"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 18., kedd

AZ ÉN HÍRES MEGGYES PITÉM...













Egyszer volt, hol nem volt, a réges-régi időkben, amikor még nagyon kezdő voltam és még blogom sem volt, szorgalmas tagja voltam a Nők Lapja Cafe, "Sütik-képpel" topikjának. Ott kezdtem a pályafutásomat, a "megsütöm-lefényképezem-megírom"-nak. Egyre jobban elsüllyedtem ebben az izgalmas világban. Akkoriban is nagy kedvenc volt a pite, főleg a meggyes. Ha finom meggyes pitét akartam enni, akkor elzarándokoltam egy híres Budai cukrászdába és ott ettem igazán jót. Aztán arra gondoltam, ez így nem mehet tovább, kell lennie ennek valami rafinériájának, hogy ott, az olyan finom és krémes... Mit volt, mit tenni elkezdtem kísérletezni.  Így jött létre az a pudingos töltelék. Aminek receptje aztán végig söpört a sütis topikon. Nagy port kavart fel, az biztos. Örömömre, nagyon sokan megsütötték és méltán zsebeltem be általa, a pozitív visszajelzéseket. Tényleg nagyon finom és szaftos pite fajta lett. A tészta ropogósága, a puding édeskés krémessége nagyon jól passzol a meggy fanyarságához. Szóval nagyon finom, érdemes megsütni...


Hozzávalók a tésztához: 1/2 kg liszt, 1/2 csomag sütőpor, 1 tojás, 1 tojás sárgája, 20 dkg vaj, 2 kanál zsír, 1 csipet só, 2 kanál tejszín. Töltelék: 70 dkg magozott meggy, 7 dl meggylé / a magozott meggy leve vízzel kiegészítve /, 2 csomag vaníliás pudingpor, 4-5 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, csipet fahéj. Tetejére: a megmaradt tojásfehérje.



A tésztához valókat összegyúrjuk, majd fóliába csomagolva a hűtőbe tesszük egy 1/2 órára dermedni. Addig elkészítjük a tölteléket. A magozott meggyet leszűrjük, levét felfogjuk, majd vízzel 7 dl-re kiegészítjük. Ebben a meggyes folyadékban főzzük meg a pudingot a kétféle cukorral és a fahéjjal. Kicsit kihűtjük a pudingot, majd belekeverjük a magozott meggyet. A tésztát elfelezzük, kinyújtjuk, majd az egyik lapot egy sütőpapírral bélelt tepsibe / kb. 25 x 35 cm. / rakjuk, ráhalmozzuk a meggyes tölteléket, majd befedjük a pitét a másik lappal. Villával megszurkáljuk, hogy a felesleges gőz majd eltávozhasson belőle, majd a megmaradt tojásfehérjével átkenjük a tetejét. Előmelegített sütőben, 180 C-on, kb. 30-35 perc alatt szép pirosra sütjük a süteményt. Fontos! Ennél a piténél meg kell várni, hogy teljesen kihűljön, mert csak akkor lehet szépen szeletelni...











Illéskrisz Konyhája


24 megjegyzés:

  1. Ezt kipróbálom, nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  2. Hú,ez csodás, biztos kipróbálom, köszi!

    VálaszTörlés
  3. Ha lenne cukrászdád, én is nap, mint nap elzarándokolnék hozzád ezért a tökéletesre kikisérletezett meggyes pitéért. Mikor indulhatok?...:)

    VálaszTörlés
  4. Ahogy megláttam a fotódat egyből azt mondtam: Hű de szép! Ezt nekem is muszály valamikor kipróbálnom mert nagyon szeretem a meggyet bár van egy pár receptem de biztos hogy ez is sorrakerül. Nagyon tetszik a fejléced is !

    VálaszTörlés
  5. Csodás fotókat készítettél erről a remek pitéről!

    VálaszTörlés
  6. ugye viccelsz, hogy valakit is érdekel a szép szelet, mikor már a langyosra kihűlés megvárása is kihívás?

    VálaszTörlés
  7. Jajj, én is megyek hozzád, csodaszép, s nagyon finom lehet.:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon vártam a csodapitédet. Hát még csodálatosabb, mint gondoltam. Mindenképpen kipróbálós.

    VálaszTörlés
  9. No, csak legyen meggy is errefelé,vagy cserenye! Én is beállok a méltatók sorába! :-))
    Sajnos nem tudok július végéig gyakran jönni és kommentelni, amíg le nem vizsgáztam, de figyelemmel kísérlek és olvaslak! Jó sütögetést- főzőcskézést, ebben a melegben! :-))

    VálaszTörlés
  10. Kriszti, ilyen gyönyörü és fantasztikus meggyes, vagy cseresznyés pitét őszintén mondom még nem láttam senkinek a blogján...de még készitve sem. Kreativ, és szuper jó mutatós is am igazán egy elegáns cukrázdában lehet találni! Örvendek hogy ujra benéztem hozzád, meg is nézegetem a többi finomságaidat is amit el mulasztottam!

    VálaszTörlés
  11. Tanúsítom, nagyon finom!! Még az nlc-ről van nekem is ez a recept, ha meggyes pitét sütök, csak így készítem! Isteni!!

    VálaszTörlés
  12. Bizony, a régi jó nlc-s idők (onnan "ismerlek", a bakerstreet.freeblog.hu-s Kiddy vagyok, 2008-ban igen aktív voltam a fórumon), azt hiszem, ezt a receptet is lementettem akkor. =)

    VálaszTörlés
  13. Imádom a meggyes pitét...is! A tölteléket én is hasonlóképpen szoktam készíteni és tényleg mennyei!

    VálaszTörlés
  14. HűűűŰŰŰűűű! Gyönyörű :)

    VálaszTörlés
  15. Kedves webmester,


    Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 85 000 összegyüjtött receptek közül. Mivel én magam is az egészséges táplállkozás híve vagyok, hiányosnak tartom oldalam, és szeretném kibővíteni ilyen receptekkel is. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

    Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    Tünde
    info@osszesrecept.hu

    VálaszTörlés
  16. Kedves Illéskrisz! Tegnap elkészítettem ezt a csodás sütidet. Nekem a tésztája sajnos szét esett, bevallom, szerintem elnéztem valamit, de az íze.................leírhatatlanul finom és nem lehet abbahagyni. A párom majdnem belakott belőle vacsora előtt, annyira ízlett neki! :) Köszönöm szépen hogy megosztottad a receptet! Biztos vagyok benne hogy sűrű szereplője lesz a konyhánknak! :) (A blogomba megemlítettelek és linket is tettem, remélem hogy nem baj!) Köszönöm még egyszer: Pancsi ;)

    VálaszTörlés
  17. Én most sütöm meg másodszor :) Isteni lett elsőre is .... Épp bent van a sütőben :)
    Köszi a receptet ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlik a családnak! Köszönöm a visszajelzésed! Jó étvágyat a pitéhez! :o)

      Törlés
    2. Örülök, hogy ízlik a családnak! Köszönöm a visszajelzésed! Jó étvágyat a pitéhez! :o)

      Törlés
  18. Szia! Ez a süti másnap is ugyanolyan finom, ugye? Nem szárad ki?
    Köszi

    VálaszTörlés