"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 11., vasárnap

KINDER PARADISO












Ha a kislányommal megyek vásárolni, biztos landol a kosárban egy két nyalánkság is, köztük a Kinder Paradiso. Nem vitatom, tényleg finom sütemény szelet. De ahhoz, hogy mindenkinek jusson egy-egy csomag, úgy már elég drága, egy ilyen apróságért. Hogy mindenki kiélvezhesse bőven az ízét, délutánra sütöttem egy egész tepsivel. Ebéd után meglepetés lesz a családnak, úgy is már régen készült ilyen krémes finom nyalánkság... Nem pont úgy készült, ahogy régen a NLC-ról elmentettem a receptjét, hanem egy fúziós megoldással. A piskóta receptje egy régi túrós torta alapja, a krémjébe pedig belecsempésztem egy adag mascarpone-t. Fincsi lett, ahogy krémet kóstolgattam, de majd igazán az ebéd után lesz a "puding próbája..."


Tészta: 12,5 dkg vaj, 12,5 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 tojás, 12,5 dkg liszt, 1 mokkáskanál sütőpor, csipet só, 1/2 citrom reszelt héja.

A vajat habosra keverjük a kétféle cukorral, majd egyenként beleütjük a tojásokat. Mindkét tojással habosra keverjük a vajas krémet. Ezután hozzáadjuk a sütőporral és a sóval elkever lisztet és a 1/2 citrom reszelt héját. Alaposan kikeverjük, majd egy kb. 15 x 25 cm-es tepsibe simítjuk a masszát. Természetesen előtt egy sütőpapírral kibéleljük a tepsi alját. A piskótát 175 C-on, 15-20 perc alatt, világosra sütjük. Nem kell megijedni, ez a tészta elég vékony lesz, de langyosra hűlés után szépen félbe lehet vágni lapjában. Én cérnával szoktam, így a legegyszerűbb. Míg sül és hűl a tészta, addig elkészítjük a krémet.  

Krém: 2,5 dl tej, 3 csapott evőkanál liszt, 6 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor, 25 dkg Mascarpone, 2 dl.tejszín, 1/2 citrom reszelt héja, csipet só, 2 kávéskanál zselatin kevés vízben felmelegítve.

A tejben elkeverjük a a kétféle cukrot, a sót és a lisztet. Állandóan kevergetve, besűrítjük, krémet főzünk belőle. Kihűtjük. Mikor langyosra hűlt, belekeverjük a zselatint. Ezután habverővel belekeverjük a mascarpone krémet és a citrom reszelt héját. A végén lazán beleforgatjuk a krémbe a felvert tejszínhabot.

Az alsó piskóta lapra kenjük a krémet, befedjük a másik piskótalappal, enyhén lenyomjuk, hogy szép sima legyen a sütemény teteje, majd letakarva, hűtőbe tesszük és 2-3 órát dermedni hagyjuk. Tálalás előtt hosszúkás szeletekre felvágjuk a süteményt és porcukorral meghintve tálaljuk.





Illéskrisz Konyhája



37 megjegyzés:

  1. Kriszti ezt nekem raktad fel!!! Nálam is nagy kedvenc és tényleg pofátlanul drága, így ritkán veszem! Vittem is a receptet!! :) Milyen csodás fotók!!!

    VálaszTörlés
  2. Hűű de jól néz ki, biztosan isteni! :)

    VálaszTörlés
  3. *,* Elképesztően gyönyörűek lettek! A zselatint esetleg nem lehetne valahogy kiváltani valamivel, mert egyébként nagyon tetszik a recept, de a zselatintól megmagyarázhatatlan okból idegenkedem :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pektin? Agar-agar? Én más okból idegenkedem a zselatintól, ezek alternatív megoldások lehetnek.
      Bioboltban lehet őket kapni (legalábbis az agar-agart biztosan)

      Törlés
  4. Nem vagyok oda a krémes cuccokért, de ennek ellenére egy falatkát lecsíptem így virtuálisan, annyira klassz a tálalás és a fotó:)

    VálaszTörlés
  5. Na, na? Hogy ízlik a családnak?
    Persze ez egy költői kérdés volt csak, mert a képek alapján...hát abba nem bírnám hagyni :)

    VálaszTörlés
  6. Gondolom mostanra már megkóstoltátok és mindenki teletömte a hasát:) Szuper jól néz ki, ugyan most nincs előttem, melyik is az a kinder paradiso, mert itt nem lehet kapni. A sütemény csodás, és biztos, hogy magasan veri azt a boltit. A fotóid csodásak, mint mindig:)

    VálaszTörlés
  7. Barbi!

    Akkor jó.. Ha tudnék küldenék Neked, de olyan messze laksz! :o) Én is szeretem a boltit, de ez is van olyan finom...

    Szabina!

    Köszönöm!

    Édeskonyha!

    Zselatint én is ritkán használok, de mivel írta a recept, nem akartam kihagyni, nehogy ez miatt ne sikerüljön.. Lehet ugyan olyan lett volna nélküle is. És köszönöm! :o)

    Krinsz!

    Néha én megkívánom az ilyen nyalánkságokat, de egy-kettő elég belőle. Ez nem édes annyira, úgy hogy jobban csúszott... Persze csak egy. :o)

    Adél!

    Nem ismerem egyik dolgot sem, amit írtál, utána nézek mindenképp! Persze, hogy ették! Tényleg olyan finom, mint ahogy képen látszani engedi magát... :o))

    Trollanyu!

    Igen, rájártunk a sütis tálra. Még van belőle, hiszen holnap is van még nap, akkor is jól fog jönni az édesség. Azért a bolti is nagyon finom, csak drága. Csodálom, hogy nálatok nincs... Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Szia! A fiam imàdja a kinder paradisot!Koszi a receptet!
    U.i.: gratulàlok a blogodhoz!
    Szia!
    Aniko

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta a sütemény, és gyönyörűek a fotóid! :)

    VálaszTörlés
  10. Csodás! Sütemény, fotó egyaránt!:)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jól néz ki! Azt hiszem én is rájárnék arra a tepsire...:)

    VálaszTörlés
  12. Én is viszem a receptet, egy hétvégén biztosan elkészítem, csak nálunk gluténmentesíteni kell, de nem baj, nem tántorít el, mert nagyon guszta, igazi gyerekcsemege. Ez a bolti süti leképezése neked nagyon jól megy. A múltkor feltett szezámmagos ropogóst már vagy négyszer-ötször el kellett készítenem és sajnos mindig pillanatokon belül elfogy. Köszönöm azt a receptet is.

    VálaszTörlés
  13. Paprika&Paprika!

    Köszönöm, és örülök, hogy viszed a receptet! Biztos fog Nektek is ízleni!

    Hankka!

    Köszönöm! :o)

    Roza!

    Köszönöm Neked is! Amióta olvastam Nálad, hogy a spenótot bundás kenyérrel tálalod, azóta én is avval eszem! :o))

    Csiperke!

    :o)) Mi is rájártunk, úgy kellett kettőt eltenni holnapra a kolléganőmnek...

    Margaretta!

    Megnézem majd nálad, hogy hogy sikerült átalakítanod. Kíváncsi vagyok rá! És köszi! :o)

    VálaszTörlés
  14. Hű, ez nagyon jól sikerült! Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  15. Csodálatos szeletkék!!! Nagyon krémes, és biztosan nagyon finom, jajjj mit nem adnék egy szeletkéért. Kölcsön is kérem ezt a remek receptet.:)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon szép lett! Én a boltit nem szeretem ,mert nagyon édes, de a tiédben eleve legalább duplája a krém, és ez már jó jel, meg azt írtad, hogy nem is olyan édes. Viszem a receptet:)

    VálaszTörlés
  17. Hát ez csodaguszta lett, vittem a receptet azonnal:-)))))

    VálaszTörlés
  18. Lélegzetelállító ez a szelet,komolyan. Annyira pehely könnyűnek látszik és biztos olyan is.

    VálaszTörlés
  19. Marisz!

    Tényleg nagyon finom volt. :o) Köszönöm!

    Gizi!

    Vidd el, szívesen adom! Örülök, ha elkészíted!

    Moha!

    Tényleg nem édes, habkönnyű az egész. Legközelebb teszek a krémbe egy leheletnyi citromlevet, hogy egy csöppet savanyítsak a krémjén. De így is tökéj volt... Köszi!

    Anikó!

    Örülök, hogy tetszik, szívesen adom a receptjét! :o)

    Aleda!

    Köszönöm! Látom te is sütöttél megint egy "lélegzet" tortát! Megyek máris meglesem közelebbről...

    VálaszTörlés
  20. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  21. Ez annyira guszta! Biztos vagyok benne, hogy kiállta a "puding próbáját" is, hogy a Te szavaiddal éljek! (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isabella!

      Ki állta bizony! Ma ettük meg az utóját...Kár, hogy elfogyott. :o)

      Törlés
  22. drag krisztikem, hat ez is csodalatos es en aki nem edesszaju vagyok, voltam leszek, nagyon osszegyult a nyal a szamban mert csak a turosdolgokat szeretem.de meg kell mondanom hogy en mindig megnezem a commenteket mert imadom ahogy a tobbiek imadnak teged es a receptjeidet. mar tobbsszor talalkoztam veluk ahol megemlitik hogy naladrol vagy toled valo. szoval csak igy tovabb remelem a kislanyodnak is ennyire izlett?/oma/judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit!

      Köszönöm a hízelgő szavakat, mindig olyan frappáns dolgokat írsz nekem. Szeretek sütni-főzni, mert hálás a itthoni és a "távoli" közönségem is. Szívesen adom tovább a receptjeimet, örülök, ha más is tud vele örömet okozni. Ezáltal én is szívesen olvasom, nézem meg, sőt készítem el más jó receptjét. A kislányom sem az a nagyon édes szájú, de azért evett belőle rendesen. Köszönöm! :o)

      Törlés
  23. A gyerekeim imádják, köszi az ötletet. Hétvégén volt idő végre belemélyedni a könyvedbe. Fantasztikus! Köszi még egyszer. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, használd egészséggel. Remélem látunk belőle majd valami finomat, elkészítve!

      Törlés
  24. na igen es meg ezt seretnem hozza tenniTE MINDENKINEK VALASZOLSZ A MAGAD KEDVESSEGEVEL ez nagyon jo karakter judit

    VálaszTörlés
  25. Sajnos néha nagyon rossz a világ...Sok az irigy és rosszindulatú ember. Én nem bántok senkit, mert nincs értelme és hasznom sem lesz belőle, sőt...Ezáltal nem is süllyedek le a szintjükre... Ha valami nekem nem tetszik, vagy máshogy csinálnám nem teszek róla se jó, se bántó vagy kioktató megjegyzést. Tiszteletben tartom a munkáját és az ő elképzeléseit. Természetesen a normális hangvételű, építő jellegű kritikának is ugyan úgy örülök. Tökéletes ember nincs, illetve csak azok, akik magukról ezt gondolják... :o)))

    VálaszTörlés
  26. Atya ég, milyen jól néz ki. Tuti, ki lesz próbálva. Köszönjük, hogy feltetted a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Icus!

      Nagyon szívesen! Örülök, ha kipróbálod!

      Törlés
  27. Olyan egyszerűek a fotók, mégis olyan szépek!!! Tudod, hogy rajongok a fotóidért!!! :)
    A sütemény meg tényleg olyan pehelykönnyűnek látszik, mint ahogy Aleda írja, nagyon tetszik nekem ez a "nyalánkság"! Mindig olyan fincsiket találsz ki. :)

    VálaszTörlés
  28. Gabriella!

    De édes vagy! Köszönöm! Sokat tanulgattam a fotózást, persze csak olyan amatőr szinten. Lehet találni pár blogot, ahol látni lehet, hogy hogyan fotóznak a nagy gasztro-fotósok...Onnan olvastam el néhány praktikát. Minden a fényviszonyokon múlik. A süti pedig isteni volt!

    VálaszTörlés
  29. Igaz, hogy nem most készült, de én sajnos csak most találtam rá, de isteni!!! A felvétel lenyűgöző!:))

    VálaszTörlés
  30. Kedves Krisz!
    Nagyon jó a recept! Sajnos én nem itt találtam, hanem ma küldték nekem e-mailben innen:
    http://www.clubregatta.hu/receptek/kinder-paradiso-hazilag/
    Akárhogyan nézegetem azt az oldalt, nincs feltüntetve a neved, teljesen a saját receptjükként tálalják, pedig - ha jól olvastam itt fent - ez a recept, ebben a kombinációban a Te "gyermeked", és közel két éve tetted fel...

    VálaszTörlés
  31. Kedves Virág!

    Hálásan köszönöm a jelzésed a recepttel kapcsolatban. Már beszéltem velük és intézkednek. Vagy leveszik az oldalukról vagy megjelölik a forrást. Még egyszer köszönöm.

    VálaszTörlés