTörlés
  6. Barbi!

    Biztos fog ízleni a puding. Szerintem sokkal finomabb, mint a bolti poros...

    Rita!

    Köszönöm!!

    Trollanyu!

    Ha már nem fogsz diétázni, akkor egy kockát nyugodtan kóstolj meg! Imádni fogod!

    Márta!

    Te sem unatkoztál a hét végén...Rizskochot már én is rég csináltam...

    Petra!

    Úgy-úgy, brutálisan tocsogott....:o)))

    VálaszTörlés
  7. Már nem is birok a mákos finomságokra ránézni, és még ha csoki is van a közelében akkor még inkább :P
    Nagyon guszta! :)

    Én is mákos sütit szerettem volna készíteni a hétvégén, de nem kaptam mákot :( Vagyis kaptam, de megvolt avasodva.....mind a három zacskó mák :(((

    VálaszTörlés
  8. Férjem hogy odalene a tocsogóért :)

    VálaszTörlés
  9. Kriszti nézz be hozzám egy kis apróságért! :))

    VálaszTörlés