"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 7., szerda

FLAMMKUCHEN...












Flammkuchen avagy "lángoló pite" / nagyjából fordítva /... Egy nagyon finom, vékony dongájú kenyérlángos. Illetve leginkább a langalllóra hasonuló, lepény féleség. A rakománya is megegyezik a langallóéval, hiszen tejföl, füstölt húsos szalonna és hagyma az összetétele...A rakomány összetétele változhat annak a függvényében, hogy éppen mi van otthon. Lehet csak sajtos, vagy csak hagymás-tejfölös, vagy bármilyen húsos töltelékes. Én most reggelire készítettem, hogy az ügyintézős-mászkálós délelőttön, ne az éhséggel keljen foglalkoznunk. Hát bevallom, bejött! Pont jól laktunk tőle, és nem utolsó sorban nagyon ízlett! Finom, vékony, ropogós tésztája abszolút passzolt a hagyma édeskés és a húsos szalonna sült-sós ízével. Egy bögre citromos tea kíséretében, gyorsan lecsúszott. Persze teát csak a reggel miatt ittunk, de este felé inkább egy jókora pohár, habzó sör dukálna ám mellé...Ez az adag 2 személynek elegendő, ha csak ez van tálalva. De ha más finomság is kerül az asztalra, akkor többen is megkóstolhatják ezt a csodát...


Hozzávalók egy kb. 30-35 cm-es lepényhez: 20 dkg liszt, 120 ml. langyos víz, 2 evőkanál olaj, 1 csapott mokkáskanál só. Rakomány: 3 evőkanál tejföl, 10 dkg húsos füstölt szalonna, 1 fej vöröshagyma, só, bors, kevés szárított snidling.


A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a vizet és a sót. Alaposan kidolgozzuk, majd a két tenyerünk között jó alaposan ki sodorgatjuk. Mikor szép sima, visszatesszük a tálba, letakarjuk és 20 percet pihentetjük a tésztát. Addig a tejfölt kikeverjük, a szalonnát nagyon apró kockára felvágjuk, a hagymát pedig vékonyan felszeleteljük. Mikor pihent a tészta, lisztezett lapon vékony körré kinyújtjuk, és átemeljük egy sütőpapírral bélelt tepsire. A tésztát megkenjük a tejföllel, rászórjuk a szalonnát és a hagymát, majd sózzuk, borsozzuk és meghintjük a szárított snidlinggel. A végén olajos ecsettel lekenjük a tészta széleit.





A sütőt előmelegítjük kb. 180 C-ra, és 15-20 perc alatt, készre-ropogósra sütjük a lepényünket. Háromszög alakú szeletekre felvágjuk, majd forrón tálaljuk. Illik hozzá friss, primőr kerti zöldség, esetleg mustár vagy ketchup.






Illéskrisz Konyhája

11 megjegyzés:

  1. Szuperül néz ki! Nekem is iderepülhetne egy adag reggelire, vagy akár ebédre is :)

    VálaszTörlés
  2. Ez valami fenséges! Egyébként is imádom a kenyérlángost, ugyanezzel a "rakománnyal" szoktam készíteni (a tésztája más). Küldhetnél reggelire hozzánk, még úgysem reggeliztünk... ;-)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jól néz ki! Gyönyörű fotókat csinálsz!!! És én csak most vettem észre, hogy nem is vagyok a blogodon :(
    De pótoltam! :O)))))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta:) A sajtos-tejfölös verziót ki kell próbálnom:)

    VálaszTörlés
  5. De finom reggelitek volt!:)A fotók nagyon szépek!:)

    VálaszTörlés
  6. Csodás lepény, nagyon tetszik, hogy jó ropogós a tésztája. Isteni reggeli lehetett:) A napsütéses fotók felmelegítenek, itt most éppen hóvihar van:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek és milyen finom lehet!

    VálaszTörlés
  8. Hjajj... Azt hiszem, ezzel mindent elmondtam. :-)

    VálaszTörlés
  9. Édeskonyha!

    Tényleg finom volt, 5 perc alatt elfogyott...:o)

    Gabriella!

    Érdemes ezzel a tésztával is kipróbálni, nem fogsz csalódni!

    Autumn!

    Örülök, hogy itt vagy nálam, szívesen látlak! És köszönöm!

    Krinsz,Farci, Nelli!

    Köszönöm!

    Trollanyu!

    A havat ne is említsd, főleg a hóvihart...Már elegem van a hidegből, jöhetne a TAVASZ!!! :o)

    Flóra, Katucikonyha!

    Köszönöm! :o)

    VálaszTörlés
  10. Németországban jártam az elmúlt napokban és ott ettem ezt az ételt először. 10 nap alatt 3x is sikerült 3 féle feltéttel ennem ezt a csoda finom kenyérlángost.

    Örülök, hogy itt megtaláltam a lángos receptjét...

    Feltéthez még ötletek, amiket ettem kint: a tejfölt juhsajttal, vagy juhtúróval, vagy fetával, vagy egyéb aromás sajtfélével keverik. A tetejére kis halmokban vékonyra szeletelt sonkát, vagy tonhalat, tojást tesznek, sajttal meghintik, majd amikor megsült akkor borsmustár levéllel (rucola) pakolják meg.

    Ahol én ettem, ott nem kerekre, hanem téglalap alakúra volt nyújtva, eleve felszeletelték, és csak a kis lapok közepére volt pakolva a feltét.. így minden szelet minden oldala ropogós volt...

    Nagy élmény volt számomra ez az étel!

    VálaszTörlés