"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 8., csütörtök

LILALÉ








Nem tudtam más nevet adni a levesemnek, mint hogy LILALÉ... Lehet kicsit meghökkentő, de amikor a fiam felemelte a lábas fedelét és belenézett, rögtön azt kérdezte: "Mi ez a lila lé?!..., nem tudtam már máshogy elnevezni. Szóval ez a lila lé nem más, mint, lila káposzta krémleves burgonyával. Hát nem csodálatos a színe? Rögtön beleszerettem. És még az íze is finom, selymes és krémes. És különben is, így tavasz kezdetén kellenek a vitaminok. A káposztában pedig sok van. Persze legjobb lenne, ha nyersen ennénk, de a lila káposzta elég markáns ízvilággal bír, így ízesítés nélkül nehéz lenne elfogyasztani.



Hozzávalók: 1/2 fej kisebb lila káposzta, 2-3 szem közepes burgonya, 2 dl. főző tejszín, só, 1/2 citrom leve, 1 csapott evőkanál étkezési keményítő.


A  káposztát megmossuk, torzsáját kivágjuk, majd vékony szálasra megvágjuk. A  burgonyát meghámozzuk, majd felszeleteljük. Egy lábosba szórjuk a káposztát, hozzáadjuk a burgonyát majd felöntjük kb. 1.5 l vízzel. Megsózzuk, majd felforraljuk. Lassú tűzön puhára pároljuk. Míg fő a káposzta, addig a tejszínben elkeverjük az étkezési keményítőt. Mikor megpuhult a káposzta, botmixerrel pürésítjük az egészet és behabarjuk a tejszínnel a levest. Sóval, citromlével ízesítjük és egyet forralunk rajta. Forrón tálaljuk.



Illéskrisz Konyhája



36 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik ez a "lila lé" a képeken és recept alapján egyaránt. :) Na és a fotóid... most u.olyan gyönyörűségesek, melyeket már megszokhattam Tőled. ;-)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is tetszik:) Majdnem olyan, mint a Hitchcock fogadása, ahol még jobban ledöbbentek a vendégek, ugyanis minden étel kék színű volt!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű színe van. Dinsztelve nagyon szeretem a lila káposztát,akkor így miért ne le? Pláné,ha ilyen gusztán van tálalva. :)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges! Eddig leginkább csak párolt káposztát készítettem belőle, de ez egy újabb ötlet a felhasználásra. Van is a hűtőmben egy szép nagy fej lilakáposzta, rögtön ki is próbálom. Az íze is biztosan re-mek-mek.

    VálaszTörlés
  5. A színe elvarázsolt! Gyönyörű lett! (:

    VálaszTörlés
  6. Aztaa! Akár tojást is lehetne festeni benne :)

    VálaszTörlés
  7. Csodás színe van, komolyan nem tudtam volna kitalálni, hogy káposzta. :-)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűűűűséges színe van!A fotókról már nem is beszélve.A tányérok meseszépek!Hol vetted őket?

    VálaszTörlés
  9. Hát!! Elállt a szavam! Nagyon szép! Kiváncsi lennék a fiúk mit szólnának hozzá ha ilyen szép csajos kaját tennék elébük :D Lehet teszek majd egy próbát...

    VálaszTörlés
  10. Annyira szép a kép hogy teljesen elaléltam , lila a kedvenc színem. Aztán jöttem rá hogy ez nem csak dekoráció hanem leves. A levest elképzelni sem tudom hogy milyen, de a látvány csodás!!

    VálaszTörlés
  11. Hát ez valami nagyon izgalmas. És megoldottad a gondomat, mit is csináljak a fél fej lila káposztámmal, mert az egyik felét már elfogyasztottuk párolva. Még maradék házi tejszínem is van. Ez lesz a vacsoránk! Köszönet érte!!! :-))

    VálaszTörlés
  12. Gyakran főzök káposztalevest, a lila képoszta a téli natúr salátám egyik alapja, de ez a lilalé valami csoda:) Pont itt van 1/2 fej lilakáposzta, annyira beleszerettem a leves színébe, hogy nem az olasz fokhagymalevest főzöm meg, hanem a "lilalét". Úgy látom a hozzászólásokból, ma több helyen is ilyen készül. A káposztának úgy emlékszem jót tesz a főzés,a banne lévő aszkorbigén tartalom, hő hatására C-vitamínná alakul, és az emésztő rendszer is könnyebben fel tudja törni a rotokat. Persze nyersen is nagyon egészséges:)

    VálaszTörlés
  13. Meseszép a színe:) A lilakáposztát nagyon szeretjük, miért ne lenne jó levesnek is? Olyan szép, hogy csak ülnék felette és nézném:)

    VálaszTörlés
  14. Gabriella! Köszi, kedves vagy!

    Márti! Erről nem is hallottam, utána nézek! Köszi!

    Aleda! Mikor főtt, nem gondoltam volna, hogy ennyire fog ízleni, nekem bejött!:o)

    Nea! Tényleg remek-mek-mek! :o)

    Isabella! Köszönöm!

    Bors and Pepper! Miért is ne, nem csak a piros tojás az igazi... :o))

    Katuci! Én is néztem volna, ha máshol látom...próbáld ki, nagyon finom!

    Nelli! Köszönöm! A tányérokat a Cora-ban vettem. Még egy mélytányérra vágyom...

    Tündi! Ha a fiúk szeretik a lila káposztát, akkor ízleni fog nekik is! :o)

    Éva! Nekem nagyon ízlett, a színe pedig még jobban! köszi! :o)

    Gionetta! Kíváncsi leszek, írd meg, hogy ízlett!

    Krinsz! Tőled is várom, hogy ízlett! :o))

    Trollanyu! Csak egy ideig néznéd, utána gyorsan bekanalaznád! Köszi! :o))

    VálaszTörlés
  15. Csak állok és bámulok, csodaszép a tálalás, azok a tányérok, az összhang, minden, és nem utolsó sorban a leves:)

    VálaszTörlés
  16. Kriszti!
    Ez mesés!:) Ki KELL próbálni, már csak a színe miatt is!:)

    sherpa

    VálaszTörlés
  17. Kriszti, hogy neked micsoda ötleteid vannak, csak lesek!!! Még soha nem hallottam arról, hogy lila káposztából leves is készülhet. Csodálatos a színe, az ízét pedig csak elképzelni tudom, na persze addig, még én is meg nem főzöm.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azon gondolkodtam, hogy ha van édes káposzta főzelék, akkor miért ne lehetne lila káposzta leves is...Nekem ízlett, én szeretem a káposztát, akármilyen formában.

      Törlés
  18. Válaszok
    1. Nem akartam belinkelni a blogomat:) Szómiszó, volt mini eltévelyedés, de a másik fele jó lett. Kicsit főszeresebbre vettem.

      Törlés
    2. Az őrölt köményen gondolkodtam, de nem akartam elmenni a párolt lila káposzta ízéig. Így maradt a só és a citromlé. Szerintem így a legjobb. Nekem nagyon bejött, de hát ízlések és pofonok, különbözőek...A képeid nagyon jók!

      Törlés
    3. :) Finom, nekem is ízlik, és szerelmes vagyok a színébe:) Amiatt nem tudott tökéletes lenne, mert csak 1 kicsi krumpli volt fenn és lusta voltam lemenni a pincébe. Köszi a receptet és a vizuális élményt:)

      Törlés
  19. Komolyan mondom keverni sem lehetne ennél szebb lilát, Te pedig ételből varázsoltál! Nagyon tetszik, fantasztikus vagy! :))

    VálaszTörlés
  20. Kati, Sherpa, Kriszta!

    Köszönöm!:o)

    Barbi!

    Köszönöm! Tényleg szép a színe, a citromtól lett világosabb. :o))

    VálaszTörlés
  21. Nem ehhez a recepthez tartozik. A ha megnéznéd. Köszi Éva hajtogatott tejfölös pogácsa recepjéhez írtam egy kérdést,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva!

      Írtam választ! :o) De ide is leírom, nem kell már hűteni a hajtogatás között, elég ha a konyha pulton pihen letakarva... :o)

      Törlés
  22. Állati jó színe van! :)))
    Drága Kriszta! Megérkezett az ajándékod, köszönöm szépen! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, örülök, hogy sikeresen megérkezett! Használd egészséggel! :o)

      Törlés
  23. Szia Kriszti! Lilalé megfőzve, élménybeszámoló a blogomon, sikere óriási volt. Sőt tovább vitte a fantáziám! :-) Köszi mégegyszer!

    VálaszTörlés
  24. Nagyon jó a lé! :)
    Az én gyermekeim viszont megszokták a színt, a kedvencük a lila burgonyából
    készült burgonyapüré! Saját termesztésű burgonya, ha érdekel valakit írjon
    a e.mail címemre: tdari@citromail.hu

    VálaszTörlés
  25. bocsi: a cím rendesen: tdadri@citromail.hu

    VálaszTörlés