"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. október 2., csütörtök

~ ÁZSIAI NARANCSOS CSIRKE ~
















Szeretjük a távol-keleti konyhát, legyen az Kínai, Japán vagy éppen Koreai. Mivel van itt a közelünkben, sőt már a munkahelyem közvetlen közelében is egy kitűnő kínai büfé, a saját konyhámban viszonylag ritkán főzök ilyen jellegű ételeket. Most viszont az egyik receptfüzet-sorozatomban, amit régebben vásároltam, az "Ázsiai kötetben", rábukkantam erre az izgalmas receptre... Fél óra alatt tálaltam az ételt, úgy hogy nem csak finom volt, hanem roppant gyors is. Fűszer szinte nincs is benne, mégis olyan autentikus ízzel bírt, és magával ragadta az ízlelőbimbóinkat. Nagyon finom étel, így annak aki szereti az ázsiai konyhát, feltétlen ajánlom kipróbálásra!



Hozzávalók a páchoz: 1/4 csésze szójaszósz, 1/4 csésze étkezési keményítő, 2-3 evőkanál víz, 1 csapott mokkáskanál só. Mártáshoz: 1 csésze frissen facsart narancslé, 2 evőkanál olaj, 3 evőkanál barbecue szósz, 1 evőkanál chili mártás. Továbbá: 1 nagy csirkemell filé, 2 evőkanál olaj, 1 kávéskanál szezámmag, 1 újhagyma zöldje.



A csirkemellet apróbb kockára felvágjuk. A páchoz egy tálban összekeverjük a szójaszószt a vízzel és az étkezési keményítővel. A kész pácot ráöntjük a húskockákra, majd alaposan megforgatjuk, hogy mindenhol bevonja a húst. Kb. 15 percet pihentetjük így. A mártáshoz kimérjük a narancs levét, az olajat, a barbecue szószt és a chili mártást. Alaposan kikeverjük. Egy serpenyőben felforrósítunk 2 evőkanál olajat, majd beletesszük a bepácolt húst. Állandóan kevergetve megsütjük benne a húskockákat. Mikor átpirult a hús, hozzáöntjük a narancsos mártást és addig főzzük kevergetve, amíg a mártás szépen besűrűsödik. Ez kb. 5 perc. Tálaláskor meghintjük az ételt szezámmaggal és vágott újhagymaszárral, majd forrón, jázmin rizzsel tálaljuk az ételt.











6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és gyönyörű a kép mint mindig!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyesen össze állitottad az izeket...csak még a friss gyömbér, vagy gyömbér por kivántatná magát benne -szerintem- hogy ki balancérozza az Ázsiai izeket, de izlés szerint, persze!...és még egy kis csepp szezám olaj is prima lenne bele!
    Fantasztikus szine lett...guszta és finom, a tálalás szenzációs!

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon szeretem a távol-keleti konyhát, nagyon ízesek és látványosak az ételeik. Ebben viszont biztos, hogy nincs ízfokozó (glutamát), így mindenképpen a tiédre szavazok! Lenyűgöző és hangulatos a tálalás és a fotók is.

    VálaszTörlés
  4. Szeretem az ilyen fél óra alatt elkészíthető recepteket. :o) ...és mivel a távol-keleti ételeket is szeretem, hasonlót én is szoktam készíteni - bár én narancslét eddig használtam hozzád, de kitűnő ötlet.

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép, és csak isteni finom lehetett :)!!

    VálaszTörlés
  6. Ma elkészítettem... Isteni finom volt. Nagy valószínűséggel felkerült a rendszeresen elkészítendő receptjeim közé. Nagyon köszönöm neked :)

    VálaszTörlés