"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. október 18., szombat

~ RÉGIMÓDI ALMÁS PITE ~








Minden háziasszonynak meg van a maga istenített pite receptje. Ki vajjal, ki zsírral, ki élesztővel készíti. Bizonyára mind-mind nagyon finom. Vannak laposabbak, magasabbak, ki melyiket szereti jobban. Bevallom én azt szeretem, ha tésztája roppan, a tölteléke pedig bőséges és szaftos. Az én receptem pont ilyen. Az apai nagymamám, Dodi mama régi receptje ez. Még ő írta le nekem, amikor még szinte kislány voltam, de már ott sündörögtem mellette a konyhában. Emlékszem sosem mért semmit, csak úgy szemre sütött-főzött. Tőle tanultam meg, hogy hogyan is készül a húsleves, a bableves, a császármorzsa és töltött csirke.... No, meg ez a finom almás pite.


Hozzávalók a tésztához: 45 dkg liszt, 20 dkg vaj, 2 kanál zsír, 2 tojás sárgája, 1/2 csomag sütőpor, 2 kanál cukor, 1/2 mokkáskanál só, 1 kis pohár tejföl. Töltelék: 10-12 db. alma, 4-5 kanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1/2 mokkáskanál fahéj. Lekenéshez: 1 tojás fehérje.


Az almákat meghámozzuk, káposzta reszelőn lereszeljük, majd megszórjuk ízlés szerint a cukorral. Átkeverjük, és amíg a tésztát előkészítjük, addig letakarva pihentetjük. A tésztához valókat összegyúrjuk majd elfelezzük. Veszünk egy kb. 20 x 30 cm-es tepsit és sütőpapírt fektetünk bele. Ha nincs papírunk, akkor kizsírozzuk és liszttel meghintjük a tepsi alját. Az egyik tésztát kinyújtjuk akkorára mint a tepsi és a tésztát belefektetjük. Tetejére egy kevés zsemlemorzsát szórunk, ez majd felszívja a felesleges nedvességet. Az alma reszeléket kézzel kinyomkodjuk és a tepsiben lévő tésztára halmozzuk. Mikor megvagyunk vele, a vaníliás cukrot elkeverjük a fahéjjal és rászórjuk az alma tetejére. A másik tészta részt is kinyújtjuk, majd az alma tetejére fektetjük. A széleket lenyomkodjuk, majd villával megszurkáljuk a süteményt. Ez azért szükséges, hogy sülés közben a gőz eltávozzon belőle és a sütemény teteje szép sima maradjon. Az egyik tojás felvert fehérjével megkenjük a sütemény tetejét, és villával csíkozzuk a tésztát. A sütőt előmelegítjük 175 C-ra, majd betesszük a süteményt kb. 45 percre sülni. Akkor van kész, ha szépen megbarnul a teteje. Sütés után kihűtjük, felkockázzuk és porcukorral meghintve tálaljuk. Nagyon finom, szaftos pite....








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése