"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 17., szombat

POZSONYI KIFLI













.MMMMM...Megint mákos mert módfelett megkívántam...Van egy reklám a tévében, ahol a fickó először a kedves mama sütötte Pozsonyi kiflijét majszolja, utána már a feleségéét. Abban a kisfilmben olyan csábító ez a kifli, hogy arra sarkallott engem is, hogy haladéktalanul megsüssem. Mivel mákkal eléggé el volt látva a spájzom, nem is tétlenkedtem sokáig. Nem keresgéltem recept után a Neten, hanem egyből Andi konyhájába kopogtattam be érte. Mivel az Ő receptje szerint készítem már évek óta a Karácsony Bejglit, gondoltam nem trafálhatok mellé a Pozsonyi kiflivel sem...Pont így is történt. Betartva pontosan minden utasítást, remekül sikerült életem első Pozsonyija... Nem mondom a formázás, tekerés, hajlítás kicsit megizzasztott, de úgy gondolom ha nem is tökéletesek a csücskök, azért elmennek... Ajánlom mindenkinek, mert nagyon finom sütemény! A receptjét szó szerint bemásolom, mert így a tökéletes.


A receptből kb. 24 db pozsonyi kifli lesz.
12 db mákos, 12 db diós.

Az elkészítését a töltelék készítésével kell elkezdeni.

Diós töltelék : 20 dkg darált dió, 12 dkg kristálycukor, 4 dkg zsemlemorzsa, mazsola ízlés szerint, őrölt fahéj, 1 db citrom reszelt héja, késhegynyi őrölt pirított szegfűszeg, kb. 1 dl víz
A vizet a cukorral jól fel kell forralni, majd ráönteni a többi összekevert hozzávalókkal. Jól ki kell hűteni. Célszerű előző nap elkészíteni.

Mákos töltelék : 20 dkg darált mák, 12 dkg kristálycukor, 4 dkg zsemlemorzsa, mazsola ízlés szerint, őrölt fahéj, 1 db citrom reszelt héja, késhegynyi őrölt pirított szegfűszeg, kb. 1 dl víz
A vizet a cukorral jól fel kell forralni, majd ráönteni a többi összekevert hozzávalókkal. Jól ki kell hűteni. Célszerű előző nap elkészíteni.

A lekenéshez : 1 vagy 2 db tojás kell, ez függ a tojás nagyságától.

Hozzávalók a tésztához : 45dkg liszt, 5 dkg porcukor, 12.5 dkg margarin, 6 dkg zsír, 1 dkg só, 2.5 dkg élesztő, 1 db tojássárgája, kb. 1.5 dl hideg tej

A tészta elkészítése : A hozzávalókból egy rugalmas, kemény tésztát gyúrjunk úgy, hogy az élesztőt nem kell keleszteni, hanem csak belemorzsolni. A tejet kis adagokban, fokozatosan adjuk hozzá! A tej mennyisége függ a liszt minőségétől, tehát változhat!

Az elkészített tésztánkat egy fél órát pihentessük a hűtőben. Ezután osszuk el 24 db, kb. 3.6 dkg-os darabokra. A darabokból formázzunk golyókat, majd a kezünkkel lapítsuk el. Ezután könnyen ki tudjuk nyújtani ovális alakúra. A kinyújtott tésztának kb. 2 mm vastagságúnak kell lennie.
Mindkét töltelékünket osszuk el 12 felé és helyezzük őket a kinyújtott tésztákra, majd tekerjük fel a diósat kapocs, a mákosat patkó alakúra a képen látható módon. 





Helyezzük őket sütőpapíros tepsire, kenjük le őket tojássárgájával ( egyformán mindenhol, különben nem lesz szép ). Tegyük őket hűvös, szellős helyre , és hagyjuk megszáradni.
Hűtőszekrénybe ne tegyük, mert ott nem fog száradni a tojás a tetején, és nem lesz majd szép márványos a kiflink!
Kb. másfél óra múlva, ha a tojássárgája kezd cserepesedni a kiflin, kenjük le őket tojásfehérjével. Szintén kb. másfél órát kell száradnia,cserepesednie.

Előmelegített sütőben, 180 – 190 fokon, kb. 10 perc alatt arany barnára sütjük.






Illéskrisz Konyhája



20 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek. Rengeteg a diónk, lehet én is tervbe veszem a pozsonyi kiflit.

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép, és ezek a napsütéses képek...

    VálaszTörlés
  3. Kriszti!
    Még sosem okoztál csalódást!:) Ráadásul nekem is van mákom is, dióm is dúsan...

    sherpa

    VálaszTörlés
  4. Jól néz ki!
    "Az" a reklám nekem is nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  5. Imádom:) Én is ezt a receptet használom, bár nem gyakran készítek ilyet:) Nézz majd be hozzám, mert nyertél:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Máris megnéztem, nagyon örülök! Elküldtem az e-mail címem. Nagyon köszönöm a játékot! :o))

      Törlés
  6. Krisztikém ennek a formája is csodálatos!! Sosem sütöttem még pedig nagyon szeretem, már játszadoztam a gondolattal, előbb-utóbb meglesz!! :)) A reklámot ismerem én is "Türelem!!!" :DD

    VálaszTörlés
  7. Kérhetnék egy tál diósat? Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  8. Csodálatosaaaak!!! :) Küldjééél!!! :)

    VálaszTörlés
  9. Oh igen! Nekem is az a reklám hozta meg az étvágyamat a pozsonyi kiflihez, és most végre egy tuti receptet is kaptam hozzá...általád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem is teljesen általam, de Andi által bizonyára. Nagyon jó recept! Érdemes neki állni. A lényeg precizitás! Köszi!

      Törlés
  10. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat, látom a reklámban nem csak én szúrtam ki a finom süteményt... :o))

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörűek lettek:) Ez a mák ilyen, ha elkezded egy időszakon belül nehéz abbahagyni:) Sosem csináltam még pozsonyi kiflit, úgyhogy biztosan kipóbálom ezt:)

    VálaszTörlés
  12. Csodásak a képek, holnap nálunk is pozsonyi kifli lesz hála a bejegyzésednek, köszönöm, hogy feltetted, mert így megoldódott a kérdés, hogy mit kellene sütni holnap a sok dióból :)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szépek, a fotó is szuper, mint mindig:)

    VálaszTörlés
  14. Hát a képeidet elnézve most én is módfelett megkívántam!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon gazdag töltelékű a mákosod!! Ha ezt az én Párom látná... Gyönyörű, ahogy Tőled megszokhattuk :). Gratulálok a nyereményhez!!

    VálaszTörlés
  16. Gyönyörűek és szép, egyformák! Imádom én is!

    VálaszTörlés
  17. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! :o)

    VálaszTörlés
  18. Soha nem mertem még nekiállni, de olyan guszta a tiéd, hogy nemsoká nekiveselkedem, valami gyönyörűségesek a képeiden:-))))

    VálaszTörlés