"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 1., szombat

FRANCIA KRÉMES...















Szorgalmasan gyűjtögettem a tojásfehérjéket, hogy meg tudjam sütni ezt a Francia krémest. Ugyan semmiféle máz nincs a tetején, csak karamell és pirított dió, de szerintem ezzel is nevezhető "franciásnak"... Mikor Babett blogjában megakadt a szemem a Házi krémesen, egyből tudtam, hogy "fehérje gyűjtésbe" kell fognom. Meg is lett az eredménye: egy nagy tepsi finom krémes. A cukrászdai bőven elbújhat mögötte, állítják a kóstolók... Pedig semmi különleges dolog nincs benne. Ja, de! Semmi tartósító, térfogatnövelő és társai... Szóval, aki szereti a krémest, feltétlen süsse meg, mert nem fog csalódni benne... Köszönöm a receptet!


A lapokhoz: 30 dkg liszt, 15 dkg vaj, 1 tojás, 1 dl tejföl, csipet só, 1 kiskanál ecet.


A hozzávalókat összegyúrjuk, majd pihentetés nélkül kétfelé vesszük a tésztát és kinyújtjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk, megszurkáljuk, hogy ne legyen hólyagos, majd előmelegített sütőben, kb. 200 C-on, szép pirosra megsütjük a lapokat.

Krémhez: 8 tojás fehérje, 30 dkg cukor, 4 csomag vaníliás pudingpor / Oetker /, 1/2-1/2 liter tej illetve víz. 

Továbbá: tejszínhab, porcukor...


A tejet és a vizet elkeverjük, majd hozzáadjuk a cukrot és a pudingporokat. Simára keverjük. Folytonos keverés mellett, sűrű krémet főzünk belőle. A tojások fehérjét a megmaradt cukorral kemény habbá felverjük és a még forró krémbe lazán belekeverjük. 1-2 percig még együtt főzzük a krémet. Vigyázzunk hogy ne nagyon törjük meg a krémet a keveréssel. Az egyik lapot egy magasabb falú tepsibe rakjuk, rákanalazzuk a meleg krémet és elsimítjuk. Langyosra hűtjük, majd mehet a hűtőbe kb. 1 órára. Addig a krém megdermed. Mikor megdermedt a krém, tejszínhabot verünk fel és rákenjük a krémesre. A másik lapot éles késsel felkockázzuk és a krémes tetejére illesztjük. Porcukorral meghintve tálaljuk a süteményt. Ha van kedvünk, akkor bevonhatjuk a felső lapot karamell mázzal vagy étcsokoládéval. Én most csak áthúztam égetett cukorral és szórtam rá pirított diót.... Nagyon finom!



 
 
Illéskrisz Konyhája
 
 

11 megjegyzés:

  1. Ez valami meseszép. Hú, csak ámulok. Az a karamell a tetején!
    1 hét múlva a kisfiam névnapja, meg van mit fogok sütni. Pudingpor helyett fog működni főzött pudinggal is, ugye?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Én csokival szoktam leönteni a felső lapokat,az se franciás,de mi így szeretjük :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett Kriszti:) Ebből tényleg nem elég 1 kocka, legalábbis nekem biztosan nem:)

    VálaszTörlés
  4. A képeid megint meseszépek!! Kár hogy nem tudok beleharapni...

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép, én olyan ritkán fogok neki ilyesmit készíteni, félek tőle:)

    VálaszTörlés
  6. Gondoltan besónézek hozzád utolsó pillantásra, de már is megyek...lekésem az utazást! Hű de szeretnék vinni magammal egy gzönyörü szeletet a francia krémesedböl. Csoda kreativ, és nagyon finom, az biztos. Puszillak

    VálaszTörlés
  7. Az a remegős krém ... és a pirított dió a tetején, mekkora nagy ötlet. Ezt muszáj lesz megcsinálnom. Tele a hűtőm tojásfehérjével. És milyen régen ettem már krémest. Amit erre felé lehet kapni az inkább (k)rémes!

    VálaszTörlés
  8. Ezzel meg lehetne engem vesztegetni :) Isteni lehet!

    VálaszTörlés