"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 19., hétfő

TÖRÖK KATMER















Vasárnap reggelire sütöttem a lustálkodó bandának ezt a finom, török, kifli féleséget. Mivel a lapok vajazva vannak, sülés után leveles lesz a tésztája, hasonlóan, mint a croassan-nak. Az egyik fele sajtos, a másik fele pedig, csipkebogyó lekváros volt. Hamar megették, rövid időn belül csak egy sajtos árválkodott a tálcán. Kérdeztem tőlük: "lekapcsoljam a lámpát"? Ki veszi el az utolsót a leggyorsabban??...:o)))


Hozzávalók: 3 csésze liszt, 1 tojás, 1 csésze tej, 1/4 kocka friss élesztő, 1 evőkanál olaj, 1 csapott evőkanál cukor, 1 kávéskanál só.
Töltelék: 20 dkg sajt, 10 dkg lekvár. Kenéshez: 1 tojás sárgája + 1 kanál tejszín vagy tej.



Az élesztőt kevés tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval, kelt tésztát dagasztunk. Letakarjuk a tésztát, és meleg helyen 40 percet pihentetjük. Ezután a tésztát 8 egyenlő részre adagoljuk.





Mindegyik tészta gombócot, kistányér nagyságúra nyújtjuk, és 4-et egymásra teszünk, úgy, hogy a lapokat olvasztott vajjal megkenjük. 




Mikor elkészült a két tészta rakásunk, akkor egyenként nagy körré nyújtjuk őket és 12-12 szeletre felvágjuk. Az egyiket sajttal a másikat lekvárral megtöltjük.







Felcsavarjuk őket a szélesebb részüknél fogva és sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a kifliket. Letakarva, még 15 percet pihentetjük a tésztát. Ezután tojás sárgájával lekenjük a kifliket, és előmelegített sütőben, 165 C-on, pirosra sütjük.




Frissen kisülve, langyosan az igazi...








18 megjegyzés:

  1. Hát ez gyönyörű! Ezt meg kell sütnöm!
    A fotók pedig *5! Azt elhiszem,hogy gyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
  2. Hát ez valami csoda. Most így reggel bizony összefutott a nyál a számban és azonnal nekilátok, mert szerencse ma ráérel. Kedves Illéskrisz, köszönöm szépen a receptet.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Illéskrisz, megint csodálatosat alkottál, nem győzök nyelni. Alig várom hogy hazaérjek és hozzákezdjek az elkészítéséhez. Az egy csésze, az ugye 2,5 dl? Már egy külön dossziét kaptak a receptjeid. Köszönöm.
    Üdv.: Kati

    VálaszTörlés
  4. Krisztikém nem voltam mostanában sokat a neten, erre ma ideérek és ez a finomság fogad! Elvesztem, gyönyörűek!!!
    Ez a lámpalekapcsolás meg külön aranyos:-)))

    VálaszTörlés
  5. Nem tudok mit írni!:-)Csak azt, hogy gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  6. Milyen jó lenne, ha valaki engem is ilyen finom reggelivel meglepne :P

    Nagyon guszta és bizonyára finom is, nem csoda hogy hamar elfogyott! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszták, és minden elismerésem, hogy vasárnap reggel képes voltál nekiállni sütni. :))))
    A lámpaleoltás után ki nyert?

    VálaszTörlés
  8. De hogy ez milyen finom tud lenni, réteges, olvad szét a szájban!!!

    VálaszTörlés
  9. Mesteri fokon űződ a kelt tészta művészetét komolyan mondom.Ezek a kiflik csodásak,egyik szebb mint a másik,nem csodálom,hogy hamar elkapkodják.:)

    Ja,bocs a júhtúrós dologért,hirtelen azt hittem nálad olvastam:)

    VálaszTörlés
  10. Hozom az eredményt :)
    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/09/lekvaros-torok-katmer.html

    VálaszTörlés
  11. Tényleg csodaszépek lettek:) Szuper recept, még a háten sort kerítek rá én is, szerintem nálunk is sikere lesz.

    VálaszTörlés
  12. Mindenkinek köszönöm a kedves hozzászólást! :o)))

    VálaszTörlés
  13. Nyammmi, Krisz, ez nagyon!!!!!
    ez nekem is kell! Most! :)
    este meg is sütöm, ha nem leszek dögfáradt, míg hazaérek, kedves BKV!

    VálaszTörlés
  14. Elkéstem? Mióta nem voltam, turbó sebességgel raktad fel a finomabbnál-finomabb étkeket! Hová ez a nagy sietség? Viszem a recit, nagyon tetszik!!

    VálaszTörlés
  15. Csodaszépek, én is készülök valami hasonlóval nemsokára. Ugye nem haragszol meg a szemtelenségemért, ha azt írom ez nem a Katmer (az egy lapos réteges lepénykenyérféleség), hanem a Katmer pogaca. Mindenesetre ez mit sem vol le az értékéből, mert olyan guszták, hogy rendesen itt csöpögök a monitor előtt!

    VálaszTörlés
  16. Krisztike megsütöttem, holnap ezt viszik a gyerek a suliba. Nagyon jó lett és olyan szép, ahogy levelesek a rétegek. Sajtot tettem bele. Nagyon köszönöm a receptet! :)
    http://forum.sanomabp.hu/forumkep/9/82811/436/13076786/1.jpg

    VálaszTörlés
  17. szia
    koszi a receptet,nagyon szep kiflik lettek
    en legkozelebb nem egeszben teszem bele a sajtot,mert kicsit gumiszeru volt,hanem reszelem,
    udv
    Erika

    VálaszTörlés
  18. Tudna nekem valaki segiteni abban, hogy mennyi is az az 1/4 kocka eleszto?? Kulfoldon elek a ferjem torok es szeretnem neki megsutni reggelire ezt a finomsagot, de az eleszto itt lehet nagyobb kocka. Elore is koszonom

    VálaszTörlés