"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 15., csütörtök

SPENÓTOS GALUSKA JUHTÚRÓVAL ÉS SZALONNA ROPOGÓSSAL










Tegnap kaptam a zöldségesnél friss, ropogós spenót levelet. Nem vettem belőle sokat, mert csak én szeretem. Sajnos más nem él vele a családban...Pedig ha tudnák az oktondiak, hogy milyen finom és hogy milyen egészséges is, akkor biztos ennének velem...No, mindegy...Nem akartam most simán főzeléket csinálni belőle, mert sokszor úgy készül, hanem most valami másra vágytam... Eszembe jutott, hogy régebben készült vele palacsinta, és az is milyen jó volt, így megint valami tésztásra gondoltam...Így született meg a "zöld nokedli". Hogy még pikánsabbá tegyem ezt az ételt, juhtúróval és szalonna pörccel fokoztam az ízeket. Éppen mikor fotóztam a tálat, akkor toppant be a nagy fiam. Ránézett és megkérdezte: Hát ez meg mi a jó Isten, ez a zöld izé?! / Egyébként utálja a spenótot.../ Elmondtam a hivatalos nevét, majd villát ragadtam és evéshez kezdtem. Látom ott somfordál mellettem, majd kiböki: Na jó, mégis megkóstolom...Láss csodát, megevett egy egész adagot. Hát, ilyen finom volt, az a "zöld ízé"...


Hozzávalók: 30 dkg friss leveles spenót vagy 1 zacskó mélyhűtött püré, 1 tojás, sima illetve grízes liszt, víz, só, 20 dkg juhtúró, 2 dl tejföl, 10 dkg füstölt szalonna.


A friss spenótot megmossuk, majd enyhén sós és egy csipet szóda-bikarbonátos vízben, puhára főzzük, és botmixerrel pürésítjük. Ha mirelit spenótot használunk, akkor felengedjük és kissé átfőzzük. Rétes illetve sima lisztet tálba öntünk, kb. annyit, amennyi négy személynek kell, beleütjük a tojást, hozzáadjuk a spenót pürét, sót és annyi vizet, hogy galuska tésztát kapjunk. Kikeverjük a tészta masszát, majd lobogó sós vízben kifőzzük a nokedliket. Míg fő a nokedli, addig a szalonnát apró kockára vágjuk és kisütjük belőle a zsiradékot, a szalonna pörcöt pedig félre tesszük. A megfőtt nokedlit leszűrjük, tálba öntjük, meglocsoljuk a szalonna zsírral és elkeverjük. Tejföllel áthúzva, juhtúróval megrakva, a szalonna pörccel forrón tálaljuk a nokedlit. Nagyon finom, ízletes egy-tál étel.



18 megjegyzés:

  1. Ez nálunk is így kezdődik mindig!Nem szeretem!Utána pedig kiderül, hogy mégis szereti.Így volt ez a lecsóval is!:-)
    Nagyon szép a fénykép is amit készítettél róla.:-)

    VálaszTörlés
  2. Akkor én is az oktondiak társaságába tartozom, mert nem szeretem a spenótot! Ezt ilyen formában lehet hogy azért megkóstoltam volna ! Nagyon szép látványra amit főztél!-)

    VálaszTörlés
  3. Én is, én is:) Már kislánykoromban is ez volt a kedvencem:) És micsoda csodás színű galuskát készítettél, isteni lehet főleg juhtúróval a tetején:) Elneveztük a kislányommal "erdőjáró galuskának":) mert ő is nagyon szereti a spenótot.

    VálaszTörlés
  4. Mosolyt csaltál az arcomra,ahogy leírtad...szinte magam előtt láttam az egész jelenetet:))
    Találtál júhtúrót? Nem te mondtad nemrég,hogy nem volt alkalmad kóstólni?..hogy ízlik?
    Nagyon szép a tálalásod,mindig megcsodálom nálad is és Barbinál is ezeket a csodás tányérokat.

    VálaszTörlés
  5. Milyen remek színe lett a galuskádnak!!

    VálaszTörlés
  6. Mi nagyon szeretjük a spenótot, minden formában!

    Még soha nem készítettem spenótos galuskát, de most Neked köszönthetően megpróbálom, biztosan ízleni fog :)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű! Spenóttal még nem csináltam a galuskát, de jó ötlet!

    VálaszTörlés
  8. Mesésen szép! Biztosan ki fogom próbálni, nagyon felkeltetted az érdeklődésemet!

    VálaszTörlés
  9. Így még talán én is megkóstolnám :)

    Ui: Elárulod, hogy hol vetted ezt a tányért? :) Már több blogon is láttam ilyet (vagy hasonlót) és már nagyon kéne bővítenem a készletemet egy ilyen "ünnepibb" darabbal is. Persze csak ha nem titok ;)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta!!!Abba pedig biztos vagyok, hogy nagyon finom, főleg hogy még a fiacskád is letesztelte. Imádom a spenótot mindenféle formába. Én még spenótos-tojásos-nokedlit is szoktam csinálni.:)

    VálaszTörlés
  11. Juj de jól néz ki!!! A spenót végigkíséri az életem, mindig szerettem, mostanában van, hogy dupla adag főzeléket is készítek és napokig eszem!! A férjem állandóan ezt csinálja velem amit most a nagy fiad! Néha kiborít vele! Az esetek 90 %-ában aztán befalja a nemtetszése tárgyát! :))

    VálaszTörlés
  12. Nelli!

    Igen, nálam is ismerős így a lecsó mese. Mivel én "magyarosan" főzök, a pirospaprikát nem sajnálom onnan, ahová kell, így az étel is gusztusosabb...Amióta a párom velem van, azóta eszik lecsót...Van aki pirospaprika nélkül főzi.

    Éva!

    Ha hiszed, ha nem, egyáltalán nincs intenzív spenót íze. Talán még azt is mondom, hogy ha becsukott szemmel kóstoltatnák velem, nem tudnám meghatározni az ízét..Nagyon finom, érdemes akkor megkóstolnod!

    Trollanyu!

    szerencséd van, hogy szeretik a spenótot, mert nagyon egészséges zöldség, tele van vassal. A neve, amit adtatok neki a kislányoddal az nagyon édes! Sajnos az én lányom ennek ellenére sem enné meg...Talán, ha nagyobb lesz.

    Aleda!

    A juhtúrós dolgot nem itt nálam olvastad, mert én amióta az eszemet tudom, imádom, anyukám gyakran használta. A tányérból csak egy van. Sajnos mélytányért nem kapok hozzá. Így nincs belőle készlet sem.

    Anazar!

    Köszönöm!

    Okki!

    Készíts ilyen "zöld izét", mert tényleg finom! :o)))

    Kreatív konyha, Mézeskalács!

    Köszönöm!

    Gomba!

    A tányért a CORA-ban vettem, de csak lapos és süteményes létezik belőle, mélytányért még nem láttam. Ha lenne hozzá, vennék egy egész készletet. Még most a napokban is láttam.

    Gizi!

    Hű, tojással is isteni lehet! Legközelebb kipróbálom úgy is...Köszi az ötletet!

    Barbi!

    Látom akkor nem csak az én Jancsim van így az újdonságokkal. Hát ilyenek ezek a pasik...:o)))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon intenzív színe van. Már ránézésre is nagyon guszta, nem csoda, hogy a fiad megadta magát. :))))

    VálaszTörlés
  14. Kriszti nagyon szép! Ebben a formában nálunk mindenki megeszi, főzeléknek csak a fiam meg én.
    Válogatós banda...

    VálaszTörlés
  15. Petra!

    Igen, először a színe ami meghökkentette, de utána mégis evett belőle és nagyon ízlett neki...

    Moha!

    Köszönöm! Látom nem vagyok egyedül a válogatós bandával.. :o))

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a választ!

    Sajna én nem nagyon jutok el oda, de lehet, hogy majd a szüleimet elküldöm :)

    VálaszTörlés
  17. Gondoltam elújságolom...Megszereztem! :D Még egyszer köszönöm! :)))

    VálaszTörlés
  18. Na, ide jöttem a céklás galuskád után.. :) Ez is nagyon jól néz ki, szintén kipróbálásra vár! :) A juhtúrót is imádom, úgyhogy így ahogy van, viszem. Tényleg meseszép ez a tányér. ♥

    VálaszTörlés