"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. február 21., kedd

ANGOL MUFFIN

 












Remélem még nincs túl késő és 4Gyerek játékára még beférek... Nagyon jó játékot talált ki, rögtön beneveztem én is. A lényeg, hogy a játék meghirdetésekor a bejegyzések sorrendjében, az utánunk következő bejegyző blogjából kellett valami receptet kiválasztani, azt elkészíteni és lefotózni, majd 4Gyerek-nek elküldeni a linket. Én, Ottis konyhájából választottam ezt a nagyon finom Angol Muffint. Hogy miért is nem sütöttem ezt eddig!!! Ez olyan finom, hogy ott hümmögtünk az én Jancsimmal, miközben ettük ezt a finom, szaftos aprócska szendvicseket. A sajt olvadozott, a szalonna ropogott, a tojás pedig folydogált az ízlelő bimbóinkon...Szóval, aki még nem evett ilyet, ne sokáig habozzon vele...



Hozzávalók 8-10 muffinhoz: 30 dkg liszt, 1 evőkanál cukor, 1 teáskanál só, 1 teáskanál szárított élesztő, 4 dkg vaj, 1,5 dl tej, 2 evőkanál kukoricaliszt.

Töltelék: tojás, bacon szalonna, szeletelt sajt.




A tejet a cukorral és a vajjal langyosra melegítjük, majd elkeverjük benne az élesztőt. Ezután hagyjuk kicsit pihenni. Egy tálba szórjuk a liszteket, a sót és hozzáadjuk a tejes keveréket, majd rugalmas tésztát gyúrunk, Kelni hagyjuk. Kelesztés után kinyújtjuk, kiszaggatjuk egy pohárral és egy tepsibe sorakoztatjuk, majd 1 órát kelni hagyjuk. Előmelegített 200 fokos sütőben 15-20 percig sütjük. Míg sül a muffin, addig kisütjük a szalonnát és a tojást. A megsült muffint még forrón félbe vágjuk, rátesszük a szelet sajtot, a sült szalonnát és a tojást. A muffin tetejét ráillesztjük és máris fogyaszthatjuk.





Illéskrisz Konyhája

23 megjegyzés:

  1. Az előzőekben ragozásbeli problémák merültek fel. :D Azért töröltem. A lényeg, hogy csodálatosak ezek a muffinok. :) Istenien néznek ki. :)

    VálaszTörlés
  2. Én is utolsó pillanatban posztoltam a receptet :) Nagyon tetszik a választásod!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet és mennyire jól mutat így ebben a tésztában !

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek ezek a szendvicskék! Már én is kinéztem magamnak pont ezt a receptet.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, látszik rajta, hogy finom puha mégis tömörebb, nekem inkább zsemle szerű! Viszem is a receptet!!! :))

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, ez a kedvencem az M betűs gyorsétteremben, most már legalább otthon is elkészülhet.

    VálaszTörlés
  7. Bizony, bizony ínycsiklandó! :) Én már évek óta készítem ebben a formában, még karácsony reggelire is ... :) Anno a Mcdonalds-ból "loptam" a receptet, mert az angolok sohasem készítik így! :))
    Hajtott tojáslepénnyel és pirított zöldségekkel is szoktam gazdagítani.
    Jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ínycsiklandó, jó választás volt:) Ezt mi isnagyon szeretjük, csak nekem más receptem van. Isteni szendvicsalap.

    VálaszTörlés
  9. Hmm, ezek csuda jól néznek ki! Megy a "megsütendők" listára! :)))

    VálaszTörlés
  10. Húú de jól néznek ki, kár volt meglátni ilyen este:-))

    VálaszTörlés
  11. Juhú, ez ám a jó kis vacsi! Nagyon guszta, itt érzem a sült bacon illatát!

    VálaszTörlés
  12. Éjjel fél 2 van.Én reggelire nem kaphatok egyet?A harmadik kép mindent visz!:)
    Alexánál is láttam már és akkor is nagyon csábított.

    VálaszTörlés
  13. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat, kedvesek vagytok! Szívből ajánlom mindenkinek ezt a finom reggelire valót!

    VálaszTörlés
  14. M betűs gyorsétterem ide vagy oda... Én bizony szoktam néha ott kajázni (tényleg nem sűrűn, kb. 2 havonta 1-szer, amikor rohanós, vásárlós napunk van v.melyik szomszéd nagyvárosban - Én u.is kisvárosban lakom > itt nincs Meci:)), és Én imádom ott ezt a reggelit. (a férjem nem szereti M betűséknél, Én igeeen:)) De a Tied annyira csodásan néz ki, hogy szerintem a férjem is felfalná pillanatok alatt! :) Ettől gusztább képeket nem is készíthettél volna. Nyam-nyam...

    VálaszTörlés
  15. Gabriella!

    Az én párom sem szereti a "Meki" kaját, szó szerint ideges lesz tőle...Pedig néha nem rossz. Kb. mi is olyan intenzitással esszük, ahogy Ti... Ezt az itthonit viszont Ő is ette, sőt, nagyon is ízlett neki...

    VálaszTörlés
  16. Nagyon klassz receptet választottál. Ezt már viszem is. :)

    VálaszTörlés
  17. Petra!

    Bizony nagyon klassz! Köszi!

    VálaszTörlés
  18. Elkészítettem, és tényleg annyira finom Kriszti! :P Bár az én zsemlém/muffinom nem lett olyan gyönyörűséges, mint a Tied, mert nagyon laposra nyújtottam és kelesztés után is "alacsonyabb" lett. De az íze... hmmm... :o)

    VálaszTörlés
  19. Érdekelne,hogy mennyire váltható fel a kukoricaliszt, hagyományos liszttel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dóra, szerintem fele-fele arányban elbírja... De mivel nem nagyon szoktam kukorica lisztet használni, így nehéz véleményt vagy tanácsot adni...

      Törlés