"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 14., péntek

MÉZES-MAGOS KORONG














Ez a süti úgy kezdődött, hogy a párom vett olyan szezámmagos ropogós lapokat... Keveset... Természetesen amikor elfogyott, mit is kívánt mindenki, mint, még-még olyat, de izibe!... Kutakodtam-keresgettem, mert emlékeztem rá, hogy valahol van egy hasonló receptem, ami mézes is meg ropogós is, meg magos is. Meg is leltem Anya, régi megsárgult füzetében. Eredetileg dióval készült, de mivel nem volt itthon csak napraforgómagom, így általa valósult meg. Az alapja egy sima egyszerű tojás nélküli omlós tészta, a tetején pedig egy mézes-mázos-magos krém. Nagyon finom ropogtatni való, igazi délutáni csemege...


Hozzávalók a tésztához: 30 dkg liszt, 20 dkg fagyos vaj, 10 dkg porcukor, egy csipet só. Magos kence: 5 dkg méz, 4 dkg cukor, 40 gr. tejszín, 3 dkg vaj, csipet só, 18 dkg hántolt napraforgómag vagy aprított dió, mogyoró...


A tésztát gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, majd a mélyhűtőbe tesszük kb. 15 percre. Míg pihen a tészta, addig elkészítjük a mézes mázat. Egy kisebb lábosba kimérjük a vajat, a cukort, a tejszínt és a mézet. Habzásig hevítjük, majd beleforgatjuk az éppen kéznél lévő magot. Kb. 2 percig főzzük az egészet. Utána levesszük a tűzről és hideg vízbe állítjuk a lábast, hogy teljesen kihűljön és kissé megdermedjen. Ez után kivesszük a tésztát a hűtőből, majd vékony lappá, kb. 3 mm vastagságúra kinyújtjuk. Egy nagyobb pogácsa szaggatóval, kiszaggatjuk belőle a köröket. Nekem ebből a mennyiségből, 32 db. korongom lett. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk a tészta korongokat, majd egyenletesen elosztjuk rajta a mézes-magos mázat. Előmelegített sütőben, 180-200 C-on, kb. 15-18 perc alatt, arany barnára sütjük a süteményeket. A tepsin hagyjuk kihűlni. Mennyei csemege!







Illéskrisz Konyhája


5 megjegyzés:

  1. Egy ilyen szuper keksszel teli dobozra sűrűn rájárnék!!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Remek ropogtatni való, én gyakran használom sütikhez a napraforgómagot!

    VálaszTörlés
  3. Én is a napokban kóstóltam egy hasonló kekszfélét karamellizált mogyoróval a tetején, s rögtön azt gondoltam, hogy el kell készítenem itthon, azt hiszem megtaláltam a tökéletes alapot nálad hozzá, mert pont olyan volt a tésztája, mint ahogy te írod.

    VálaszTörlés
  4. Ez a süti nagyon guszta, biztos finom is. A fotóid pedig - mint mindig - gyönyörűek.

    VálaszTörlés
  5. De jól néz ki, jöhetne egy pár db...:)

    VálaszTörlés