"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. október 23., csütörtök

~ BÉCSI ALMÁS PITE ~
















Nem olyan régen Bécsben jártam... Amolyan "fogjuk magunkat csajok és ugorjunk ki" nap volt ez. Csodálatos meleg őszi idő, szikrázó napsütéssel, jó társasággal és remek programokkal. Volt benne városnézés, gasztronómia, shopping és rengeteg séta. Konkrétan tokáig jártam a lábam, de nagyon jól esett az egész napi mozgás. Öten mentünk csajok, fergeteges jókedvvel. Már a határnál bedöntöttünk egy bögre forró csokoládét, így a hangulatunk is egyre felemelkedettebb lett. Miután leparkoltunk Bécsben, nyakunkba vettük a várost. Mentünk, kóstoltunk, nézelődtünk és vásároltunk. Ettünk eredeti Wiener Schnitzel-t és Almás pitét. Mindkettő nagyon finom volt! Innen jött az ölet az almás süteményre... Ezt nekem is meg kellett sütnöm! Itthon, házi változatban. Mivel van egy Bécsben élő ismerősöm, máris bekopogtattam hozzá drótpostán keresztül és elkértem tőle, a sütemény eredeti receptjét. Meg is kaptam hamarosan és a napokban meg is sütöttem... Melegen ajánlom! Így is meg úgy is...


Hozzávalók 2 rúdhoz: 32 dkg liszt, 160 gr. hideg víz, 1/2 mokkáskanál só, 1 teáskanál ecet, 3 evőkanál olaj. Továbbá: 10 közepes alma, 2 csésze zsemlemorzsa, 10 dkg cukor, 1 csapott mokkáskanál őrölt fahéj, 1 csipet só, 10 dkg vaj. Lekenéshez: olaj.


A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk és két tenyerünk között pár percig sodorgatjuk a kész tészta-labdát. A tésztának szép fényesnek kell lennie. Letakarva, 1 órát pihentetjük szobahőmérsékleten. Mielőtt letelne ez az idő, az almákat meghámozzuk és cikkekre felvágjuk. A vajat felolvasztjuk egy serpenyőben és a morzsát hozzáadva zsemle színűre megpirítjuk. Ízesítjük a morzsát a cukorral, a fahéjjal és a csipet sóval. Kissé lehűtjük. A pihentetett tésztát elfelezzük, majd mindkettőt lisztezett lapon hártya vékonyra kinyújtjuk.






A tészta egyik felére rászórjuk a fele morzsát és ráhalmozzuk a fele mennyiségű almacikket. Az üresen maradt tészta-részt olajjal átkenjük. A hosszanti oldalán a tészta széleket ráhajtjuk az almára, majd óvatosan feltekerjük az egészet.








 Lassan dolgozzunk, mert az almacikkek kivághatják a hártya vékony tésztát. Persze semmi gond nem lesz, ha néhol mégis megjelenik egy-két lyukacska... A másik tésztával is így járunk el. A kész rudakat óvatosan átemeljük egy sütőpapírral bélelt tepsire és olajjal átkenjük a tetejüket. Előmelegített sütőben, 180 C-on, pirosra sütjük a réteseket. Langyosra hűlve, porcukorral megszórva tálaljuk. 









9 megjegyzés:

  1. Jaj, de finom lehet, szinte érzem az ízét a számban - a fotók is csodásak.
    Az elmúlt hónapokban semmi időm nincs sütni, mert minden napnak a fele kórházi látogatással telik - nehéz időszak ez az egész családnak - de már hiányoznak a házi sütik. Bár két hete volt a kisfiamnak ovis családi nap, oda sütöttem többféle sütit is, de itthonra szinte semmi nem maradt belőle, mind becsomagoltam.
    Na, mindegy... nálad már a látvánnyal is jóllakom. :o)

    VálaszTörlés
  2. Szinte érzem az illatát, nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Kriszti, le a kalappal! :) Bécs, pontosabban Ausztria engem is megihletett, imádom azt az országot. Én a Topfenstrudelért vagyok odáig, de az almásat is nagyon szerettem, amikor ott dolgoztam.
    Nagyon finom lehet az a változat, amit te most megsütöttél, és igen tetszetős is, legszívesebben máris indulnék hozzád egy kis kóstoló reményében.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csalogató. Alma van most sok ki is fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép ez az almás rétes, egyszer én is nekiveselkedem :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon-nagyon guszta, a vékony tészta a gazdag, finom töltelékkel igazán finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  7. Szenzációs ezt a pite! A ropogós morzsa és a puhára sült bőséges almatöltelék, nahát az ilyen házi sütikért én teljesen odáig vagyok. Fel kell vegyem a receptet a kipróbálandó sütik listájára.

    VálaszTörlés
  8. Szem szájnak ingere! Az almás töltelékkel készült sütik csak finomak lehetnek. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  9. Micsoda finomság, a tésztája ennek a pitének inkább olyan mint a rétes tészta...valami fantasztikus, és mennyei finom, az biztos! Kellemes, weekendet kivánok...vagyis hét végét!

    VálaszTörlés