"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. február 9., csütörtök

OLAJOS KIFLI










A napokban Barbi, meg ihletett a Zsíros kiflijeivel...Annyira szépen mosolyogtak rám a fotókról, hogy rögtön eszembe juttatott egy régi receptemet, az Olajos kifliket. Nagyon régen nem sütöttem meg, úgy hogy úgy kellett előhalásznom a receptjét a régi oldalamról... Persze azért a zsíros kifli receptjét is rögtön elraktároztam magamnak... Szűkös krumpli állomány miatt, de tényleg csak ezért, sütöttem meg ezt az olajos változatot. Nagyon finom, igazi uzsonna kifli ez is. Ahogy Barbi is tette, a feléből szendvics készült.



Hozzávalók: 50 dkg sima liszt, 5 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 3 dl langyos tej, 2.5 dkg friss élesztő, 1 dl olaj, 1 dl víz, 1 csapott evőkanál só, 1 kávéskanál cukor. 1 tojás a lekenéshez és 2 evőkanál lenmag a szóráshoz.


Az élesztőt 1 dl. langyos-cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval, közepes keménységű tésztát dagasztunk. Akkor jó, ha már hólyagosra dolgoztuk. Persze egy dagasztógép ilyenkor nagy segítség lehet. Mikor alaposan kidagasztottuk, liszttel meghintjük a tészta tetejét, letakarjuk és meleg helyen kétszeresére dagasztjuk a tésztát. Mikor megkelt, lisztezett alapra borítjuk, két részre osztjuk a tésztát, majd két kerek, kb. 35 cm-es körré nyújtjuk ki. 4 részre vágjuk, majd a háromszögek két végét behajtva és a felső csücskét kicsit meghúzva, feltekerjük a tésztát és kiflire formázzuk. A kész kifliket sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk.





 A felvert tojással lekenjük a kifliket és a lenmaggal megszórjuk. A sütőt bemelegítjük 175 C-ra, majd a kifliket pirosra, ropogósra sütjük benne. Ez kb. 20-25 perc. Kicsit kihűtjük és máris tálalhatjuk.






Illéskrisz Konyhája



16 megjegyzés:

  1. Juj, de szépek!Kérnék szépen egy szendvicset!:)

    VálaszTörlés
  2. Ilyet én is szoktam, szinte semmiből valami tészta! Nálunk apró italkorcsolyaként menő :-)

    VálaszTörlés
  3. Még nem készítettem ilyet, de ami késik, nem múlik! :D Nagyon tetszik! A fotóid is!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek! :)
    Most amilyen éhes vagyok egy párat biztos megtudnék enni. :P

    VálaszTörlés
  5. Ilyen szépet én is szeretnék sütni! :)))

    VálaszTörlés
  6. Ide vele! Hetente legalább egyszer, meleg kakaóval sütöm:)))

    VálaszTörlés
  7. Igen, én is szemeztem Barbi kiflijeivel, ma pedig a Tieiddel! Annyira guszták!!!!

    VálaszTörlés
  8. na, ez így nem mehet tovább. egész héten lusti voltam élesztőt venni (volt elegendő kenyér). mostmáraztánkiflileszahétvégén. és punk-tum.

    VálaszTörlés
  9. Én meg is töltöm egy kis sajttal, sonkával...

    VálaszTörlés
  10. Hú Kriszti de szépek!!! Annyira aranyos vagy, hogy még engem is belekevertél a kiflikészítésbe!!!! Puszillak!!! Mentem az olajos kiflidet én is! :)))

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörűek:) Nekem is van egy olajos kifli receptem, de egy picit más és apróbbak a kiflik, még anyukámtól tanultam. Ezt is el fogom készíteni.

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörűségesek ezek a kiflik!!! Most semmiképpen nem ehetek ilyesmit, de alig várom, hogy én is megsüthessem.:)

    VálaszTörlés
  13. Már megint csodaszépet készítettél, ahogy Tőled megszokhattuk. Gondolom gyorsan el is fogyott :)

    VálaszTörlés
  14. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! Tényleg nagyon egyszerű és nagyszerű kifli recept. Ez nem az a ropogós fajta kifli, inkább a puha perecre hasonlít az ízvilága. Szendvicsnek egyszerűen tökéletes, de Tea vajjal és egy pohár forró kakaóval, maga a gyönyör. :o)))

    VálaszTörlés
  15. Megsütöttem, köszönöm a receptet! :))
    http://farcialkot.blogspot.com/2012/02/meglatni-es-megszeretni-illeskrisznel.html

    VálaszTörlés
  16. Majd éhen halunk itt!!! 3D-ben nem lehetne???????

    VálaszTörlés