"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 30., vasárnap

COCA-COLA KOCKA













Nigella Lawson oldalán láttam meg ezt a receptet... Kíváncsivá tett, így megsütöttem.  Ritkán, de iszunk néha egy-egy pohár kólát. Tudom, nem egészséges, de az a kevés szerintem nem árthat meg. Ilyenkor nyáron bizony jól tud esni, egy buborékos adag... Most sütibe landolt az íze, csokoládéval és mogyoróval megspékelve. Nem volt tömény és édes, köszönhetően a barna cukornak és a keserű csokinak. Érdemes megkóstolni, finom és egyszerű sütemény.



Hozzávalók 28 db. kockához: 36 dkg liszt, 5 dkg keserű kakaópor, 1/2 csomag sütőpor, 1 csipet só, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg barna cukor, 5 dkg cukor, 10 dkg tea vaj, 1 dl tej, 2,5 dl kóla, 3 tojás, 10 dkg keserű csokoládé. Máz: 15 dkg keserű csokoládé, 10 dkg pirított mogyoró.



A száraz hozzávalókat összekeverjük. A tojást habosra keverjük a vajjal. A tojásos masszát hozzáadjuk a lisztes keverékhez, majd hozzáadjuk a tejet és a kólát is. Alaposan kidolgozzuk a tésztát, majd a végén hozzáadjuk az apróra feldarabolt étcsokoládét is. Sütőpapírral kibélelünk egy kb. 15 x 25 cm-es tepsit, beleöntjük a masszát, majd előmelegített sütőben, 180-200 C-on, kb. 25 perc alatt tűpróbáig sütjük a süteményt. Kihűtjük, majd felkockázzuk a tésztát. Az étcsokoládét megolvasztjuk és rákenjük a süti tetejére, és megszórjuk a durvára megvágott pirított mogyoróval.








Illéskrisz Konyhája

 

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és igen finom lehet! Egy kis kockát ebből eltudnék most tüntetni:)

    VálaszTörlés
  2. Ismerem ezt a sütit, csak én nem csokival és mogyoróval a tetején, de a tésztája hasonló. Az én receptem szerint krém van a tésztán... De bevallom, még soha nem sütöttem meg. Idén húsvétra majdnem elkészült, aztán mégsem. Nagyon klassz a Te recepted is.
    Régebben néha-néha megittam egy pohárka colát, de 4-5 éve szinte egyáltalán nem. Nem amiatt, mert roppant egészségtelennek van nyilvánítva (én annak a híve vagyok egyébként is, hogy mindent szabad enni, csak mértékkel és egy kicsit tudatosan), szóval ha megiszunk ritkán egy pohár colát, szerintem nem gond - eszünk-iszunk ettől sokkal egészségtelenebb dolgokat is úgy, hogy nem is tudunk róla. Amiatt nem iszom évek óta, mert nem tudok tőle/miatta jól aludni. Nem kávézom egyáltalán, semmilyen koffeint nem iszom soha, emiatt még 2 dl cola elfogyasztása után is alig tudok aludni. :)

    A képeid csodaszépek. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon izgalmas ez a sütemény. Colá-val készült csirkéről már hallottam, de sütibe téve még nem találkoztam vele. A leírás és a látvány alapján finomnak ígérkezik. Mutatós kis vendégváró süti lehet.

    VálaszTörlés
  4. Meginnék belőle egy kockával. :)

    VálaszTörlés
  5. Engem is kíváncsivá tettél, biztosan összedobom magunknak hamarosan! :)

    VálaszTörlés
  6. Ismerem én is, nem sokban különbözik az én verziómmal. Inkább brownie ízű mint kóla, és szivacsos a szénsav miatt, de nagy kedvencünk ;)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki:) Már én is megsütöttem ezt, igazán finom csokis süti, csak én a colát egyáltalán nem éreztem benne. Mi csak ünnepekre veszünk colát, nekem mondjuk nem hiányzik:)

    VálaszTörlés
  8. De szép ez is, és biztos finom is :)!!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta, finomnak látszik! :) A férjem nagyon szereti a kólát, meg is fogom sütni neki ezt a sütit! :)

    VálaszTörlés
  10. Fantasztikusan jól néz ki a Coca Cola kockák...nálunk ez a recept már évek óta meg van, és egyik klasszikus hires torta, legalább harminc éve...ha nem több!

    VálaszTörlés
  11. Napok óta gondolkozom ezen a sütim. Nagyon guszta lett :) A jövő héten én is elkészítem.

    VálaszTörlés