"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. május 10., péntek

TEPSIS CIGÁNYPECSENYE


















Ma nem volt nagy kedvem a főzéshez, mert fáradt voltam és elcsigázott /egy fogászaton eltöltött idilli másfél óra után.../. Néha, de van ilyen is, sajnos... Szóval, volt hűtőben szép karaj, a kamrában pedig krumpli és hagyma. Törtem a fejem, mi is legyen belőle, de rántott húst - krumplival projektet már nem akartam sütni. Ettünk ilyet mostanában éppen elégszer. Aztán jött egy ötlet: legyen Cigánypecsenye, az úgyis nagyon régen volt már. Lett is. De olyan "tepsis" módon. Baromi egyszerű, 20 perc alatt össze lehet állítani az egészet, és már csak be kell tolni a tepsit a forró sütőbe... Ilyen finom étel sül ki belőle... Friss fejes salátával, remek estebéd lett az asztalon...



Hozzávalók: 8 szelet sovány karaj, 8 szem nagyobb burgonya, 2 fej vöröshagyma, 2 szál újhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 4 dl tejfel, olaj, só, bors, pirospaprika, mustár, kevés liszt.



A burgonyát megpucoljuk, majd vastagabb karikákra felvágjuk. Ugyan így teszünk a hagymákkal is. A fokhagymát pedig átnyomjuk. A húst megmossuk, szárazra töröljük és sóval, őrölt fekete borssal ízesítjük. Ehhez az ételhez én nem szoktam kiklopfolni a húst, hagyom őket vastagon. Egy tálban összekeverünk 3 evőkanál réteslisztet 1 púpos teáskanál pirospaprikával, majd ebben forgatjuk meg a húsokat. Kevés olajat forrósítunk, majd a húsok mindkét oldalát elősütjük benne. Míg sül a hús, addig előveszünk egy tepsit, sütőpapírt fektetünk bele és az alját kissé beolajozzuk. Beletesszük a tepsibe a felkarikázott burgonyát és a hagymát. Megsózzuk, majd a megmaradt lisztes keveréket rászórjuk és kézzel összekeverjük az egészet. A tejfölbe keverjük az áttört fokhagymát, egy kanál olajat, kevés pirospaprikát, sót, borsot és ízlés szerint egy kevés mustárt is. Rákanalazzuk a kikevert tejfölt a hagymás burgonyára. Nem muszáj elkenni, maradhat úgy is kupacokban. A kisült húsokat rátesszük a tepsiben lévő finomságokra, majd fóliával letakarva, 200 C-on, 20-25 perc alatt puhára pároljuk az egészet. Mikor megpuhult a burgonya és a hús is, akkor levesszük róla a fóliát és még kb. 10 perc alatt megpirítjuk a tepsis étel tetejét. Nagyon finom fogás egy jó nagy adag fejes salátával. Az ínyencek süthetnek még rá kakastaréj szalonnát is.







Illéskrisz Konyhája



10 megjegyzés:

  1. Jaj, hogy én ezt mennyire szeretem!! (ebéd előtt jöttem ide nézelődni jó éhesen - gondolhatod, most hogy érzem magam? - éhen halok a látványtól :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon étvágygerjesztő! A tepsis húsokat én is nagyon szeretem, mert kiadós és nagy társaságot jól lehet vele lakatni kis energiaráfordítással. Remélem azóta jobban vagy már és tudtál enni a finom ebédből.

    VálaszTörlés
  3. De jó:) Még sosem ettem ilyet, de nagyon megkívántam tőled:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki.. kedvet kaptam hozzá, ma vettünk is szép karajt, szóval a vasárnapi menü már megvan. :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  5. De szerettem a cigánypecsenyét, évek óta nem ettem:) De jó ötlet ez a tepsis módszer, sort fogok rá keríteni. Remélem nem szenvedsz sokat a fogaiidal:)

    VálaszTörlés
  6. Elállt a lélegzetem, olyan kívánatos a fotód, én is szeretem a cigánypecsenyét, rég készítettem :)

    VálaszTörlés
  7. Hát ez jöhetne most ebédre nekünk is...

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó ötlet és tényleg milyen egyszerű így, együtt a serpenyőben! Tutira ellövöm apukámnak amint lesz elehetőségem főzni neki! :)

    VálaszTörlés
  9. Elkészítettem vasárnap, és egyszerűen nem tudtam betelni vele, annyira finom lett! KÖSZÖNÖM a receptet!
    Rád hivatkozva feltettem a receptet (saját megfogalmazással) a blogomra, de most olvastam, hogy ehhez az engedélyed is kell. Amennyiben szeretnéd, természetesen leveszem a blogomról a recept szövegét teljes egészében, és csak a Rád mutató link és a fotóim maradnak.
    http://www.dittimodra.blogspot.hu/2013/05/tepsis-ciganypecsenye.html

    VálaszTörlés
  10. Már nagyon régen nem készitettem cigány pecsenyét...tepsis módra nagyon praktikus, és imádom ahogy a tiéd sikerült...nagyon guszta és finom!

    VálaszTörlés