"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 4., vasárnap

ARANYGALUSKA MUFFIN - VANÍLIA SODÓVAL






Gulyásleves...






Ki gondolta volna, hogy milyen jó receptes kincseket lehet találni, a Metro újságban....Rögtön megfogott az Aranygaluska muffin receptje, amit ma ebédre a gulyásleves mellé el is készítettem. Pont elég a mennyisége 12 adag muffinhoz. Amúgy is olyan rég sütöttem már ilyet, úgy hogy éppen itt volt már az ideje. Vaníliasodóval egyszerűen verhetetlen volt a leves után.


Hozzávalók: 30 dkg átszitált finom liszt, 1 tojás sárgája, 1 evőkanál olvasztott vaj, 1 evőkanál cukor, 1 csapott mokkáskanál só, 2 dkg élesztő kb. 1.5-2 dl langyos tej. A forgatáshoz : 1 tojás és 10 dkg darált dió 2 evőkanál porcukorral elkeverve.



Az élesztőt egy kevés tejben felfuttatjuk. A lisztet tálba tesszük, hozzáadjuk a vajat, a tojás sárgáját, a cukrot, a sót, a langyos tejet és végül a felfutott élesztőt. Alaposan kidagasztjuk a tésztát. Mikor szép hólyagos a tészta, akkor letakarjuk, majd meleg helyen kétszeresére kelesztjük. Miután megkelt, lisztezett lapra borítjuk, lazán átgyúrjuk, majd 12 gombócra elosztjuk. Minden gombócból készítünk 3-4 pici gombócot. A kész gombóckákat felvert tojásba, majd a diós keverékbe hempergetjük. A muffin sütő üregét olajjal kikenjük és ebbe rakosgatunk 3-4 diós gombóckát. 





Hagyjuk egy kicsit kelni, majd 175 C-os sütőbe tesszük sülni. Addig ütjük, míg szép arany barna színe nem lesz a diós halmoknak. Mikor megsült, langyosra hűtjük, majd kiszedjük őket a formából. Vanília pudingból, több tejjel és vaníliás cukorral, sodót főzünk. Az aranygaluska muffinokat a vaníliás sodóval leöntve tálaljuk.






Illéskrisz Konyhája



17 megjegyzés:

  1. Már megint milyen finomságot készítettél...!
    Hangulatosak a napfényes fotók! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper ötlet!!! Nekem is kell ilyet alkotnom. Imádom!

    VálaszTörlés
  3. Mindjárt beleharapok a monitorba...

    VálaszTörlés
  4. Krisztikém, hogy Te megint micsoda menüt készítettél!:-)
    Pont így esne jól... az a Gulyásleves...gyönyörű!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta kis muffinkákat sütöttél, a gulyáslevest pedig nagyon szeretem. Először azt hittem, hogy a GoodFood magazinból készítetted el a receptet, én ott találkoztam vele éppen az előbb.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden nap kapunk a páciensektől Metro újságot, így pénteken is...Abban láttam meg a receptet. Ugyan nem hoztam haza, de a 30 dkg lisztre tisztán emlékeztem. És mivel a kelt tészták a kisujjamban vannak,/ szerintem /, nem volt sok gondolkodás a többi hozzávalóval. Nagyon finom lett. Érdemes kipróbálni mert egy tartalmas leves után szuper "második"! :o)

      Törlés
  6. jujj, nagyon finom lehet...elkeszitenem, csak ne felnek annyira a kelt tesztaktol. a pizzat leszamitva, nekem nem sikerul soha megfelelore. de egyszer csak ra veszem magam, s keszitek egy ilyet.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemsokára írok egy "Kelt tészta" posztot, lépésről-lépésre, képekkel együtt. Hogy aki eddig félt tőle, az bátran neki tudjon majd állni. Egyáltalán nem ördöngösség, ha betartjuk a szabályokat, tuti sikerülnie kell! Ha legközelebb kelt tésztát sütök, beírom az Ígért posztot! :o)

      Törlés
  7. De jó ötlet!A pöttyös szalvéta is nagyon király!:)

    VálaszTörlés
  8. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! :o))

    VálaszTörlés
  9. Egy ilyen ebéddel le lehet venni a lábamról!!! Csodásan néz ki a gulyásod is. Milyen jó, hogy itt a tavasz mert minden képed csupa napsütés! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nagyon óhajtom a friss tavaszi időt. Mennék már a kertbe és a teraszra virágozni és kerti bútort mosogatni. Nem sok van már hátra, addig kitartok a napsütéses képekkel... :o)

      Törlés
  10. Nekem a muffin is és a gulyás leves (imádom) is nagyon bejön!:)

    VálaszTörlés
  11. Ez nagyon finom összeállítás volt, és a túrós szeleted is nagyon tetszik! Megint gyönyörű képek készültek a finom ételekről.

    VálaszTörlés