"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 22., csütörtök

SÖRBEN SÜLT FOKHAGYMÁS OLDALAS








A legegyszerűbb, de szerintem a legnagyszerűbb húsétel. Nem éppen diétás falat, ezért a fogyókúrában egyenesen tiltott csemege. De ki tud ellent állni az omlós, aranybarnára sült húsdaraboknak. Aki egyszer kóstolta, nem feledi az ízét az biztos. Sok macera nincs a hússal..., darabolás, fűszerezés, olajozás, nyakon öntés a sörrel és máris mehet a tepsibe. Utána a sütő már dolgozik magától, helyettünk...


Hozzávalók: 2 csík oldalas, 1 fej fokhagyma, 1/2 üveg sör, só, bors, Piros Arany paprika krém, kevés olaj.


A húst megmossuk, szárazra törölgetjük, majd a csontok mentén feldaraboljuk. Alaposan besózzuk, borsozzuk és a tetejüket megkenjük egy kevés paprika krémmel. Lerakosgatjuk a tepsibe a húsdarabokat, köré szórjuk a fokhagyma gerezdeket, meglocsoljuk egy kevés olajjal vagy olvasztott zsírral és alá öntjük a sört. Lefedjük alufóliával és sütőbe toljuk. Kb. 200 C-on, 45 percig pároljuk. Mikor letelt az idő, ellenőrizzük, hogy megpuhult-e. Ez után levesszük róla a fóliát és pirosra, ropogósra sütjük az oldalast. Főtt, vajban megforgatott, egész burgonyával és savanyúsággal tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája

29 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusosan tálaltad. Az biztos hogy nem diétás de isteni :)

    VálaszTörlés
  2. Ez se semmi, istenien néz ki. Ki nem szereti az oldalast???? Én nagyon:-)))
    A savanyúság gombóckát leírnád, hogy mi??? Sárgarépa-zeller??? Vagy sárgarépa-káposzta ???? nagyon cuki, ötletes:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sárgarépa, alma. Ugyan olyan levet készítek hozzá, mint a fejes salátához szokás. Víz, ecet, cukor, só. Az almát káposztareszelőn, a sárgarépát almareszelőn reszelem le. Nagyon finom, sültekhez kiváló.

      Törlés
    2. Nagyon jó, csak sárgarépából én is szoktam így, szeretjük, de milyen jó ötlet az alma hozzá:-)))))

      Törlés
  3. A kaja - így olvasva is - mennyei, a terítő alatta mesés! :)

    VálaszTörlés
  4. Krisztikém mikor mehetek egy ebédre hozzád?? Mennyei kaja!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha Budapestre jöttök, ugorj be Érdre, szívesen látnálak bármikor! :o)

      Törlés
  5. Nagyon szeretem az oldalast! Sörben pláne.:) A fotók pedig gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
  6. Szeretem az ilyen pirosra sült oldalast!!!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű minden! ...és milyen fenséges lehet az íze!! Imádom a sült oldalast egyébként is. ;-)

    VálaszTörlés
  8. Hátigen, jó kérdés, ki tud neki ellenállni:) Ki akar? Én nem, istenien néz ki,a sürben sült húsokat különösen kedvelem, pedig a sört útálom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sör jót tesz a husinak, puhítja és omlóssá teszi. Különben én magában is szeretem a sört, főleg nyáron a citromosat. :o)

      Törlés
  9. Brutális képeket készítesz, most vacsoráztam, de ezt még el tudnám tüntetni. Istenien néz ki! Köszönöm..

    VálaszTörlés
  10. Lányok Köszönöm a hozzászólásokat! :o))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépek a képek és ez az oldalas, nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  12. ÓÓÓ, jaj,kegyelmezz!!Ez a kaja, ez a tálalás.Csodállak, Krisz!!

    VálaszTörlés
  13. Lilla!

    köszönöm!

    Aleda!

    Dehogy is! Te sem szoktál! :o)))

    VálaszTörlés
  14. Eszméletlenül élők a képek. Az ember szinte érzi az ételeid illatát:)

    VálaszTörlés
  15. Kedvencem az oldalas, főleg fokhagymásan :)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon finomságos, és nagyon guszta!!! Én tuti nem tudnék ellenállni neki, inkább addig felfüggeszteném a diétámat.:) Sörben még nem sütöttem húst, de kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
  17. A zsír nagy része kisül belőle. A disznóhús ráadásul csak harmadannyi koleszterint tartalmaz, mint például a csirke bőre. Én a magam részéről nem tudok rosszat felhozni az oldalas ellen. (A csirke ellen sem )

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szepek a kepek !!!
    Holl lehet vasarolni iljen szep feher tanyert?
    Koszonom a valaszt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krinsz!

      Köszi! :o)

      Ami, Petra!

      Köszi! :o)

      Gizi!

      Ha csak a husit eszed savanyúsággal, akkor nyugodt lehet a lelked! :o)

      Lacitrom!

      Sajnos szeretjük a húsokat, ritkán sütök zsíros húst, inkább a csirke bőr nélkül. No de ha a csirke bőre ropogósra sül....akkor annak nem tudunk ellenállni. :o)

      Mandala!

      Tavaly vettem a Cora-ban. Sajnos csak lapos tányér volt. Mély és desszertes nem. Talán egyszer találok azt is, mert már láttam más blogon...És köszönöm!

      Törlés
    2. Koszonom hogy valaszoltal!

      Törlés