"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 21., szerda

ALMARÓZSA













Lassan beköszönt az ősz, és jön az alma szezon...Temérdek almás receptem van, hol így, hol úgy kell az almát benne elkészíteni. Most nem volt kedvem a tésztával foglalkozni, és már régóta izgatta a fantáziámat, ez az Almarózsa nevű sütemény...Elég sok blogon olvastam már róla, gondoltam, most jött el az Ő ideje, hogy elkészítsem, a gulyáslevesem mellé. Hű, ez milyen finom! Általában egy szelet, vagy kocka sütinél meg is szoktam állni, de most nem sikerült...Négyet megettem....Amilyen egyszerű, olyan nagyon finom süti.


Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 2 db nagyobb édes alma, fahéj, barna cukor, 1 tojás sárgája, 1/2 citrom leve.



A tésztát vékony téglalappá kinyújtjuk, majd éles késsel, kétujjnyi csíkokra felvágjuk, a hosszanti oldalánál. Az almát megmossuk, szárazra töröljük, majd a magházát kivágjuk. Nagyon vékony szeletekre felvágjuk, kevés citromlével megspricceljük, hogy ne barnuljon meg. A tészta csíkokra felrakosgatjuk az alma szeleteket, majd felgöngyöljük őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a Rózsákat, tojássárgájával lekenjük őket, majd előmelegített sütőben, 165 C-on, pirosra sütjük a süteményt. Langyosra hűtve, porcukorral megszórva tálaljuk.


















16 megjegyzés:

  1. Ezt egyszer én már kipróbáltam, és nem jött össze, de már jó régen volt, lehet, hogy újra megpróbálom. :)
    A tieid gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  2. Még sosem ettem ilyet, csak gyönyörködtem bennük a különböző blogokon. A tiéd is csodálatos lett, szerintem isteni lehet és tényleg olyanok, mint a rózsa.

    VálaszTörlés
  3. Tök jó! Sokkal bonyolultabbnak tűnik. de így, hogy bemutatod a "trükköt", talán én is megpróbálom. Egy jó vadpöri után méltó befejezés lenne. Mentem a receptet.

    VálaszTörlés
  4. Csak ámulok és bámulok... gyönyörűek lettek!!!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű sütemény. Te tényleg ilyen erős önuralommal bírsz, hogy a sütijeidből csak egy-két szelettel eszel? Hát, én nem lennék ilyen erős...:)))

    VálaszTörlés
  6. Már egy ideje készülök megsütni, aztán mindig elmaradt. Gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  7. Csodaszépek!!! Szinte kedvem lenne beleharapni.
    Én már többször megsütöttem, és nálunk is nagy sikere volt. Egyszerű, ám nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  8. Hogy ezek milyen szépek, és milyen fantasztikus ötlet megint! Tényleg nagy önuralmad van! Én azért nem sütök mert nem bírok magamnak megálljt parancsolni! :D

    VálaszTörlés
  9. Én is gyakran sütöm, mert mindig sikere van és amilyen gyorsan készül, olyan gyorsan el is fogy :)

    VálaszTörlés
  10. Hű, de jól néznek ki!
    Már tudom is, hogy mit kezdjek a maradék leveles tésztámmal ;)
    Köszi a részletes reprezentációt!

    VálaszTörlés
  11. Nekem is van egy csomag leveles tésztám.Ki fogom próbálni, mert alma nekünk is rengeteg van.:-)
    Szépek lettek nagyon!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépek,milyen finom fahéjas sült alma illata lehet:)

    VálaszTörlés
  13. Szokás szerint nagyon ötletes és gyönyörűséges, az íze és illata is csodás lehetett :). Köszi, hogy lefényképezted a készítés menetét is. Biztos el fogom készíteni, mert egyszerű mégis nagyszerű!!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon guszta lett, köszönöm, hogy megosztottad velünk.

    VálaszTörlés
  15. Kedves Illeskrisz!

    Szeretnem en is megsutni ezt a sutemenyt, de sajnos a recept leirasaban nem szerepel,hogy mikor es hogyan kell belerakni a fahejat es a cugrot. Mennyi ideig kell sutni?
    Elore is koszonom a valaszat.

    VálaszTörlés